Harlekin Skrevet 2. mai 2020 #1 Skrevet 2. mai 2020 https://www.nrk.no/urix/reproduksjonstallet-under-1_0-i-sverige-1.15002614 Dette er jo interessant? 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #2 Skrevet 2. mai 2020 Det er veldig gode nyheter! Det virker som om tiltakene deres også begynner å virke. Det siste jeg leste var at de var bekymret for at smitten økte på i Vest-Gøtaland (?) samtidig som de begynte å få kontroll i Stockholmsområdet. Anonymkode: a62d1...ee9 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Skrevet 2. mai 2020 Det er gode nyheter! Anonymkode: 707af...d83 3
Krantz95 Skrevet 2. mai 2020 #4 Skrevet 2. mai 2020 Det var synd. Da vil de få en ny bølge senere. Det beste smittetallet er nøyaktig 1. Da vil smitten spre seg til alle etter hvert og flokkimmunitet blir oppnådd. Alle skal jo uansett til slutt bli eksponert for dette viruset. Like greit å få det overstått så raskt som mulig.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 19 minutter siden, Krantz95 skrev: Det var synd. Da vil de få en ny bølge senere. Det beste smittetallet er nøyaktig 1. Da vil smitten spre seg til alle etter hvert og flokkimmunitet blir oppnådd. Alle skal jo uansett til slutt bli eksponert for dette viruset. Like greit å få det overstått så raskt som mulig. Neida, ikke meningen at alle skal bli eksponert Anonymkode: 15816...95a 6
Krantz95 Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Neida, ikke meningen at alle skal bli eksponert Anonymkode: 15816...95a Ikke meningen nei, men det vil skje til slutt (i det minste må en veldig høy prosentandel bli eksponert for å få hel eller delvis flokkimmunitet).
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 Hvilke tiltak har Sverige gjort? Jeg mener å ha lest at de mente det var helt hull i hodet at vi stengte ned «landet» og at det kom til å vise seg at deres metode (fortsette som normalt?) var den rette....... har de sagt noe om det? Dette er noe jeg har tenkt mye på, i mitt hode har Sverige dummet seg fullstendig ut. MEN jeg leser ikke så mye om corona, blir helt tullete av alt som skrives. Veldig bra at det går bedre hos de. Anonymkode: ba5f3...517 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 8 minutter siden, Krantz95 skrev: Ikke meningen nei, men det vil skje til slutt (i det minste må en veldig høy prosentandel bli eksponert for å få hel eller delvis flokkimmunitet). Hvorfor er du så ekstremt opptatt av at alle skal bli smittet før en evt vaksine?? Anonymkode: e2efe...e8a 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #9 Skrevet 2. mai 2020 7 minutter siden, Krantz95 skrev: Ikke meningen nei, men det vil skje til slutt (i det minste må en veldig høy prosentandel bli eksponert for å få hel eller delvis flokkimmunitet). Hvis vi får vaksiner, så blir jo folk ‘’smittet’’ av vaksinen på en trygg måte, og de som ikke har vaksine, _må_ da få smitten? Nå hadde vi jo svineinfluensaen, og jeg ble aldri smittet av den, og fikk heller aldri vaksine? Anonymkode: 15816...95a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #10 Skrevet 2. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke tiltak har Sverige gjort? Jeg mener å ha lest at de mente det var helt hull i hodet at vi stengte ned «landet» og at det kom til å vise seg at deres metode (fortsette som normalt?) var den rette....... har de sagt noe om det? Dette er noe jeg har tenkt mye på, i mitt hode har Sverige dummet seg fullstendig ut. MEN jeg leser ikke så mye om corona, blir helt tullete av alt som skrives. Veldig bra at det går bedre hos de. Anonymkode: ba5f3...517 Det er nesten de samme tiltak som i Norge, men barnehager og skoler har ikke vært stengt. Kun fra videregående og høyere. Anonymkode: 707af...d83
Atomlynet Skrevet 2. mai 2020 #11 Skrevet 2. mai 2020 Jeg ville ikke sagt R tallet er under 1. De vet jo ikke mørketallene. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #12 Skrevet 2. mai 2020 17 minutter siden, Krantz95 skrev: Ikke meningen nei, men det vil skje til slutt (i det minste må en veldig høy prosentandel bli eksponert for å få hel eller delvis flokkimmunitet). Men så er det jo usikkerhet på om man blir immun, og hvis man blir det hvor lenge går det. Hjelper ikke at man blir immun ett halvt år og så er det på igjen. Anonymkode: cf365...2f0 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #13 Skrevet 2. mai 2020 3 minutter siden, Atomlynet skrev: Jeg ville ikke sagt R tallet er under 1. De vet jo ikke mørketallene. Det vet jo ingen. Da kan man bare slutte å bruke dette som målestokk overalt. Anonymkode: 2cd67...608 3
Krantz95 Skrevet 2. mai 2020 #14 Skrevet 2. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis vi får vaksiner, så blir jo folk ‘’smittet’’ av vaksinen på en trygg måte, og de som ikke har vaksine, _må_ da få smitten? Nå hadde vi jo svineinfluensaen, og jeg ble aldri smittet av den, og fikk heller aldri vaksine? Anonymkode: 15816...95a Hvis vaksinen kommer i løpet av kort tid trenger ikke de fleste bli eksponert for viruset, men det er urealistisk. Det sies at det tar rundt 18 mnd før vaksinen kommer. Svineinfluensaen sirkulerer fortsatt i samfunnet. Har du hatt symptomer på forkjølelse eller influensa de siste ti årene kan du ha hatt svineinfluensa. For å kunne si at du aldri har blitt smittet av svineinfluensaen må du teste deg for antistoffer mot svineinfluensaen.
Krantz95 Skrevet 2. mai 2020 #15 Skrevet 2. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor er du så ekstremt opptatt av at alle skal bli smittet før en evt vaksine?? Anonymkode: e2efe...e8a Er ikke opptatt av at alle skal bli smittet, men skriver hva som kommer til å skje. Jeg er med andre ord realistisk. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #16 Skrevet 2. mai 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nesten de samme tiltak som i Norge, men barnehager og skoler har ikke vært stengt. Kun fra videregående og høyere. Anonymkode: 707af...d83 Vet du om de har sagt at det var feil vurdering? At barnehager og skoler også burde vært stengt? Anonymkode: ba5f3...517
Atomlynet Skrevet 2. mai 2020 #17 Skrevet 2. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det vet jo ingen. Da kan man bare slutte å bruke dette som målestokk overalt. Anonymkode: 2cd67...608 Det trenger man ikke. R tallet har fortsatt en nytte. 1
Krantz95 Skrevet 2. mai 2020 #18 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men så er det jo usikkerhet på om man blir immun, og hvis man blir det hvor lenge går det. Hjelper ikke at man blir immun ett halvt år og så er det på igjen. Anonymkode: cf365...2f0 Det vil alltid være usikkerhet knyttet til immunitet når det gjelder nye viruser. Men alt tyder på at man blir mer eller mindre immun. Noen vil bli 5% immune, mens andre vil bli 50% og noen kanskje 75%. Alle immunitetsgrader vil hjelpe på når det gjelder å minske sykdomstrykket og belastningen på helsevesenet. Selv om man ikke blir 100% immun, så har immunsystemet litt kjennskap til viruset og neste gang vil immunforsvaret raskere kjenne igjen viruset og raskere drepe det. 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #19 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet du om de har sagt at det var feil vurdering? At barnehager og skoler også burde vært stengt? Anonymkode: ba5f3...517 Tegnell har innrømmet at strategien kanskje har vært feil. Og om barna var snufsige så måtte de være hjemme i 14 dager. Så har resturantene gitt litt f i restriksjonene, så flere har blitt tvangsstengt og bøtelagt. Anonymkode: 707af...d83 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #20 Skrevet 2. mai 2020 49 minutter siden, Atomlynet skrev: Det trenger man ikke. R tallet har fortsatt en nytte. R-tallet har en nytte overalt, men ikke i Sverige? Alle land har mørketall, hvorfor argumenterer du med at tallet ikke stemmer i Sverige, men i andre land? Anonymkode: 2cd67...608 3
Anbefalte innlegg