Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har en bestevenninne som jeg har vært nært siden vi var små. Vi har vært veldig gode venner opp gjennom årene til tross for at jeg flyttet bort som 12 åring. Likevel er det ting med hun som får meg til å gå tom for energi og viljen til å gi vennskapet mer 

Eksempel: hun har veninner og ingen av veninnene liker hverandre. Hun poengterer ofte dette. Grunnen er at hun snakker stygt om alle vennene sine, og derfor liker ikke vi hverandre. Har også fått bekreftet at hun snakke om meg. 

Eksempel 2: hun har perioder hvor hun er med en veninne, gjerne 2 uker uten noe kontakt - for så å være med meg igjen. Veldig ustabil her. 

Eksmepel 3: jeg kan ikke ta hun med på fest da hun prøver seg på alle sine typer/dater. Dersom jeg gir oppmerksomhet til andre veninnener eller kommer godt overens med andre begynner hun å lage drama. Gråter å sier hun føler seg utenfor. 

I tillegg føler jeg vi har vokst fra hverandre på mye. Vi har totalt ulike verdier. Jeg er blitt veldig glad i naturen, gå tur, dra på ski og være aktiv. Hun liker best å se serier som paradise hotel og sitte i sofaen. 

Problemet er bare at hun er den som kjenner meg best og vi har vært venner så lenge. Jeg har også flyttet endel i barndommen/ungdomsårene som gjør at jeg ikke har så mange gode venner å gjøre ting sammen med. Har ca 3 nære veninner utenom henne 

Anonymkode: 66f1c...10b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dropp henne. Eller minimer kontakten. Livet er fort kort til å bruke masse tid på mennesker som suger energi.

Anonymkode: 8d0fd...7ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Dropp henne. Eller minimer kontakten. Livet er fort kort til å bruke masse tid på mennesker som suger energi.

Anonymkode: 8d0fd...7ab

Ja tenker litt det samme men er vanskelig. Er det forresten normalt å snakke stygt om vennene sine? Jeg kan fint lufte tankene rundt om jeg og en veninne eksempel har en diskusjon og jeg blir irritert, men hun sier grusomme ting. Eksmepel at veninne hennes er dårlig mødre, overvektig, ustabil og lignende. Jeg tørr ikke tenke hva hun sier om meg 

AnonymBruker
Skrevet

Kan du ikke snakke med henne?

Anonymkode: 321be...86c

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du ikke snakke med henne?

Anonymkode: 321be...86c

Har snakket med hun før, spesielt anngående drittslenging men det fortsetter bare

Skrevet

Du trenger ikke droppe henne.. du kan minimere kontaktet og bruke energi på de andre vennene dine og bli kjent med andre.. så kan du ha henne i tillegg men mye mindre kontakt.. ting dabber gjerne ut av seg selv. 

AnonymBruker
Skrevet

Hadde en slitsom venninne på barne og ungdomsskolen som alltid måtte lage styr og drama med alle, dro meg inn i masse styr hele tiden, løy om alt mulig osv.

Jeg kuttet henne gradvis ut. Etter det hadde jeg bekjente, men ingen nære venner. Hadde ikke orket å beholde det nære vennskapet med henne bare for å ha noen.

Anonymkode: 60c63...58f

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet
22 hours ago, AnonymBruker said:

Har en bestevenninne som jeg har vært nært siden vi var små. Vi har vært veldig gode venner opp gjennom årene til tross for at jeg flyttet bort som 12 åring. Likevel er det ting med hun som får meg til å gå tom for energi og viljen til å gi vennskapet mer 

Eksempel: hun har veninner og ingen av veninnene liker hverandre. Hun poengterer ofte dette. Grunnen er at hun snakker stygt om alle vennene sine, og derfor liker ikke vi hverandre. Har også fått bekreftet at hun snakke om meg. 

Eksempel 2: hun har perioder hvor hun er med en veninne, gjerne 2 uker uten noe kontakt - for så å være med meg igjen. Veldig ustabil her. 

Eksmepel 3: jeg kan ikke ta hun med på fest da hun prøver seg på alle sine typer/dater. Dersom jeg gir oppmerksomhet til andre veninnener eller kommer godt overens med andre begynner hun å lage drama. Gråter å sier hun føler seg utenfor. 

I tillegg føler jeg vi har vokst fra hverandre på mye. Vi har totalt ulike verdier. Jeg er blitt veldig glad i naturen, gå tur, dra på ski og være aktiv. Hun liker best å se serier som paradise hotel og sitte i sofaen. 

Problemet er bare at hun er den som kjenner meg best og vi har vært venner så lenge. Jeg har også flyttet endel i barndommen/ungdomsårene som gjør at jeg ikke har så mange gode venner å gjøre ting sammen med. Har ca 3 nære veninner utenom henne 

Et rødt flagg bør gå opp, når du er sikker på at den personen snakker stygt om andre til deg. For hvordan kan du da være sikker på at hun ikke snakker stygt om deg bak din rygg igjen?

AnonymBruker
Skrevet
29 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev:

Et rødt flagg bør gå opp, når du er sikker på at den personen snakker stygt om andre til deg. For hvordan kan du da være sikker på at hun ikke snakker stygt om deg bak din rygg igjen?

Jeg vet hun også snakker om meg, men vet ikke hvor mye. Eksempel sier hun «det er helt normalt å snakke stygt om vennene sine om man er irritert» men hun sier syke ting om sine veninner. Jeg kan eksempel si «idag er jeg irritert for har hatt en diskusjon med ....» men ikke slike ting som at vennene mine er feit, dårlige mødre osv slik som hun 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg stoler aldri på folk som snakker stygt om vennene sine til meg - spesielt etter de har kranglet for da kan det komme masse stygge fraser - men og bare i det hele tatt. Du kan banne på at de holder på slikt bak din rygg også. Slikt tolererer jeg bare ikke. Jeg droppet en tidligere bestevenninne pga det, vi hadde vel vært venner i ca 5-6 år, og det sa bare stopp til slutt. Det var masse baksnakking - hadde hun kranglet med vennene sine liret hun av seg masse fæle ting, fortalte meg ting om dem som jeg er ganske sikker på at de ikke vil at andre skal vite. Gjorde narr av bildene deres på facebook, rakket ned på alt mulig. Og da de ble venner igjen så var det bare fryd og gammen :) Jeg nikket bare med og sa egentlig ingenting, ble litt ukomfortabel men tenkte ikke så mye over det i starten. Men etterhvert så kjente jeg at jeg fikk en ekkel følelse i magen og kjente litt på den der: «Hvis hun snakker slikt om hennes barndomsvenn, hvordan er det hun snakker om meg da?» Så en dag sa det bare stopp, da bare innså jeg at livet er for kort til å skulle tilbringe den sammen med giftige folk. Jeg tar heller ingen/få venner enn dårlige venner, helt klart. Hva skal man med venner om de ikke oppfører seg som det?

Anonymkode: 8b3d1...762

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...