Gå til innhold

Tror det verste er over på 6-8 uker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Smittevernekspert tror det verste er over i løpet av 6/8 uker.

det hadde jo vært strålende om det stemte, kan det være en mulighet at det gir seg og ikke kommer i flere bølger?

stusser litt da, det er vel samme dame som samtidig sier at det er skandale å åpne samfunnet. 

https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/helse-og-livsstil/helse/2020/04/25/195673229/norsk-smittevernekspert-jeg-tror-det-verste-er-overstatt-i-lopet-av-6-8-uker

Anonymkode: b8fae...8e0

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kommer en topp om 2 uker. (Ironi)

Håper dette stemmer- jeg var en av de som fikk totalt panikk da korona kom til Norge. Jeg trodde aldri dette kom til å gå bra. Jeg var livredd.

Nå ser jeg mer positivt på det...👍

Anonymkode: d5d35...814

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Så lenge det er smitte i befolkningen vil den naturlig nok øke når folk begynner å omgås mye mer. Det kommer til å gå mye senere her i Norge pga nedstengingen, så jeg har mine tvil på at det kommer en topp før til høsten. Jeg tror ikke dette viruset bare fordufter vekk. 

Anonymkode: 3a138...854

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

I resten av Europa kan jo det stemme, men her har vi jo knapt begynt

Anonymkode: 62473...30f

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I resten av Europa kan jo det stemme, men her har vi jo knapt begynt

Anonymkode: 62473...30f

Hva mener du?

Anonymkode: c96d1...049

AnonymBruker
Skrevet
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kommer en topp om 2 uker. (Ironi)

Håper dette stemmer- jeg var en av de som fikk totalt panikk da korona kom til Norge. Jeg trodde aldri dette kom til å gå bra. Jeg var livredd.

Nå ser jeg mer positivt på det...👍

Anonymkode: d5d35...814

Samme her...
Må bare håpe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge det er smitte i befolkningen vil den naturlig nok øke når folk begynner å omgås mye mer. Det kommer til å gå mye senere her i Norge pga nedstengingen, så jeg har mine tvil på at det kommer en topp før til høsten. Jeg tror ikke dette viruset bare fordufter vekk. 

men tror hun mener at det kan "Gå over" uten den berømte flokkimmunuteten

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og der var spåkula igang igjen. 🙄

Anonymkode: c78af...0e7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge vi ikke kan stenge ned samfunnet i månedsvis og ikke engang omgås familie og så lenge ikke alle andre land gjør akkurat det samme samtidig, så synes jeg det er noe naivt å tro at det bare forsvinner av seg selv. Så lenge viruset har en vert og mulighet til å spre seg videre er det ikke noen grunn til å tro at det vil forsvinne. Hun belager seg også vekdig på en varm sommer, så hun har vel ikke heller tatt i betraktningen at veldig mange tusen mennesker i Norge bor i arktis. Det blir sjeldent glohete somre der. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge vi ikke kan stenge ned samfunnet i månedsvis og ikke engang omgås familie og så lenge ikke alle andre land gjør akkurat det samme samtidig, så synes jeg det er noe naivt å tro at det bare forsvinner av seg selv. Så lenge viruset har en vert og mulighet til å spre seg videre er det ikke noen grunn til å tro at det vil forsvinne. Hun belager seg også vekdig på en varm sommer, så hun har vel ikke heller tatt i betraktningen at veldig mange tusen mennesker i Norge bor i arktis. Det blir sjeldent glohete somre der. 

og varme land har jo ikke sluppet unna..

Men kan jo hende det går over likevel...?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

er jo ikke noe mer spåkule det her, enn å tro at det kommer en bølge til høsten

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
59 minutter siden, AnonymBruker skrev:

det hadde jo vært strålende om det stemte, kan det være en mulighet at det gir seg og ikke kommer i flere bølger?

stusser litt da, det er vel samme dame som samtidig sier at det er skandale å åpne samfunnet. 

https://www.google.no/amp/s/www.abcnyheter.no/amp/helse-og-livsstil/helse/2020/04/25/195673229/norsk-smittevernekspert-jeg-tror-det-verste-er-overstatt-i-lopet-av-6-8-uker

Enig, tipper vi er tilbake til normalen på sensommeren. Ikke helt, da, slutt på håndhilsing, og folk vil fortsatt holde litt avstand. Men i praksis det meste som før.

Anonymkode: c94ec...ef1

• Liker 5
Skrevet

Håper det går den rette veien nå ts🙏🏼😊

• Liker 4
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og varme land har jo ikke sluppet unna..

Men kan jo hende det går over likevel...?

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såvidt jeg har fått med meg, trenger det ikke være enormt varmt, men mye direkte sollys. Der tror jeg vi i Norge og Norden står sterkt i og med at det er mai og ikke november nå. Hvis vi får en bra sommer nå 🙏

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Høres bra ut! Gleder meg til den politiske oppvasken som vil komme etter hvert.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Krantz95 skrev:

Høres bra ut! Gleder meg til den politiske oppvasken som vil komme etter hvert.

Lurer på hvilket vaskemiddel de kommer til å bruke.

Anonymkode: 7bbb9...e83

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lurer på hvilket vaskemiddel de kommer til å bruke.

Anonymkode: 7bbb9...e83

Antibac 😄

• Liker 5
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Lov å håpe. Tror egentlig ikke det gir seg før det kommer en vaksine. Hvis det kommer en i det hele tatt. 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig, tipper vi er tilbake til normalen på sensommeren. Ikke helt, da, slutt på håndhilsing, og folk vil fortsatt holde litt avstand. Men i praksis det meste som før.

Anonymkode: c94ec...ef1

Hvor naiv går det an å bli??  Det er ikke mange som er smittet av corona i Norge... Det vil blusse opp kraftig senere i år uten strenge tiltak. Høsten/vinteren som kommer blir ikke en dans på roser... 

Anonymkode: c664e...f42

• Liker 3
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Håper toppen er nådd og at viruset dør ut nå. Drittlei hele dritten.

• Opprett ny...