AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Hei! Sykler du fast eller ofte til jobb? Hvor lang er reisa, hvor lang tid bruker du, og hva slags miljø sykler du i (by/landlig)? Er det med eller uten elsykkel, og hvordan opplever du det? Er det tydelig helsegevinst? Slitsomt å sykle i trafikken (mtp. eksos osv.)? Er interessert i å høre om deres erfaringer! Anonymkode: 86dd8...511
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 Jeg bor et par kilometer unna jobben og bruker vanlig sykkel som transport i sommerhalvåret. Blir vel ikke noen større helsegevinst, men alt monner. Mesteparten av turen går på sykkelvei/landevei. Tror ikke jeg hadde syklet hvis det var mer enn fem kilometer, siden jeg ikke kan dusje på jobb. Anonymkode: c59c4...00c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Nesten ikke syklet til jobb, men har gått en del, så lenge avstanden ikke var lenger enn 3-4 km. Ikke tenkt noe videre på helsegevinsten, er mest for å våkne, samt at man sparer litt på det. Anonymkode: b4541...a21
LittDiva Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Sykler året rundt med elsykkel. 8 km hver vei, bare oppover bakke hjem. Er definitivt i bedre form enn før jeg begynte å sykle for et år siden. Stort sett sykkelvei hele veien. Sparer masse tid og får masse frisk luft, så jeg våkner før jeg skal på jobb. Kommer ikke til å slutte med sykling!
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Sykler fra ca påske til snøen kommer i november/desember. 10 km hver vei, bruker ca 20-25 minutter med elsykkel uten å bli svett. Bor på landet med smale veier (må time sykkelturen i forhold til fergerutene slik at jeg ikke møter trailere eller skolebussen på det smaleste). Ellers er det ikke noe problem med trafikken, de fleste er veldig hensynsfulle. Sykkelturen hjem hjelper meg å tømme hodet og komme ut av jobbmodus. Anonymkode: 10515...1f1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykler fra ca påske til snøen kommer i november/desember. 10 km hver vei, bruker ca 20-25 minutter med elsykkel uten å bli svett. Bor på landet med smale veier (må time sykkelturen i forhold til fergerutene slik at jeg ikke møter trailere eller skolebussen på det smaleste). Ellers er det ikke noe problem med trafikken, de fleste er veldig hensynsfulle. Sykkelturen hjem hjelper meg å tømme hodet og komme ut av jobbmodus. Anonymkode: 10515...1f1 Det er et godt poeng! Anonymkode: 86dd8...511 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Sykler du fast eller ofte til jobb? Hvor lang er reisa, hvor lang tid bruker du, og hva slags miljø sykler du i (by/landlig)? Er det med eller uten elsykkel, og hvordan opplever du det? Er det tydelig helsegevinst? Slitsomt å sykle i trafikken (mtp. eksos osv.)? Er interessert i å høre om deres erfaringer! Anonymkode: 86dd8...511 Sykler året rundt, men vanlig sykkel, ca 5km hver vei, tar 15 min. Bor i Oslo og jobber i Oslo sentrum. Merker definitivt at formen har blitt bedre (særlig nå som jeg jobber hjemmefra og ikke får opprettholdt den vanlige rutinen). Sparer også tid, og er mye mer fleksibel. Det er utrolig behagelig å slippe store folkemengder på busser/t-banen. Eksos har jeg ikke tenkt mye over, men det kan være litt slitsomt med mye trafikk i rushtiden. Får litt frisk luft og turen til jobben gjør meg mye mer opplagt enn morgenkaffen! Det eneste negative er at jeg ikke kan være spontant etter jobben, særlig på høsten/vinteren (upraktisk å vandre rundt i sportstøy ute). Arbeidsplassen min (en stor, seriøs bedrift med lokaler med såkalt attraktiv beliggenhet), mangler garderober for ansatte. Så jeg må skifte på toalettet uten å dusje, men det går fint da veien til jobb er «nedoverbakke» uten særlig svetting, men jeg skal definitivt spørre om dette neste gang jeg skifter arbeidsgiver. Anonymkode: bd893...00c
IkkeAnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #8 Skrevet 1. mai 2020 (endret) Sykler med fixiebike til jobb hver dag, det er rett over 5km hver vei. Bruker 15 min på en god dag, gjennom byen. Syns ikke eksos er så irriterende, de gode luktene fra kafeer/restauranter/parker gjør liksom litt opp for det. Merker jeg ikke er like kvikk i kroppen og hodet nå uten den halvtimen på sykkel hver dag De dagene det er fint vær og jeg er ferdig på jobb er det helt fantastisk å sykle hjem igjen. Kan ta det helt med ro, sette meg i parken, ha et stille øyeblikk helt for meg selv, liksom. Setter stor pris på sykkel i hverdagen. Endret 1. mai 2020 av IkkeAnonymBruker
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 Sykler året rundt da jeg ikke har bil. 2 km til jobb. Har en dyr landeveissykkel som er veldig lett og god, men bruker som regel damesykkelen likevel fordi det er så praktisk med korgen som hører til. Sykler på sykkelstien der det er mulig Anonymkode: c93df...6b4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #10 Skrevet 1. mai 2020 4 timer siden, LittDiva skrev: Sykler året rundt med elsykkel. 8 km hver vei, bare oppover bakke hjem. Er definitivt i bedre form enn før jeg begynte å sykle for et år siden. Stort sett sykkelvei hele veien. Sparer masse tid og får masse frisk luft, så jeg våkner før jeg skal på jobb. Kommer ikke til å slutte med sykling! Jøss, denne posten kunne jo jeg ha skrevet. Bortsett fra hjemmekontor om dagen da. Sykler bare i sommerhalvåret, og elsker det. Anonymkode: 4626b...217
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå