Gå til innhold

Hva er greia med magedans i arabiske land? Skjønner ikke!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kommer selv fra ett muslimsk land (ikke arabisk). Jeg har alltid likt magedans, eller egentlig dans generelt. Nå har jeg tenkt til å begynne å lære meg litt flere teknikker i magedans. 

Men så ble jeg plutselig sittende her å tenke på en ting. I disse arabiske landene går kvinnene med hijab, burka osv. Men så plutselig står de der halvnakne og vrikker frem og tilbake foran menn som sitter der som tilskuere og klapper. Noen av de sitter der med konene sine også. 

Jeg skjønner liksom ikke hvordan det er mulig. Kan noen forklare meg dette? 

Kanskje ikke riktig tidspunkt å opprette denne tråden siden det nå er ramadan. 

Men ble bare nysgjerrig på hvordan dette er mulig. 😊

Anonymkode: db397...5b0

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spør imamen din? 

Anonymkode: a92ae...808

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke vel ansett blant konservative muslimer, og blir stort sett praktisert i land med mange liberale muslimer, som f.eks Tyrkia, Libanon, Marokko, Irak.

Anonymkode: 1726f...891

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Spør imamen din? 

Hva slags svar er dette egentlig ? Imamen min? Jeg har ikke en Imam fordi jeg er ikke muslim. Jeg er ikke religiøs. Bare så det er sagt. 

Ts 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vel ansett blant konservative muslimer, og blir stort sett praktisert i land med mange liberale muslimer, som f.eks Tyrkia, Libanon, Marokko, Irak.

Anonymkode: 1726f...891

Ja kanskje det. Har ikke undersøkt i hvilke land det er lov og i hvilke ikke. Men så en video av magedans show i Dubai også. 

Ts 

AnonymBruker
Skrevet

Det var vel sexslavene/konkubinene som danset, mens de "rene og ærbare" konene og døtrene gjemte seg på kjøkkenet?

Anonymkode: 992cd...424

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva slags svar er dette egentlig ? Imamen min? Jeg har ikke en Imam fordi jeg er ikke muslim. Jeg er ikke religiøs. Bare så det er sagt. 

Ts 

Ser du hvor rasister de er? Ikke hør på disse nedrige rasistene sister.

Anonymkode: b0252...330

Gjest theTitanic
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kommer selv fra ett muslimsk land (ikke arabisk). Jeg har alltid likt magedans, eller egentlig dans generelt. Nå har jeg tenkt til å begynne å lære meg litt flere teknikker i magedans. 

Men så ble jeg plutselig sittende her å tenke på en ting. I disse arabiske landene går kvinnene med hijab, burka osv. Men så plutselig står de der halvnakne og vrikker frem og tilbake foran menn som sitter der som tilskuere og klapper. Noen av de sitter der med konene sine også. 

Jeg skjønner liksom ikke hvordan det er mulig. Kan noen forklare meg dette? 

Kanskje ikke riktig tidspunkt å opprette denne tråden siden det nå er ramadan. 

Men ble bare nysgjerrig på hvordan dette er mulig. 😊

Alt menn vil er vel mulig. Selv om det er selvmotsigende aldri så mye. 

AnonymBruker
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts 

Trodde du var muslim jeg.. 🤔 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var så vanskelig for deg å spørre om ts er muslim? Det har heller ingenting med spørsmålet å gjøre, så hva var poenget?

Anonymkode: 5142f...4a0

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var så vanskelig for deg å spørre om ts er muslim? Det har heller ingenting med spørsmålet å gjøre, så hva var poenget?

Ikke lat som du ikke vet. Bare kjør på med hverdagsrasismen deres men ikke lek dum.

AnonymBruker
Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg skrev i innlegget at jeg kommer fra ett muslimsk land. Er født og oppvokst i Norge men er fra ett hvor de ikke er konservative i det hele tatt og heller ikke går tildekket og vil heller ikke si at mine foreldre og besteforeldre har vært noe særlig religiøse av seg. Så nei jeg er ikke muslim og ikke religiøs. Men har alltid vært fascinert av magedans. Når det er sagt så respekterer jeg alle land, kulturer og religioner. 

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange som anser ser som kristne også, men de er sammen med mennesker av samme kjønn, banner, drikker seg fulle, går sjelden i kirken, ber aldri, har sex før ekteskapet.  Ikke alle muslimer er praktiserende. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Jeg skrev i innlegget at jeg kommer fra ett muslimsk land. Er født og oppvokst i Norge men er fra ett hvor de ikke er konservative i det hele tatt og heller ikke går tildekket og vil heller ikke si at mine foreldre og besteforeldre har vært noe særlig religiøse av seg. Så nei jeg er ikke muslim og ikke religiøs. Men har alltid vært fascinert av magedans. Når det er sagt så respekterer jeg alle land, kulturer og religioner. 

Kan tenke meg at magedansere ikke er veldig ærbare kvinner i disse landene.  Det er sikkert ikke poppis at en gutt som kommer fra et strengt religiøst hjem kommer trekkende hjem med en magedanserinne.   Men de duger til underholding. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det som du mener med magedans er bare en liten del fra orientalsk dans. Som de magedansere du tenker på kanskje, er de med todelt antrekk og hoftevrikkende bevegelser? Det ble først gjort i Kairo på 1920-tallet i kabaret og show, og er bare en liten del av dansen.
Orientalsk dans er forøvrig en av verdens eldste kulturdanser.

Anonymkode: b4ecd...a3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja kanskje det. Har ikke undersøkt i hvilke land det er lov og i hvilke ikke. Men så en video av magedans show i Dubai også. 

Ts 

Dubai er jo selve stedet forn dobbeltmoral!

Men godt spørsmål, TS, ble nysgjerrig selv!

Anonymkode: 9213e...e2a

Skrevet (endret)
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva er greia med magedans i arabiske land? Skjønner ikke!

Kultur og tradisjon. Kan garantere deg at det sitter mange rundt omkring i verden og rister på hodet over enkelte ting vi gjør i Norge også. Har inntrykk av at mange ofte egentlig bare gjør det fordi at det bare er sånn. Mener da kultur og tradisjon generelt. 

Endret av Gibralfaro
AnonymBruker
Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke den du siterte, men du skrev også i startinnlegget at du lurte på om det var riktig tidspunkt og stille spørsmålet, siden det er ramadan. Da er det vel ikke rart folk kanskje tror du er muslim?

Jeg har forresten lurt på det samme. Hvordan kan noe så sensuelt være tillatt, det er liksom så kontrast i forhold til de andre verdiene. Jeg tror tradisjoner og hva som er OK forandrer seg gjennom tidene. Ser man på mange gamle bilder fra Egypt, Iran etc, så er veldig mange kvinner ganske vestlig kledd, med utslått hår.

Anonymkode: c11c4...b1e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ikke lat som du ikke vet. Bare kjør på med hverdagsrasismen deres men ikke lek dum.

Hva snakker du om? 

• Liker 1
Skrevet

Det er vel en tradisjon de har, som startet før den islamske revolusjonen. Søk opp bilder fra 1970-tallet, så ser du hvordan dem levde før. De som ikke er konservative har vel bare fortsatt. 🤷‍♀️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...