AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Jeg har veldig lyst å lære meg programmering/koding, men har per i dag ikke mulighet til å studere på fulltid. Er dette mulig å lære seg selv, ev finne kurs på nett? Jeg er helt nybegynner og kan veldig lite om dette fra før. Hvor begynner man i så fall? Anonymkode: 434d5...a53 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har veldig lyst å lære meg programmering/koding, men har per i dag ikke mulighet til å studere på fulltid. Er dette mulig å lære seg selv, ev finne kurs på nett? Jeg er helt nybegynner og kan veldig lite om dette fra før. Hvor begynner man i så fall? Anonymkode: 434d5...a53 Ja mange muligheter. For kortere kurs som fokuserer på bruk prøv udemy.com eller coursera.org. De koster penger, men ikke mye. For tyngre mer akademisk rettet kurs Prøv edx.org. I Norge har NTNU flere nettbaserte kurs som gir studiepoeng. Prøv itfag.no Årssudium kan du få ved høgskolen i Molde online. Her er det mer en bare programmering Vil du ha en hel bachelor kan du studere online ved høgskolen i Narvik. Her er det en full grad. Anonymkode: c6b2f...db9
Pseudopodia Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 (endret) Det er sikkert lurt å gå kurs som gir studiepoeng, men det finnes også utallige ressurser tilgjengelig på nett. Har selv tidligere brukt blant annet Codecademy for å lære Python (et nybegynnervennlig og utbredt språk), og tutorials på YouTube. Synes selv det er god læring i å se andre kode og forklare hvordan de tenker. Men først er det lurt å tenke gjennom hva du ønsker å bruke det til, siden programmering er så mangt (backend vs. frontend, lavnivå vs. høynivå, osv.). Endret 1. mai 2020 av Pseudopodia
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Freecodecamp.org codeacademy er bås i sammenligning. Anonymkode: 2cbd6...201
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå