Gå til innhold

bolledeig-heve over natten?

Anbefalte innlegg

Gjest change
Skrevet

Hjelp!

Jeg kom akkurat på at jeg skal ha med boller til avslutning i barneparken i morgen :roll: Nå er det sent og jeg har liten lyst til å bake nå,men hva om jeg lager deigen klar og lar den heve natten over? Blir bollene bra? Har hørt at det går an med brøddeig,men hva med bolledeig?

Blir veldig glad hvis jeg slipper å stå og trille boller til langt på natt :-)

change :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det går bra - kald melk og heving i kjøleskapet. Sett på ovnen og trill bollene ut i morgen tidlig.

Gjest change
Skrevet

Tusen takk!! Da er deigen laget,og står til heving i kjøleskapet! Puh! skal bli godt å legge seg nå...må jo tidlig opp med de små likevell i morgen...så hvorfor ikke trille boller :-) ?

change :P

Gjest gjesten
Skrevet

Det er vel ikke bare å trille ut bollene etter en natt. De skal vel etterheves også? Eller hadde du bare ikke lyst til å vente på den første hevingen?

Du kan også lage en deig med mindre gjær og sette den i vanlig temperatur. Den vil heve like mye men det tar lengre tid.

Skrevet

Litt sent nå kanskje, men jeg pleier å sette deig med kald væeske, og trille ut før jeg hever det natta over. Minst mulig jobb om morran, og boller/rundstykker blir fine. Lar dem ofte heve på boden, der er det ca 10-15 grader.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...