AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Sverige sin app. Har du lastet ned appen vi har i Norge? Hadde du lastet ned denne svenske appen hvis du bodde i Sverige? https://feber.se/samhalle/lunds-universitet-slapper-corona-app/410565/ Anonymkode: 20fa9...881
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Den svenske hadde jeg lastet ned og oppdatert daglig. Noe helt annet det som står der enn hva vi gjør i norge. Hvorfor skal man laste ned en app når vi ikke tester nok ei heller for antistoff fordi vi ikke har reagensrør. Tror de fleste vil laste ned den norske også, når man faktisk ser nytten. Slik som testen først. Anonymkode: 937c5...b02
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Nei, ikke lastet ned den appen. Sannsynligvis kommer jeg ikke til å gjøre det heller. Anonymkode: a95b2...d86 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 Om man ikke er har psykiske problem og tror hele verden er ute etter å overvåke nettopp deg så bruker man selvfølgelig appen! Anonymkode: e0fab...eba
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Om man ikke er har psykiske problem og tror hele verden er ute etter å overvåke nettopp deg så bruker man selvfølgelig appen! Anonymkode: e0fab...eba Tja, har man vett nok til å forstå enkle kalkyler lar man være. Den virker ikke før vi begynner med omfattende testing. Og er jo kun drammen, tromsø og trondheim som er med pr nå. Anonymkode: 937c5...b02 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #8 Skrevet 1. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Tja, har man vett nok til å forstå enkle kalkyler lar man være. Den virker ikke før vi begynner med omfattende testing. Og er jo kun drammen, tromsø og trondheim som er med pr nå. Anonymkode: 937c5...b02 Hva er det værste som kan skje? Ærlig talt? Den er på mobilen, jeg merker den ikke, Ærna kan se at jeg dro på Europris og sikkert kjøpte dopapir.. Men hva er problemet? Vi bor i Norge, ikke Nord-Korea. Anonymkode: e0fab...eba
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hva er det værste som kan skje? Ærlig talt? Den er på mobilen, jeg merker den ikke, Ærna kan se at jeg dro på Europris og sikkert kjøpte dopapir.. Men hva er problemet? Vi bor i Norge, ikke Nord-Korea. Anonymkode: e0fab...eba *Erna Anonymkode: e0fab...eba
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #10 Skrevet 1. mai 2020 Ser ikke poenget foreløpig med en app som angivelig spiser batteri, og som uansett kun kan si hvilken dato du var i nærheten av en smittet, uten noen nærmere tidsangivelse. Var du på jobb? Var du på bussen? Anonymkode: 0105a...36e 2
pia mater Skrevet 1. mai 2020 #11 Skrevet 1. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke poenget foreløpig med en app som angivelig spiser batteri, og som uansett kun kan si hvilken dato du var i nærheten av en smittet, uten noen nærmere tidsangivelse. Var du på jobb? Var du på bussen? Anonymkode: 0105a...36e Lastet ned appen når den ble lansert, har enda ikke opplevd at den spiser batteri.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #12 Skrevet 1. mai 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser ikke poenget foreløpig med en app som angivelig spiser batteri, og som uansett kun kan si hvilken dato du var i nærheten av en smittet, uten noen nærmere tidsangivelse. Var du på jobb? Var du på bussen? Anonymkode: 0105a...36e På min IPhone 11 står den for 3% av batteribruken, så det med batteribruk gjeld iallefall ikke IPhone.. Vitsen er jo at du får vite at du har vært nær en påvist smittet i 15minutt, noe som gjør at du bør testes for å sikre at du ikke er smittet og kan smitte andre (famile, foreldre, kollegaer ++) . Den som ikke skjønner at det med tiden vil medføre vesentlig bedre smittesporing er vare vanskelige.. Det er jo også for din egen del, og de du er glad i. Anonymkode: e0fab...eba
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #13 Skrevet 1. mai 2020 Bruker den når jeg går tur, men ikke når jeg må reise med buss. Kanskje da det ville vært mest bruk for den, men når busselskapet i praksis krever at vi skal bruke mobilen til billett, kan jeg ikke ta sjansen på å gå tom for strøm. Har ikke råd til bot. Anonymkode: deb4d...53a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #14 Skrevet 1. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Om man ikke er har psykiske problem og tror hele verden er ute etter å overvåke nettopp deg så bruker man selvfølgelig appen! Anonymkode: e0fab...eba Men den er jo helt meningsløs med mindre man tar kollektivt eller stadig bryter anbefalingene? Jeg har ikke vært nærmere enn to meter i over 15 minutter til et eneste mennesker utenfor familien siden 12. mars. De få gangene vi har møtt andre har vi holdt to meters avstand, og er jeg på butikken eller lignende vil man jo aldri være så nær noen så lenge. Jeg tar ikke kollektivt nå heller, men jeg skjønner at enkelte må det, og for dem har denne appen en hensikt. Men for oss andre? Anonymkode: 3f925...318 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #15 Skrevet 1. mai 2020 Så den svenske appen skal registrere om man har covid symptomer? Bør man ikke kontakte lege istedet og at de hadde fått tak i nok tester slik at folk kunne blitt testet når man følte for det istedet? Og nei, har ikke lastet ned den norske appen, av 2 grunner. Ene er at den på androidmobiler stjeler strøm. Andre er at mobilen min ligger hele dagen på jobb i mitt skap, som er rett ved en parkeringsplass og ved en butikk, mobilen vil dermed vise at jeg er nær folk jeg ikke er nær. Er kun hjemme og på jobb og i butikken 1 gang i uken, ellers er jeg inne hjemme eller i min egen private hage. Så kan man si at jeg kan jo bare slå av gps/bluetooth når jeg er på jobb, men jeg kjenner meg selv og vet at det vil jeg glemme. Så vil folk si at den stjeler ikke såå mye strøm, så vil jeg svare at jobben min er ett sted med dårlig dekning, den ligger derfor og søker nettverk ol mye fra før, bruker gjerne 50%+ av batteriet i løpet av arbeidsdagen allerede, med gps og bluetooth på så vil det være enda verre. Anonymkode: 1b7fa...072
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #16 Skrevet 1. mai 2020 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men den er jo helt meningsløs med mindre man tar kollektivt eller stadig bryter anbefalingene? Jeg har ikke vært nærmere enn to meter i over 15 minutter til et eneste mennesker utenfor familien siden 12. mars. De få gangene vi har møtt andre har vi holdt to meters avstand, og er jeg på butikken eller lignende vil man jo aldri være så nær noen så lenge. Jeg tar ikke kollektivt nå heller, men jeg skjønner at enkelte må det, og for dem har denne appen en hensikt. Men for oss andre? Anonymkode: 3f925...318 Det er ikke snakk om å være i nærheten av, ikke innenfor 2 meter. Eksempelvis om en person er på Kiwi samtidig som du er å handler. Alle som var på Kiwi får da en SMS om at man kan ha blitt utsatt for smitte. https://helsenorge.no/smittestopp Anonymkode: e0fab...eba
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #17 Skrevet 2. mai 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: På min IPhone 11 står den for 3% av batteribruken, så det med batteribruk gjeld iallefall ikke IPhone.. Vitsen er jo at du får vite at du har vært nær en påvist smittet i 15minutt, noe som gjør at du bør testes for å sikre at du ikke er smittet og kan smitte andre (famile, foreldre, kollegaer ++) . Den som ikke skjønner at det med tiden vil medføre vesentlig bedre smittesporing er vare vanskelige.. Det er jo også for din egen del, og de du er glad i. Anonymkode: e0fab...eba Vel, eneste stedet jeg oppholder meg nærmere enn to meter til noen i mer enn 15 min er på jobb, der jeg er iført smittevernutstyr. Jeg bor ikke i en av testkommunene, så jeg vil enn så lenge heller ikke få noen melding om jeg så har blitt eksponert for smitte. Jeg vil vurdere å ta den i bruk når jobbkommunen min blir aktiv i dette. Anonymkode: 0105a...36e 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #18 Skrevet 2. mai 2020 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om å være i nærheten av, ikke innenfor 2 meter. Eksempelvis om en person er på Kiwi samtidig som du er å handler. Alle som var på Kiwi får da en SMS om at man kan ha blitt utsatt for smitte. https://helsenorge.no/smittestopp Anonymkode: e0fab...eba I følge fhi stemmer ikke det du sier: «Registrering av enheter som er nære hverandre i tilstrekkelig tid til at smittefare kan oppstå skjer automatisk. Det er kontakter nærmere enn 2 meter i mer enn 15 minutter, som defineres som nærkontakt.» https://www.fhi.no/sv/smittsomme-sykdommer/corona/slik-har-fhi-utviklet-smittestopp/ Anonymkode: 0105a...36e 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #19 Skrevet 2. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva er det værste som kan skje? Ærlig talt? Den er på mobilen, jeg merker den ikke, Ærna kan se at jeg dro på Europris og sikkert kjøpte dopapir.. Men hva er problemet? Vi bor i Norge, ikke Nord-Korea. Anonymkode: e0fab...eba Tror nok at de færreste tenker at Erna vil overvåke deg, men appen er ikke så vanskelig å hacke, så det kan tenkes kriminelle kan være interessert i hvor du oppholder deg og hvilke bevegelsesmønstre du har. Anonymkode: 0105a...36e 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #20 Skrevet 2. mai 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke snakk om å være i nærheten av, ikke innenfor 2 meter. Eksempelvis om en person er på Kiwi samtidig som du er å handler. Alle som var på Kiwi får da en SMS om at man kan ha blitt utsatt for smitte. https://helsenorge.no/smittestopp Anonymkode: e0fab...eba Hadde den fungert sånn hadde det jo vært vits. Men det er altså snakk om at man må være nærmere enn 2 meter i minst 15 min før man får beskjed Anonymkode: 4035b...3b3 2
Anbefalte innlegg