Gå til innhold

Skal man alltid si det man har på hjerte??

Anbefalte innlegg

Gjest messengerboy
Skrevet

jeg er alltid vært veldig ærlig, og sier bestandig det jeg mener eller måtte ha på hjerte. Dette har ikke vært noe problem for meg, for jeg tåler/har tålt å høre de svarene jeg har fått så langt i mitt "unge" liv... Er det alltid rett å si ting som de er, å tåler du alltid å høre "sannheten"?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil helst ikke at folk skal si det de har på hjertet til enhver tid.

Jeg driter i om Tor synes jeg har lagt på meg, eller om Lisa synes jeg er stygg på håret.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Jeg mener at man skal mene det man sier, men man trenger ikke alltid si det man mener. Men spør man bør man tåle svaret. Jeg mener altså at om du har noe å si som kan såre trenger du ikke si det bare for å si det, men om folk spør om noe så svar ærlig.

Skrevet

Det er derfor jeg er hatet av visse menneskegrupper :sjarmor: men så er det bare meg

Skrevet

Definitivt ikke.

Gjest Jalileh
Skrevet

Jeg setter pris på ærlige venner, men enkelte ting behøver man ikke å kommentere. Som Melk sa; jeg driter i om Tor sier jeg har lagt på meg. Sånt vet man da veldig godt selv.

Man skal være såpass ærlig, men uten å såre noen.

Gjest Jalileh
Skrevet
Det er derfor jeg er hatet av visse menneskegrupper :sjarmor: men så er det bare meg

Hva slags menneskegrupper da?

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg vil helst ikke at folk skal si det de har på hjertet til enhver tid.

Jeg driter i om Tor synes jeg har lagt på meg, eller om Lisa synes jeg er stygg på håret.

Enig. Spør man, så får man akseptere et mindre positivt svar. Men i utgangspunktet mener jeg; har man ikke noe positivt å si, så ikke si noe i det hele tatt.

Skrevet

Mitt problem er nok at jeg ofte er litt for ærlig...! :wink: Av og til burde jeg nok holdt munn!

Gjest Gjesta
Skrevet

Det er vel og bra å være ærlig, men kanskej ike alltid. Jeg sier iek min mening om slike ting som kan være sårende medmindre noen ber om de, og da pynter jeg gjerne å det. Ikke noe vits i å være brutalt ærlig hel tidne synes jeg iallefall

Skrevet

Hva slags menneskegrupper da?

gjerne de som er litt "fisefine" og pripne typene. Veldig vanskelig å si konkret. Du må nesten se dem selv.

Gjest Jalileh
Skrevet

gjerne de som er litt "fisefine" og pripne typene. Veldig vanskelig å si konkret. Du må nesten se dem selv.

Tror jeg skjønner. :sjarmor:

Skrevet
Jeg mener at man skal mene det man sier, men man trenger ikke alltid si det man mener.

Enig!

Gjest Darcy
Skrevet

Av og til er det greiest å holde kjeft.

Gjest gjest1
Skrevet

Er det noe hyggelig en skal si, bør det alltid sie når du har det å si (jeg kan ikke ordlegge meg i dag) men er det bare piss, kan en holde det for seg selv, med mindre det en skal opplyse om kan gjøre ting bedre mvh dr phil

Skrevet

Også enig med Fighter.

I tillegg har måten man sier ting på mye å si, synes jeg. Det går an å si meninga si på en OK måte uten å nødvendigvis måtte såre andre. Tonefall og ordvalg kan ha utrolig mye å si...

Gjest Darcy
Skrevet
Tonefall og ordvalg kan ha utrolig mye å si...

Det har igrunn alt å si, spør du meg....

En setning kan bety to forskjellige ting bare ut ifra tonefallet.

Det er ikke rart det blir misforståelser her i verden..

Skrevet
Skal man alltid si det man har på hjerte??

Selvsagt ikke, man skal da kunne omgås andre. Men å svare ærlig på spørsmål og å tørre å si sin mening er noe mange kunne vært flinkere til, tror jeg...

Skrevet

Noen ganger kan man like godt holde kjeft. Eller pakke inn budskapet litt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...