AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #2 Skrevet 2. mai 2020 Nå er det ikke et begrep jeg bruker. Jeg er ateist. Men er for at alle skal få tro det de vil. Jeg har gode venner som er kristne, og som er muslimer, og har også jobbet (internasjonalt) med folk som praktiserer hindu, samt flere jøder. Når jeg er frustrert over religion er det ente ekstremister, de som prakker tro på andre, og særlig de som med (misforstått) religion i hand begår overgrep og vold mot andre. Anonymkode: 0fb30...0c3 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Skrevet 2. mai 2020 Alle. Det finnes ikke fornuft i hodet til religiøse mennesker. Det har jeg sett gang på gang. Anonymkode: 926f2...3f4 2
Conal Skrevet 2. mai 2020 #4 Skrevet 2. mai 2020 Tenker på religion. Gud har ingenting med en religion eller bok å gjøre. Gud har ingen sammenheng med en religion. Selv om religion erkjenner at Gud finnes, noe som det gjør. Men uten direkte erfaring/opplevelse av Gud og hva Gud er, da erkjenner du ikke eksistensen av Gud, en ekte erkjennelse. Du lager et bilde av Gud, en tro, en falsk konstruksjon og mening av ordet "Gud".
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #5 Skrevet 3. mai 2020 Det er fordi mange religioner og trossamfunn er onde. Anonymkode: c75da...28d
123_sokk Skrevet 3. mai 2020 #6 Skrevet 3. mai 2020 17 hours ago, AnonymBruker said: Alle. Det finnes ikke fornuft i hodet til religiøse mennesker. Det har jeg sett gang på gang. Anonymkode: 926f2...3f4 Det er flere titalls tusen kristne i Norge som er smartere enn meg. At de blir vesentlig mindre fornuftige og fort setter seg fast når de diskuterer religion, er en annen sak. Det jeg tenker om religion, er at det er provoserende lite fornuftig, og har provoserende mange politiske implikasjoner. Jeg prøver å unngå det temaet mest mulig.
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #7 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, 123_sokk skrev: Det er flere titalls tusen kristne i Norge som er smartere enn meg. At de blir vesentlig mindre fornuftige og fort setter seg fast når de diskuterer religion, er en annen sak. Det jeg tenker om religion, er at det er provoserende lite fornuftig, og har provoserende mange politiske implikasjoner. Jeg prøver å unngå det temaet mest mulig. Man kan ønske å unngå religion, men religion kommer alltid tilbake. Det er en del av menneskets natur. Derfor behøves det en endeløs opplysningsprosess for å motvirke dette. Det mest naturlige utfallet er alltid at menneskeheten glir tilbake i middelaldersk overtro og barbari. Det er «default setting» for mennesker, intellektuelt nivå 0. Anonymkode: c75da...28d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #8 Skrevet 3. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Man kan ønske å unngå religion, men religion kommer alltid tilbake. Creepy? Anonymkode: bf91d...b2c
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Creepy? Anonymkode: bf91d...b2c Kanskje gjemmer det seg en religion under senga di akkurat nå 😉 Anonymkode: c75da...28d
Chiyo Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 Nå sier ikke jeg "fuck religion," men jeg tenker det er menneskene. Det er jo religiøse mennesker som har skapt religionen og som gjerne praktiserer sin religion på en måte som du opplever som ødeleggende for deg selv eller for andre. Jeg tenker at folk mener de religiøse menneskene... men altså... en religion er en abstrakt ting, det er menneskene som ER religionen. Det er de som skriver tekstene, det er de som lager bygningene, det er de som lager reglene. Det finnes mange som praktiserer sin religion på en fredelig måte, men det er et stort antall mennesker som av en eller annen grunn ikke greier å praktisere sin religion uten å la det gå ut over andre. Det er religiøse institusjoner som styres på en måte som er ødeleggende for andre. Så jeg tenker at hvis man sier "fuck religion" så mener man da menneskene, og hva menneskene gjør mens de gjemmer seg bak sin religion. 2
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #11 Skrevet 3. mai 2020 Det som hadde hjulpet, hadde nok vært en boikott. Vist i praksis at man tar avstand, ikke bare i ord. Anonymkode: c75da...28d
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 "Gud" tenker jeg overhode ikke på. Jeg tenker på religion som med nazismen av og til. At verden hadde vært mye bedre uten. Religion og ideologi er samme greia. Men jeg innser jo at noen folk ikke er i stand til å leve uten disse reglene de får fra religion/ideologi. Jeg har kristne venner som mener det hadde blitt anarki uten religion. Da tenker jeg det er bra at disse kristne vennene har religionen som tøyler dem fra å gå helt psycho. Går litt sånn på runddans, både mennesker og religion/ideologi kan være irriterende til tider. Hadde religiøse mennesker holdt religionen sin for seg selv hadde jeg heller ikke irritert meg over det. Men de skal på død og liv presse den på andre. Anonymkode: dfdee...1cb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå