AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Når er et rettsforlik bindende? når en har sagt ja til det, eller når den er underskrevet? Anonymkode: fc9fc...721
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 En avtale er gyldig når begge har sagt ja. Men det vil ikke være et rettsforlik med mindre det er skrevet under i rettsmøte. Et rettsforlik har virkning som en dom, det har ikke en privat avtale. Anonymkode: a3ff1...9b8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: En avtale er gyldig når begge har sagt ja. Men det vil ikke være et rettsforlik med mindre det er skrevet under i rettsmøte. Et rettsforlik har virkning som en dom, det har ikke en privat avtale. Anonymkode: a3ff1...9b8 Så rettsforliket er bindene før signering også? er man bundet når en skriver at en vil inngå det, men enda ikke har skrevet under? Anonymkode: fc9fc...721
Hr. Aktiv Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Bindene og bindene? Mor trenger ikke å forholde seg til gjeldende dom hun. Hvis dette gjøres via advokat så er det omtrent helt riskofritt for henne med både trenering, samværsnekt og andre typer misslighold av avtalen bare hun følger de plikter som rene klær, mat på bordet og følger opp skolegang. Som far må du i domstolen igjen for å få en "løsning" på dette. Der dokumenterer hun at hun er en god mor og fyller de plikter som kreves rundt det. Ditt krav bortfaller og tingene går tilbake til start altså der du var før rettssaken hvis du er heldig. Du kan være uheldig å få et langt mindre samvær også noe vi har sett mange eksempler på. Systemet er lagt opp slik at dette er ren planke for mor. Det er bare 45 000 barn i Norge som lider under dette "til barnets beste" eller var det til mors beste?
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 10 hours ago, Hr. Aktiv said: Bindene og bindene? Mor trenger ikke å forholde seg til gjeldende dom hun. Hvis dette gjøres via advokat så er det omtrent helt riskofritt for henne med både trenering, samværsnekt og andre typer misslighold av avtalen bare hun følger de plikter som rene klær, mat på bordet og følger opp skolegang. Som far må du i domstolen igjen for å få en "løsning" på dette. Der dokumenterer hun at hun er en god mor og fyller de plikter som kreves rundt det. Ditt krav bortfaller og tingene går tilbake til start altså der du var før rettssaken hvis du er heldig. Du kan være uheldig å få et langt mindre samvær også noe vi har sett mange eksempler på. Systemet er lagt opp slik at dette er ren planke for mor. Det er bare 45 000 barn i Norge som lider under dette "til barnets beste" eller var det til mors beste? Nå må du gi deg med å spre usannheter. Din opplevelse er ikke fasiten. Hvis jeg skulle tenkt at min sak gjenspeilet alle saker så er sannheten at far får sjanse på sjanse på sjanse. Her har vi vært i sak i to sammenhengende år. Vi hadde 3 sakkyndige som alle hadde samme konklusjon om at far manglet samværskompetanse. Det har kommet 3 sakkyndige rapporter som baserer seg på observasjoner og mange samtaler med far, skriftlig dokumentasjon fra far til meg om trussler om å skade barnet, fysisk mishandling av barnet dokumentert av sykehus, bekymringsmeldinger fra skolen angående fars oppførsel mot barnet i hentesituasjoner mm. Det har vært 2 år hvor far har fått sjanse, på sjanse på sjanse, men endelig etter 3 rapporter som alle konkluderte med at far ikke innehar samværskompetanse ble det hovedforhandlinger, og dommen endte med å gi far 4 samvær i året med tilsyn. Skal jeg utfra dette konkludere med at alle fedre burde miste normal samværsrett med sine barn? Eller er det slik at min eksmann kun gjenspeiler han selv og ikke alle menn, akkurat som at mor til ditt barn kun representerer seg selv og ikke alle andre mødre? Anonymkode: 7746c...e71
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Så rettsforliket er bindene før signering også? er man bundet når en skriver at en vil inngå det, men enda ikke har skrevet under? Anonymkode: fc9fc...721 Det er bindende som en dom når den er undertegnet, ikke før det. Før det, er det kun å anse som et forslag. Anonymkode: 8ea0d...528
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 12 timer siden, Hr. Aktiv skrev: Bindene og bindene? Mor trenger ikke å forholde seg til gjeldende dom hun. Hvis dette gjøres via advokat så er det omtrent helt riskofritt for henne med både trenering, samværsnekt og andre typer misslighold av avtalen bare hun følger de plikter som rene klær, mat på bordet og følger opp skolegang. Som far må du i domstolen igjen for å få en "løsning" på dette. Der dokumenterer hun at hun er en god mor og fyller de plikter som kreves rundt det. Ditt krav bortfaller og tingene går tilbake til start altså der du var før rettssaken hvis du er heldig. Du kan være uheldig å få et langt mindre samvær også noe vi har sett mange eksempler på. Systemet er lagt opp slik at dette er ren planke for mor. Det er bare 45 000 barn i Norge som lider under dette "til barnets beste" eller var det til mors beste? Du og din bitterhet. Her far far ikke forholdt seg til noen av de tre foregående dommer/rettsforlik. Det går en uke maks, så er det allerede brudd på avtale. Han får stadig nye sjanser, både fra retten, barnet og meg. Men nå nærmer seg grensen for barnet. Barnet har selv sagt at h*n hater far, direkte til far (aldri til meg). Far sier selv til barnet at han aldri vil se barnet igjen. Men fremdeles saksøker han og skal ha både det ene og det andre. Hans samværskompetanse er meget begrensest, det sier også sakkyndig. Det stopper fremdeles ikke far på å kjøre videre på! Vil dette si at ALLE menn er slik? Nei. Jeg kjenner flere menn som er fantastiske fedre. Beklageligvis er ikke bf en av de.... Anonymkode: 8ea0d...528
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå