AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #1 Skrevet 2. mai 2020 Har nå brukt opp en tube med Exuviance 1% Retinol krem. Etter at jeg begynte å bruke den er huden min blitt så tørr, uansett hvor mye fuktserum og fete kremer jeg bruker. Blir huden tørrere dess høyere retinol prosent ? Anonymkode: c51b7...7d5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #2 Skrevet 2. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nå brukt opp en tube med Exuviance 1% Retinol krem. Etter at jeg begynte å bruke den er huden min blitt så tørr, uansett hvor mye fuktserum og fete kremer jeg bruker. Blir huden tørrere dess høyere retinol prosent ? Anonymkode: c51b7...7d5 hvilken hudtype har du i utgangspunktet? Hvilken fuktighetskrem bruker du over/under? Hvilken andre produkter bruker du ellers i hudpleierutinene morgen og kveld? Anonymkode: 61f80...1eb
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Skrevet 2. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nå brukt opp en tube med Exuviance 1% Retinol krem. Etter at jeg begynte å bruke den er huden min blitt så tørr, uansett hvor mye fuktserum og fete kremer jeg bruker. Blir huden tørrere dess høyere retinol prosent ? Anonymkode: c51b7...7d5 Hjalp den på rynker? Hvor lenge varte en sånn tube? Anonymkode: 61f80...1eb
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #4 Skrevet 2. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: hvilken hudtype har du i utgangspunktet? Hvilken fuktighetskrem bruker du over/under? Hvilken andre produkter bruker du ellers i hudpleierutinene morgen og kveld? Anonymkode: 61f80...1eb Jeg har litt sensitiv/tørr hud. Bruker fuktserum under og exuviance nattkrem med mye fukt i over. Jeg merker kun at huden er mykere, ikke mindre linjer, men 1% er nok ikke sterk nok retinol? 🤔 Ts Anonymkode: c51b7...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 Rens:REN sin rensemelk for sensitiv hud Fuktserum under exuviance fuktrik dagkrem(anti age) Ts Anonymkode: c51b7...7d5 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 Ts her igjen😀 Bruker også exuviance neck cream natt/dag (anti age) Tror retinol tuben varte 2 mnd, ikke sikker Anonymkode: c51b7...7d5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ts her igjen😀 Bruker også exuviance neck cream natt/dag (anti age) Tror retinol tuben varte 2 mnd, ikke sikker Anonymkode: c51b7...7d5 Retinol må brukes lengre enn 2 mnd for å se resultater, opp til 6 mnd. Det selges ikke høyere prosent enn 1%, da må du få resept av hudlege. Ikke alle tåler retinol, har du sensitiv hud blir den ofte tør av retinol ja. Anonymkode: 61f80...1eb
Roci Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Har nå brukt opp en tube med Exuviance 1% Retinol krem. Etter at jeg begynte å bruke den er huden min blitt så tørr, uansett hvor mye fuktserum og fete kremer jeg bruker. Blir huden tørrere dess høyere retinol prosent ? Anonymkode: c51b7...7d5 Hvor ofte bruker du Retinol?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #9 Skrevet 2. mai 2020 All hud blir tørrere av retinol. Og all hud trenger tilvenning til retinol. Anonymkode: 39373...3ee 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #10 Skrevet 2. mai 2020 2 timer siden, Roci skrev: Hvor ofte bruker du Retinol? Jeg har lest at man skal begynne med et par ganger i uken og det gjorde jeg, men jeg flasset ikke så da tok jeg det på nesten hver kveld . Merket huden ble tørrere når jeg tok den på hver kveld. Ts Anonymkode: c51b7...7d5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #11 Skrevet 2. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: All hud blir tørrere av retinol. Og all hud trenger tilvenning til retinol. Anonymkode: 39373...3ee Er det bare i tilvenningsfasen, eller for alltid så lenge man bruker retinol? Anonymkode: 61f80...1eb
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 Det kan hende du har brukt for mye produkt og litt for ofte. Retinol er et sånt type produkt som man absolutt ikke trenger å forhaste seg med, da resultater ikke vil komme før om lang lang tid uansett. Det er mye bedre å bruke lang tid på å venne huden på produktet enn å ende opp tørr og flassete og sensitiv. Smør et så tynt lag som mulig. Mange velger å smøre det over fuktighetskrem, slik at det ikke blir for sterkt for huden. Så kan du prøve å bruke det sjeldnere. f.eks et par ganger i uken i 1-2 mnd før du trapper forsiktig opp. Anonymkode: 9c8b3...382
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #13 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Det kan hende du har brukt for mye produkt og litt for ofte. Retinol er et sånt type produkt som man absolutt ikke trenger å forhaste seg med, da resultater ikke vil komme før om lang lang tid uansett. Det er mye bedre å bruke lang tid på å venne huden på produktet enn å ende opp tørr og flassete og sensitiv. Smør et så tynt lag som mulig. Mange velger å smøre det over fuktighetskrem, slik at det ikke blir for sterkt for huden. Så kan du prøve å bruke det sjeldnere. f.eks et par ganger i uken i 1-2 mnd før du trapper forsiktig opp. Anonymkode: 9c8b3...382 Hvor mye skal man smøre på? Over hele ansiktet eller kun litt der hvor det er linjer? Anonymkode: c51b7...7d5
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #14 Skrevet 3. mai 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye skal man smøre på? Over hele ansiktet eller kun litt der hvor det er linjer? Anonymkode: c51b7...7d5 En ert i størrelse, fordelt i hele ansiktet. Anonymkode: 61f80...1eb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå