AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Nå som Norge er i en økonomisk krise pga corona , syns jeg man burde kutte i bistandsbudsjettet. Nå må vi tenke på oss selv. Mange folk og bedrifter sliter i Norge. Anonymkode: 5485a...ffc 14
HalldirV2 Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Nei, det synes jeg ikke. Dette er et problem vi må løse i fellesskap. 11
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #4 Skrevet 2. mai 2020 Jeg tror ikke andre kommer til å slite mindre enn oss. Heller mer. Og det er mye som blir dyrere for oss om andre er fattige. Det lønner seg for alle at alle har det best mulig. Anonymkode: 0c564...7ba 15
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 Kanskje, men det vi bruker på bistand er en dråpe i havet i forhold til kostnaden av viruset og tiltakene. Det samme er å øke skattene til de rike ennå mer. Det monner alt for lite Anonymkode: 2a352...0ed
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 Mye vil ha mer ser jeg. Viktigere at du får sponset ferie og litt luksus, enn at folk i fattige land får rent vann og vaksiner. Anonymkode: 508f4...c6d 17
Krantz95 Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå som Norge er i en økonomisk krise pga corona , syns jeg man burde kutte i bistandsbudsjettet. Nå må vi tenke på oss selv. Mange folk og bedrifter sliter i Norge. Anonymkode: 5485a...ffc Vi kunne i det minste kuttet i bistanden til verdens største økonomi. Hvorfor gir vi egentlig penger til Kina? https://www.nettavisen.no/nyheter/kina-er-verdens-mektigste-land---norge-bidrar-med-hundrevis-av-millioner-i-bistand/3423928044.html 10
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 Ikke nok med det, men det er Kina som leverte 4G-nettet vårt og skal levere 5G.. Smart å være avhengig av et autoritært regime som når som helst kan destabilisere den digitale infrastrukturen vår! Anonymkode: 19428...4b5 3
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #9 Skrevet 2. mai 2020 Klart vi i disse tider kun bør tenke på oss selv ( ironi) Er jo mer hjelpebehov rundt om når covid19 kommer verden rundt. Her skriker hysterikere om uhorvelig måte å dø på ( Nå er vi ikke enig der, da vi i Norge ikke lar folk lide mer enn de må( i prinsipp)). I andre land der de ikke har helsevesen vil folk lide. Folk vil dø i fleng. Barn vil dø av sult fordi de voksne dør av covid19. Vi er med på å få nabolandet vårt til å gå konkurs ved å stenge grenser, men slipper ikk 30000 utlendinger for å plukke jordbær? Egoisme driver vi alt med. Rett og slett forkastelig. La oss i det minste hjelpe andre. Anonymkode: 53dde...872 6
Energidronning Skrevet 2. mai 2020 #10 Skrevet 2. mai 2020 59 minutter siden, Krantz95 skrev: Vi kunne i det minste kuttet i bistanden til verdens største økonomi. Hvorfor gir vi egentlig penger til Kina? https://www.nettavisen.no/nyheter/kina-er-verdens-mektigste-land---norge-bidrar-med-hundrevis-av-millioner-i-bistand/3423928044.html å bygge grensemuren ferdig, rund hele landet? å fullføre utbyggningen av den kinesiske muren, så hele verden kan isolere seg hermetisk fra alle farlige kinesiske forskningslaboratorier og dyremarked?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #11 Skrevet 2. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå som Norge er i en økonomisk krise pga corona , syns jeg man burde kutte i bistandsbudsjettet. Nå må vi tenke på oss selv. Mange folk og bedrifter sliter i Norge. Anonymkode: 5485a...ffc Mange sliter betydelig mer enn Norge. Jeg støtter lokale bedrifter så godt jeg kan, betaler Ruterbillett og kontingenter til ungenes idrettslag og ber ikke om refusjon for avlyste kulturarrangementer, nettopp fordi det er mange slike organisasjoner og bedrifter som sliter i disse tider. Men i et globalt perspektiv har vi det rimelig greit her i landet. Å tro noe annet er å ha nisselua godt nedtrukket over øynene. Synes det er særdeles ugreit å bruke koronakrisen som et argument for å kutte støtte til de som har langt mindre (så er det selvsagt en egen debatt om hvilke prosjekter og organisasjoner som skal forvalte denne støtten). Anonymkode: 83699...fba 8
Krantz95 Skrevet 2. mai 2020 #12 Skrevet 2. mai 2020 8 minutter siden, Energidronning skrev: å bygge grensemuren ferdig, rund hele landet? å fullføre utbyggningen av den kinesiske muren, så hele verden kan isolere seg hermetisk fra alle farlige kinesiske forskningslaboratorier og dyremarked? Nei, det handler om at Norge ikke bør gi bistandspenger til Kina fordi det nå er et land som klarer seg fint økonomisk selv. 7
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #13 Skrevet 2. mai 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå som Norge er i en økonomisk krise pga corona , syns jeg man burde kutte i bistandsbudsjettet. Nå må vi tenke på oss selv. Mange folk og bedrifter sliter i Norge. Anonymkode: 5485a...ffc Etter blå-bøå regjering i årevis så har vi ikke noe bistandsbudsjett. Du sparer knapt nok penger til å sikre driften av en pølsebod med det tiltaket. Anonymkode: 8b7e0...159 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #14 Skrevet 2. mai 2020 Ja, ihvertfall kan Erna slutte å smiske med Kina ved å sende milliarder dit. Anonymkode: b4152...c01 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #15 Skrevet 2. mai 2020 Vel, det e Europeere som har bragt faenskapen til Afrika. Ikke mange globetrottere der. Så nei, all kutt i bistandsbudsjett er ikke forsvarlig. Anonymkode: f33dd...ac0 4
Skyskraper Skrevet 2. mai 2020 #16 Skrevet 2. mai 2020 (endret) 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Etter blå-bøå regjering i årevis så har vi ikke noe bistandsbudsjett. Du sparer knapt nok penger til å sikre driften av en pølsebod med det tiltaket. Anonymkode: 8b7e0...159 Underlig påstand. Bistandsbudsjettet for 2020 er på rundt 40 milliarder. Da den borgerlige regjeringen tok over i 2013 var det på rundt 30 milliarder. Endret 2. mai 2020 av Skyskraper 4
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #17 Skrevet 2. mai 2020 Gir man en gave til jul hvert år og aldri får gaver tilbake. så kan man like godt droppe å gi en gave en jul når man trenger pengene selv. Anonymkode: 5485a...ffc 4
Atomlynet Skrevet 2. mai 2020 #18 Skrevet 2. mai 2020 23 timer siden, HalldirV2 skrev: Nei, det synes jeg ikke. Dette er et problem vi må løse i fellesskap. Så du mener det?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #20 Skrevet 2. mai 2020 2 minutter siden, abc123detvardet skrev: Nei, burde heller øke. Så det er ingenting å bruke penger på her i Norge?? Ikke nytt utstyr til sykehusene, ikke mer penger til eldreomsorg osv osv? Nei la oss sende bort alle penga... Anonymkode: 5485a...ffc 4
Anbefalte innlegg