AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #61 Skrevet 2. mai 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det fører ingenting med seg. Jobb med temperamentet og få ned spenningen og stresset FØR du setter inn i bilen? Forklarer du ungen hva du gjør og hvorfor? Før de får særlig språk er det ofte slik at man er for dårlige på det, men husk at unger skjønner veldig mye. Vet han hvor dere skal/hva dere skal? Anonymkode: d3ad4...118 Jeg snakker med han hele tiden. Sier mens vi kler på at «nå skal vi i bilen og kjøre til bestemor, også skal vi ut å leke etterpå,» og mens vi går til bilen at «nå skal vi kjøre bil.» Er når jeg tar han og skal bære han inn i bilen at han blir hysterisk. Før dette er alt greit. Og dette er HVER gang. Men jeg jobber med meg selv og skal fortsette å gjøre det. Skal undersøke kurset dere nevner. Ts Anonymkode: a3e64...81a
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #62 Skrevet 2. mai 2020 På 1.5.2020 den 19.11, AnonymBruker skrev: Jeg er om dagen en veldig sliten mor. Gutten min på 2 år, begynner å bli ganske krevende, og til tider blir jeg så frustrert og sint at jeg skjelver og innimellom bruker kraft og er litt mer hardhendt mot han enn det jeg er til vanlig. Dette kan være når jeg skal skifte på han, legge han ned i sengen eller sette han i bilstolen. Han er nemlig ganske temperamentsfull og kan blir skikkelig sint/vanskelig når vi skal skifte bleie, sette han inn i bilen, legge han. Pleier å stå å kose med han en stund før jeg legger han i sengen til vanlig, men når han hyler, slår, sparker og er umulig, orker jeg ikke og legger han «brått» ned i sengen, sier natta og går ut. Ganske kaldt med andre ord, men han roer seg alltid etter 5 minutter og sovner. Får likevel dårlig samvittighet etterpå og føler meg som verdens verste mor. Aldri slått eller lignende, blir bare bråere i bevegelsene fordi jeg koker innvendig. Jeg lurer egentlig på om gutten min har høyere temperament/er vanskeligere enn snittet. Når han våkner fra dupp, kan han være kjempesint, spenner kroppen, kaster seg bakover og er hysterisk. Er ofte slik han reagerer når han blir sint, og jeg vil si vi har slike hendelser i større eller mindre grad daglig. Han er også veldig mammadalt, vil sitte mye på fanget og kan bli kjempesint om jeg må reise meg for å lage mat eller noe. At pappa sitter i sofaen med han er ikke bra nok. Når vi skal sette han inn i bilen, reagerer han også på samme måte, og det er nesten HVER gang. For ikke å snakke om tannpuss som er en kamp uten like, men som må gjennomføres... Blir så utrolig sliten til tider, samtidig som jeg vet at dette er en del av utviklingen og at han ikke er sånn for å være «slem.» Trodde bare ikke følelsesregisteret mitt skulle få gjennomgå så mye av å være mamma. Jeg har følelser jeg ikke trodde jeg hadde (på godt og vondt), og ingen har gjort meg så frustrert før. Noen ganger har jeg lyst til å bare filleriste hele ungen og skrike «nå må du slutte å være så drittunge!» Huff... Er det virkelig normalt å bli så sliten, eller er det bare jeg som ikke er laga for dette? Er det normalt at 2-åringer er så vanskelig? Anonymkode: a3e64...81a Jeg tenker mer i retning sv at du vil ha stort utbytte av eks cos-kurs... barna speiler ofte sine foreldre. Er du sint og ugrei blir han sint og ugrei. Så tenker mye her kan løses med at du jobber med deg selv..: snakk med helsestasjonen før det går for langt! Høres ut som en helt normal 2-åring men en alt for utålmodig og sliten mamma. Som igjen påvirker de svært emosjonelle 2-åringene i negativ retning. Ond sirkel dessverre. Når mine er i 2-årene tenker jeg ofte på hvor vanskelig det er å være 2 år. Skal være glade vi ikke husker særlig fra så tidlig. Ekstremt frustrerende alder. Jeg møter dwt med ro, aksept og forståelse. Og ekstra nærhet og kjærlighet når alt er vanskelig. Funker veldig bra Anonymkode: f225b...3b6
Ugle83 Skrevet 2. mai 2020 #63 Skrevet 2. mai 2020 Jeg kjenner meg igjen i det å ha en trassen to-åring. Når jeg blir veldig irritert kan jeg ta meg selv i å få lyst til å sprekke eller knuse TV’en eller noe, men jeg gjør det jo ikke. Jeg forholder meg rolig. Heldigvis har jeg en samboer og vi ber bare den andre ta over NÅ hvis vi blir sånn irritert. Vi legger oss tidlig for å passe på å være uthvilt slik at det går bedre. Vi vurderer et barn til, men jeg vet ikke om det går an å legge på graviditet og våkenetter oppå denne trassen😉 1
Sunnys Skrevet 2. mai 2020 #64 Skrevet 2. mai 2020 Høres ut som en ond sirkel. Når du opptrer slik mot han blir han sintere og mer tverr, og jo mer tverr han blir jo mer frustrert blir du.. du trenger en liten time out.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå