AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Når åpner grensene? Hvilke rettigheter har land å stenge grensene når kjærester og ektefeller ikke får treffes. Anonymkode: 3855a...3be
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 Her er en oversikt: https://lookaside.fbsbx.com/file/EPRS_BRI(2020)649347_EN.pdf?token=AWzAdbZaW6aXwU-skQZ7VSKadufUyXo24BYDsI02lgnjWovGKdqV9fpvzIT4YoZi9lKeE7bP_psIsTZMgKgf3XButE0Vxo3ZH3jRv5VjQUDRbCBS9eSxe0Y4dq-jBFoi-nTUoSDeqcVQlpabI8-5xH5CF5NRt0JXnPIhEeohVmsbwihc0ZYOrOR7YgtfEIwvhnrJVPR3SJeop5uCH47EdTxn Anonymkode: 2e673...f29
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Kommer an på hvilke land, ikke alle land har stengt grensene for utenlandske, og det varierer også med tanke på evt. karantene i innreiselandet. Anonymkode: c5af7...d28
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når åpner grensene? Hvilke rettigheter har land å stenge grensene når kjærester og ektefeller ikke får treffes. Anonymkode: 3855a...3be Det har de full rett til. Det smarte da er å finne sin partner i eget land så slipper en slikt unødvendig stress. Under krigen var folk adskilt i 5 år. Tenk på det du. Og husk når de satte opp Berlinmuren. Hvor mange tror du ikke ble skilt da?? Så ja dette kan øverste ledere og myndigheter gjøre. Slik er det bare. Anonymkode: 923fe...84f 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Er grensene stengte eller ikke? Trodde man bare måtte i 14 dager karantene. Anonymkode: e84d8...c34 1
Gibralfaro Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 (endret) 6 hours ago, AnonymBruker said: Når åpner grensene? Hvilke rettigheter har land å stenge grensene når kjærester og ektefeller ikke får treffes. Anonymkode: 3855a...3be Hvilken "rett" har kjærester og ektefeller å treffe hverandre? Dere får være tålmodige, akkurat som alle andre. Endret 1. mai 2020 av Gibralfaro
Gibralfaro Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Er grensene stengte eller ikke? Trodde man bare måtte i 14 dager karantene. Anonymkode: e84d8...c34 Når man kommer til Norge ja, men det sier jo ingenting om grensene inn og ut av andre land. 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Det har de full rett til. Det smarte da er å finne sin partner i eget land så slipper en slikt unødvendig stress. Under krigen var folk adskilt i 5 år. Tenk på det du. Og husk når de satte opp Berlinmuren. Hvor mange tror du ikke ble skilt da?? Så ja dette kan øverste ledere og myndigheter gjøre. Slik er det bare. Anonymkode: 923fe...84f Når man ikke finner noen likesinnede i sitt eget land, er dette vanskelig. Jeg går ikke bra overens med de norske mennene som velger meg. De norske mennene som har verdiene jeg leter etter, vil ha mye penere dame. Derfor valgte jeg partner fra et annet land, som ikke forventer at jeg gjør alt i huset, som har lyst på sex oftere enn tre ganger i året og som respekterer meg. Heldigvis rakk han å flytte hit før grensene stengte, men han får jo ikke sett familien sin i hjemlandet. Noe jeg heller ikke får gjort (er selv ikke norsk, men heller ikke fra det landet der samboer kommer fra). Anonymkode: 909a6...1a0
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 For noen stygge svar her, blir helt matt! Eier ikke folk empati lenger? Voksne mennesker klager over å ikke kunne dra på hytta, fordi de ikke får dra på harryhandling, og fordi de ikke kan ta seg en utepils! Dette er jo bare bagateller sammenlignet med å ikke kunne være sammen med den man elsker! Nesten så jeg tror de som svarer her aldri har vært i forhold, eller i alle fall ikke vært forelsket før. Har dere noen gang savnet noen, blitt nektet å møte dem, og ikke ant når dere kunne få muligheten til å møte de igjen? Det er ikke bare "å finne" seg noen i eget land, hvis man eier følelser, så kan man faktisk forelske i hvem som helst, også noen fra andre land. Håper dere også får muligheten til å kjenne på ekte følelser en dag, og at dere ikke "finner dere noen" kun av praktiske årsaker som at de bor i samme by. Da kan dere uttale dere! Og som svar på spørsmålet til TS, jeg tror vi får vite svaret på dette den kommende uken, men jeg har dessverre en dårlig følelse akkurat nå. Håper jeg tar feil. Jeg har også en kjæreste i et annet land, og nå etter snart 2 måneder, så kjenner jeg at det er nok, og sitter med samme følelsen du har. Hvilken rett har andre til å bestemme om jeg får være med kjæresten min eller ikke? En helt håpløs følelse.. Greit nok at man ikke trenger å slippe inn turister, men de som har familie/kjærester/ektefeller må da snart få kunne møte hverandre igjen. Vi får krysse fingrene 🙂 Anonymkode: e0266...f33 13
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #10 Skrevet 3. mai 2020 Hvilket land er det du lurer på, TS? Anonymkode: 2e673...f29
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #12 Skrevet 3. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva om Tsjekkia? Anonymkode: 3dadf...97b Hva om Tsjekkia hva da?? Anonymkode: 4482b...0b8
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #13 Skrevet 3. mai 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: For noen stygge svar her, blir helt matt! Eier ikke folk empati lenger? Voksne mennesker klager over å ikke kunne dra på hytta, fordi de ikke får dra på harryhandling, og fordi de ikke kan ta seg en utepils! Dette er jo bare bagateller sammenlignet med å ikke kunne være sammen med den man elsker! Nesten så jeg tror de som svarer her aldri har vært i forhold, eller i alle fall ikke vært forelsket før. Har dere noen gang savnet noen, blitt nektet å møte dem, og ikke ant når dere kunne få muligheten til å møte de igjen? Det er ikke bare "å finne" seg noen i eget land, hvis man eier følelser, så kan man faktisk forelske i hvem som helst, også noen fra andre land. Håper dere også får muligheten til å kjenne på ekte følelser en dag, og at dere ikke "finner dere noen" kun av praktiske årsaker som at de bor i samme by. Da kan dere uttale dere! Og som svar på spørsmålet til TS, jeg tror vi får vite svaret på dette den kommende uken, men jeg har dessverre en dårlig følelse akkurat nå. Håper jeg tar feil. Jeg har også en kjæreste i et annet land, og nå etter snart 2 måneder, så kjenner jeg at det er nok, og sitter med samme følelsen du har. Hvilken rett har andre til å bestemme om jeg får være med kjæresten min eller ikke? En helt håpløs følelse.. Greit nok at man ikke trenger å slippe inn turister, men de som har familie/kjærester/ektefeller må da snart få kunne møte hverandre igjen. Vi får krysse fingrene 🙂 Anonymkode: e0266...f33 Dette! Herregud så glad jeg er for at jeg rakk å flytte til min kjæres hjemland før dette skjedde, det hadde vært uutholdelig for oss å være fra hverandre gjennom dette 😢 Anonymkode: c9226...7e9
Gibralfaro Skrevet 3. mai 2020 #14 Skrevet 3. mai 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvilken rett har andre til å bestemme om jeg får være med kjæresten min eller ikke? En helt håpløs følelse.. Greit nok at man ikke trenger å slippe inn turister, men de som har familie/kjærester/ektefeller må da snart få kunne møte hverandre igjen. Vi får krysse fingrene 🙂 Anonymkode: e0266...f33 Forstår veldig godt at det er en håpløs følelse ja, men dette er litt av prisen man må betale for å være en del av dette samfunnet, slik som jeg ser det. Åpner man opp for at man skal kunne reise og besøke kjærester i andre land, så åpner man fort opp for misbruk. Da skal jeg garantere at det plutselig er mange nordmenn som får seg kjæreste i syden eller Thailand. 😂 2
Gjest Lasox Skrevet 3. mai 2020 #15 Skrevet 3. mai 2020 (endret) Alle landene vi grenser til med har det stengt utenom Sverige, men der har vi det slik at de som reiser hjem igjen til Norge vil bli satt i karantene for i 14 dager pga. smittefaren i Sverige er mye høyere. Det er svært få flyreiser til utlandet og det er svært få land som har det helt åpent, og vil nesten med sikkerhet si at det vil være noen restriksjoner for de som er turister til det landet man besøker, men er enig med anonym e0266...f33... (selv om jeg er hytte-eier selv)! Du må bare smøre deg med tålmodighet, TS. Det er ikke trygt å ta noen flyreiser nå i disse dagene. Smittefaren på fly er ekstremt høy. "Ingen" andre reiser så vær så snill og ta hensyn i disse dagene og ikke reis til utlandet siden du kan bære med deg smitten overalt om du blir smittet på reisen, og kan risikere å smitte kjæresten din, familierelaterte og andre fremmede folk. Men, husk at dette her er en "billig pris" for å bekjempe en "krig". Så her må vi alle sammen bare forsette å være flinke til å være med på dugnaden om å reise minst mulig og holde på avstand. Endret 3. mai 2020 av Lasox
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #16 Skrevet 3. mai 2020 2 minutter siden, Lasox skrev: Alle landene vi grenser til med har det stengt utenom Sverige, men der har vi det slik at de som reiser hjem igjen til Norge vil bli satt i karantene for i 14 dager pga. smittefaren i Sverige er mye høyere. Det er svært få flyreiser til utlandet og det er svært få land som har det helt åpent, og vil nesten med sikkerhet si at det vil være noen restriksjoner for de som er turister til det landet man besøker, men er enig med anonym e0266...f33... (selv om jeg er hytte-eier selv)! Du må bare smøre deg med tålmodighet, TS. Det er ikke trygt å ta noen flyreiser nå i disse dagene. Smittefaren på fly er ekstremt høy. Ingen andre reiser så vær så snill og ta hensyn i disse dagene og ikke reis til utlandet siden du kan bære med deg smitten overalt om du blir smittet på reisen, og kan risikere å smitte kjæresten din, familierelaterte og andre fremmede folk. Men, husk at dette her er en "billig pris" for å bekjempe en "krig". Så her må vi alle sammen bare forsette å være flinke til å være med på dugnaden om å reise minst mulig og holde på avstand. Holde avstand til kjærester og ektefeller er ikke dugnad, det er tortur. Anonymkode: 909a6...1a0 3
Gjest Lasox Skrevet 3. mai 2020 #17 Skrevet 3. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Holde avstand til kjærester og ektefeller er ikke dugnad, det er tortur. Anonymkode: 909a6...1a0 Virkelig...? Skjerp deg! Skjønner det er vanskelig, men å kalle det tortur er en overdrivelse!
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #18 Skrevet 3. mai 2020 25 minutter siden, Lasox skrev: Virkelig...? Skjerp deg! Skjønner det er vanskelig, men å kalle det tortur er en overdrivelse! Alle har rett til sin egen mening. Anonymkode: 909a6...1a0
Gibralfaro Skrevet 3. mai 2020 #19 Skrevet 3. mai 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Holde avstand til kjærester og ektefeller er ikke dugnad, det er tortur. Anonymkode: 909a6...1a0 Jeg hadde lett byttet ut 10 uker alene, innestengt i min egen leilighet, med ei dame i et annet land. 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2020 #20 Skrevet 4. mai 2020 Alvorlig talt. Håper de stenger ut året! Så kan disse patetiske mennene som kjøper kone i asia bare ha det så godt! Karma biter tilbake. Sitter nok en del frynsete thaikoner som venter på farangen sin skal hente dem nå ja.... Og det å ikke få partner i eget land er tull. Dusj, tren, kle deg ok, vær snill og grei! Verre er det ikke. Anonymkode: 923fe...84f 3
Anbefalte innlegg