Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Hei!

Jeg lurer på om det er større sjanse for å få mange symptomer tidlig i graviditeten om en har mye pms vanligvis? Oppblåst, vannansamling, humørsvingninger og så videre?

Hva er erfaringene til dere med mye PMS?:) 
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er vanskelig å si, da det er samme hormonet (progesteron) som dominerer både under pms og tidlig graviditet. Rett og slett fordi kroppen ikke selv vet om den er gravid før et evt befruktet egg har festa seg og begynt å produsere graviditetshormoner. I mellomtiden forbereder kroppen seg på en mulig graviditet hver måned (om den finner ut at en ikke var gravid så synker progesteronet og mensen kommer). 

Jeg hadde mine vanlige pms-symptomer da jeg ble gravid, hadde ikke mistenkt noe om mensen ikke uteble 🤷‍♀️ Graviditetssymptomene kom senere. 

Anonymkode: c4edc...df9

• Liker 1
Skrevet

Takk for svar! Jeg tenkte egentlig litt senere i graviditeten - om det er større sjanse for å bli trøtt og kvalm senere, om en vanligvis reagerer veldig på hormoner. Jeg har ganske mye PMS, og har reagert på føere typer hormonprevensjon. Lurer på om jeg da har større sannsynlighet for å få graviditetsplager også. Er vel vanskelig å si, men hadde vært fint å høre litt erfaringer :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lite plaget av PMS, men jeg reagerer kraftig på hormonprevensjon (humørsvingninger og hodepine/migrene). Som gravid var jeg veldig plaget av kvalme og oppkast, men jeg var i nesten uvanlig godt humør og hadde ingen hodepine.

Anonymkode: cf9dc...30a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...