Gå til innhold

14 åring kaller meg stygge ting

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han er under utredning og har atferdsvansker. 
han sliter på skole også og alle instansene er på saken.

jeg har nylig flyttet fra samboer. Delvis pga min sønn og han gikk ikke overens. Vi bodde i hans hus som er stort og nå har jeg kjøpt en 3 roms leilighet med hage . Jeg trodde at vi skal trives har og finne ro. Jeg jobber som assistent i bofelleskapet og lønnen min er ikke stor. Vi klarer oss helt greit. 

Han kaller meg fattig,hore, stygg , feit. I tillegg henger han med venner med rike foreldre og er konstant misfornøyd. Er veldig opptatt av dyre ting, ønsker seg båt, dyre klær osv . Det har vi ikke råd til. Han presser meg for at jeg skal begynne å studere. Jeg er på jakt etter nye jobber, men situasjon med han er såpas vanskelig at jeg er sykemeldt for tiden.

dette er mer utblåsning enn noen annet, men alle råd og tips tas med stort takk. 

Anonymkode: 8e83d...358

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Høres nesten ut som om han har psykopatiske trekk...

Anonymkode: d1a0f...48a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Her må du sette hardt mot hardt! Det er uaktuelt av en 14-åring å snakke slik til en voksen! Holdningene og verdiene hans er det du som må sørge for at blir gode, ikke la han overkjøre deg, du er NØDT til å presisere veldig tydelig hva som akseptabelt og ikke. Hvis han nevner jobb, fattig osv igjen svarer du: «vet du hva, verdien vår baserer seg ikke på hvor mye penger vi har eller hvor mye jeg tjener. Jeg er din mor og forsørger deg, gir deg klær, mat på bordet hver dag og tak over hodet». Takknemlighet er en fin egenskap å ha og dette må han skaffe seg med en eneste gang. 

Anonymkode: b5e83...aec

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Og én siste ting: det er ingen unnskyldning at han har atferdsproblemer når det kommer til skjellsordene han spyr ut. Det er overhode ikke greit. Hva svarer du når han sier disse tingene? Lat du det gå? Da viser du at det er «OK» å kalle sin mor både feit, hore og stygg. Han må få konsekvenser av handlingene sine.

Anonymkode: b5e83...aec

• Liker 4
Skrevet

Skjønner jo hvorfor eksen din ikke likte det “sjarmtrollet» der. Høres ut som om gutten ikke har hatt alt for mye grenser opp igjennom! 

• Liker 4
Skrevet

Tror det er viktig at du sørger for at han blir ferdig utredet og får hjelp. Det høres jo ikke helt bra ut.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sønnen din trenger hjelp!

Anonymkode: 5097b...a9c

• Liker 1
Skrevet

Blir lei meg på ts sine vegne når jeg leser alle svarene i tråden her.. det er mange tenåringer som er opprørske og kan kalle foreldrene sine for stygge ting, uten at de oppriktig mener det. 
husk, dette er en mor som er glad i gutten sin. Dere kaller han psykopat?? 💔 stakkars mor og stakkars gutt som sliter i hverdagen og med hverandre. Kjempebra at gutten får hjelp, og kan finne ut hva som ligger bak. Mange barn med f eks adhd er impulsive både verbalt og kan ha adferdsvansker. De sliter med å regulere seg, og det kan forsterkes hos mange i tenårene. 
ts! Du virker som ei flink mamma som jobber for at dere skal ga det bra. Håper dere finner ut av det når han blir utredet og da vil du også få gode råd om hvordan du skal forholde deg til han, og hvordan dere sammen kan jobbe for å få det til. 
ønsker deg masse lykke til ❤️

• Liker 4
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hva diagnose utredes han for? Hvordan gjør han det På skolen? Har han noe ekstra støtter der? Et det noe far inni bildet?

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke instanser er på banen? Får dere hjelp fra MST?

Anonymkode: 48c0a...a41

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg er helt sjokkert over oppførselen til sønnen din, TS! Det er vanlig at barn i den alderen krangler med foresatte og kan være litt frekke i kjeften, men det sønnen din gjør er ekstremt! Jeg hadde satt meg ned og sagt på en hyggelig, men bestemt måte at den typen oppførsel er totalt uakseptabelt og fortsetter han på den måten vil han få problemer i voksenlivet med å få seg jobb og venner. Jeg hadde gitt banning og kalle deg stygge ting tydelige konsekvenser, som å ta ifra han et gode eller holdt igjen ukelønn etc. 

Han bør også få hjelp og veiledning med tanke på diagnosen sin. Men ingen diagnose unnskylder den typen oppførsel, å kalle noen stygge ting er ikke en del av noen diagnose, og bør ikke tolereres. Aksepterer du den type oppførsel, ved å unnskylde han fordi han har en diagnose vil han få deg vanskelig senere i livet. 

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er under utredning og har atferdsvansker. 
han sliter på skole også og alle instansene er på saken.

jeg har nylig flyttet fra samboer. Delvis pga min sønn og han gikk ikke overens. Vi bodde i hans hus som er stort og nå har jeg kjøpt en 3 roms leilighet med hage . Jeg trodde at vi skal trives har og finne ro. Jeg jobber som assistent i bofelleskapet og lønnen min er ikke stor. Vi klarer oss helt greit. 

Han kaller meg fattig,hore, stygg , feit. I tillegg henger han med venner med rike foreldre og er konstant misfornøyd. Er veldig opptatt av dyre ting, ønsker seg båt, dyre klær osv . Det har vi ikke råd til. Han presser meg for at jeg skal begynne å studere. Jeg er på jakt etter nye jobber, men situasjon med han er såpas vanskelig at jeg er sykemeldt for tiden.

dette er mer utblåsning enn noen annet, men alle råd og tips tas med stort takk. 

Anonymkode: 8e83d...358

Og du skal ikke lete etter nye jobber fordi sønnen din krever det av deg, eller ta utdanning. Dette gjør du kun hvis DU ønsker det. 

Anonymkode: f69e0...669

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er enig i at det bør settes litt hardt mot hardt, dette bør få konsekvenser, atferdsvansker eller ei. Håper de finner ut noe under utredningen som kan hjelpe han videre i livet. 
Men tidligere, har han fått ting han ber om? Altså er han vandt med å få viljen sin?

Anonymkode: b00e9...2e9

AnonymBruker
Skrevet

Dette er ikke så veldig uvanlig oppførsel på tenåringer - TS, sønnen din sliter nok også med bruddet -du skriver at en av grunnene til at du og samboer ( var det barnets far ? ) gikk fra hverandre pga han -, Dette kjenner nok sønnen din på, og  den eneste han kan la dette gå utover- er dessverre DEG.  

Hvor er far ? 

Ikke la ordene gå innpå deg, unngå så langt du kan å ikke reagere på de - for han mener det ikke.

Fortell  og vis han at du er glad i han og at du alltid er der for han. Han trenger bekreftelse - kjærlighet og omsorg. ( Selvom  du egentlig får mest lyst til å smelle hue hans i veggen, )   GÅ ut i skogen og skrik der - løp fra deg raseriet - MEN ikke ta det utover han. 

Sønnen min var slik som din på den alderen pga en veldig fraværende far + han fikk epilepsi i tenårene - hadde kjempe problemer, gikk ikke på skolen etc. Fikk 

Som voksen har han  forforferdelig dårlig samvittighet for hvordan ungdomsårene var, og vet ikke hva godt han skal gjøre for sin mor nå.  Full jobb -ei nydelig dame og flotte barn og  veldig takknemlig for at jeg ikke ga opp og overleverte han til BV- som jeg hadde veldig lyst til opptil flere ganger. 

Heng i det - dette er tøft, men det går over. 

Anonymkode: 0ca11...152

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...