AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Ser igjen på nettavisene at det oppfordres til å "markere midjen" dersom man er litt stor (vg.no i dag). Og har lest det mange andre steder. Men hva med oss som ikke har noe midje å fremheve? Mesteparten av overvekten min sitter på magen. Derfor er midjen forsvunnet. Så hvordan kler man seg når man er 25 kg overvektig og omtrent alle de ekstra kiloene sitter rundt magen og puppene? Anonymkode: 2d804...449
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Finn ut hvilke farge du kler og hvilke stil ( damene, hippi, rocka osv osv) du liker og kjør på. Media fronter ett ideal og prøver putte alle inn i samme mal. Men det beste er å finne sin greie. Anonymkode: e3760...fd0
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Mente : damete, hippi, rocka osv) Anonymkode: e3760...fd0
Gjest Aniita Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser igjen på nettavisene at det oppfordres til å "markere midjen" dersom man er litt stor (vg.no i dag). Og har lest det mange andre steder. Men hva med oss som ikke har noe midje å fremheve? Mesteparten av overvekten min sitter på magen. Derfor er midjen forsvunnet. Så hvordan kler man seg når man er 25 kg overvektig og omtrent alle de ekstra kiloene sitter rundt magen og puppene? Anonymkode: 2d804...449 Push up bh eller minimizer. Hold it in på magen. Har du prøvd med belte å markere midjen, det smaleste partiet før magen begynner, og sett om du kler det? V- hals på topper og gensere gir illusjonen om å være slankere, i forhold til høy hals eller rund hals. Ha noe lengde på overdeler, men ikke for lang og ikke altfor vid heller. Cardigan/blazer over overdel, (gjerne i samme farge, og også bukse i samme farge, det virker slankende), tar fokus vekk fra magen. Ha gjerne et markert smykke som gjør at folk ser på det i stedet for magen. Og det hjelper å gå med spisse sko med litt hæl, for å virke slankere. Gå med vesker med markerte linjer i middels størrelse. Ikke små eller runde vesker - da ser man større ut og vesken forsvinner. Unngå for all del posete klær. Dvs joggebukser og hettegensere.
Djungelvrål Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 Løstsittende topp med dyp v-hals og figursydd mørk dressjakke virker slankende. Kjører du jakke og bukse i samme fargetone virker det også forlengende på kroppen.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 Jo mer bomsete og uformelige klær man går med, jo større ser man ut. Det er en vanlig feil overvektige eller kvinner med noen kilo for mye gjør. Man tror at store klær skjuler, men man ser egentlig bare større ut. Så selv om man ikke nødvendigvis må fremheve midjen så er det viktig å velge klær i rett størrelse. Jeg har også lest at enkelte mønstre forstørrer og rette striper forlenger og gjør at man ser slankere ut. Anonymkode: 198a0...1e9
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 Ettersittende underdel og A-fasong på alle slags overdeler. Funker veldig bra for meg. Anonymkode: 18416...03f 2
Kniv & gaffel Skrevet 2. mai 2020 #9 Skrevet 2. mai 2020 Et belte mellom brystene og magen kan gi inntrykk av smalere midje selv om du har rund mage. Bruk også en god BH som løfter og støtter brystene skikkelig slik at ikke magen og brystene går i ett. Selv liker jeg godt plus size-bloggen http://withwonderandwhimsy.com/. Her ser du hvordan et belte under brystene gir en smalere figur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå