AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Har ti års ansiennitet som pleiemedarbeider og nok timer til å ta fagbrev som helsefagarbeider. Vil jeg gå rett inn på ti års ansiennitet som helsefagarbeider eller må jeg begynne på nytt på lønnsstigen? Anonymkode: eaa37...b25
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 kommer vist ann på kommunen. Men ofte ja. Men nå må man jo ta eksamen også fagprøven og det er ikke lett i disse tider. Anonymkode: 0a214...f95
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Kun relevant praksis teller når du er blitt helsefagarbeider, så hvis du har 10 års ansiennitet fra helsevesenet vi du fortsatt ha det etter endt utdanning. Dersom ansienniteten derimot er fra andre jobber utenfor helsevesenet teller det ikke og du mister den ansienniteten når du begynner som helsefagarbeider. Anonymkode: 28dc0...957
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kun relevant praksis teller når du er blitt helsefagarbeider, så hvis du har 10 års ansiennitet fra helsevesenet vi du fortsatt ha det etter endt utdanning. Dersom ansienniteten derimot er fra andre jobber utenfor helsevesenet teller det ikke og du mister den ansienniteten når du begynner som helsefagarbeider. Anonymkode: 28dc0...957 Det var det jeg trodde jeg også Takk for svar! Anonymkode: eaa37...b25
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kun relevant praksis teller når du er blitt helsefagarbeider, så hvis du har 10 års ansiennitet fra helsevesenet vi du fortsatt ha det etter endt utdanning. Dersom ansienniteten derimot er fra andre jobber utenfor helsevesenet teller det ikke og du mister den ansienniteten når du begynner som helsefagarbeider. Anonymkode: 28dc0...957 Dette stemmer, men kun dersom du søker på en helsefagarbeider-stilling. Dersom stillingen du har må blir omgjort til en helsefagarbeiderstilling så beholder du ansienniteten din. Anonymkode: bf2aa...741
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 Jeg jobba både på Interoptik og Telenor før jeg ble sykepleier. Teller med i ansienniteten min.... Fikk 10 år med en gang. Så det kommer nok helt an på. Jobber statlig Anonymkode: 9c7b1...d6d
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 Kan man risikere å gå ned i lønn da, hvis man begynner på bunnen av hva helsefagarbeider tjener? I forhold til hva man tjener som assistent med mye ansenitet? Anonymkode: 844b5...2ba
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 Du begynner ikke på bunn - all ans. teller. Også mammaperm/ andre jobber. Anonymkode: 9e79f...241
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #9 Skrevet 2. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du begynner ikke på bunn - all ans. teller. Også mammaperm/ andre jobber. Anonymkode: 9e79f...241 Så hvis du har 15 års ansenitet som assistent, går du automatisk over på 15 års ansenitet når du blir helsefagarbeider? Anonymkode: 844b5...2ba
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #10 Skrevet 2. mai 2020 Kommunene er mye rausere når det gjelder ansiennitet enn hva staten er. I staten så teller arbeid kun over 50%, i kommunen så teller alt. Du får med deg tidligere arbeidserfaring over på ny stilling i helsevesenet. Anonymkode: 25605...db0
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #11 Skrevet 2. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så hvis du har 15 års ansenitet som assistent, går du automatisk over på 15 års ansenitet når du blir helsefagarbeider? Anonymkode: 844b5...2ba Ja Anonymkode: 9e79f...241
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå