Gå til innhold

Busstur med 50 stk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er dette lov? Tenker 10.klasse som skal til Polen i høstferien. De skal ta både fly og buss. Turen er på 6 dager og koster 8000 kr. 1.juni skal beløpet betales. Ingen kan svare om denne turen blir.

Anonymkode: bbd56...0f4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tja, nobody knows

Anonymkode: edcb9...a94

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg kontakte udi i Polen?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Er dette lov? Tenker 10.klasse som skal til Polen i høstferien. De skal ta både fly og buss. Turen er på 6 dager og koster 8000 kr. 1.juni skal beløpet betales. Ingen kan svare om denne turen blir.

Det kommer vel an på om bussen er stor nok til at de kan holde en meters avstand. Flyturen tipper jeg neppe blir noe av. Men nå kan jo mye endre seg til høstferien da. Personlig synes jeg dagens regler blir håpløse når det gjelder kollektivtrafikken, man må jo ha mye mer enn 50 passasjerer på t-baner og busser om folk skal komme seg på jobb igjen.

Anonymkode: a6c0c...c52

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer vel an på om bussen er stor nok til at de kan holde en meters avstand. Flyturen tipper jeg neppe blir noe av. Men nå kan jo mye endre seg til høstferien da. Personlig synes jeg dagens regler blir håpløse når det gjelder kollektivtrafikken, man må jo ha mye mer enn 50 passasjerer på t-baner og busser om folk skal komme seg på jobb igjen.

Blir vel fort hjemmekontor for mange en god stund til.

AnonymBruker
Skrevet

De kan jo ta buss hele veien ja, men spørs om 50 stk på en tett buss er så smart. Og om båten til Danmark gå. Vil tro turen blir mye dyrere nå om fly utgår.

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Lykke til.. blir nok ikke mulig å dra på tur dit da..

Anonymkode: 5a524...46f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dessuten, vil du ar barnet ditt skal være i et annet land dersom det plutselig blir stengte grenser når de er i det andre landet? Samtidig kan jo alt ha endret seg til høsten, det kan ha kommet medisiner eller tiltak eller tilbakegang av viruset eller annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dessuten, vil du ar barnet ditt skal være i et annet land dersom det plutselig blir stengte grenser når de er i det andre landet? Samtidig kan jo alt ha endret seg til høsten, det kan ha kommet medisiner eller tiltak eller tilbakegang av viruset eller annet.

Nei jeg håper de avlyser. Ønsker sterkt at de avlyser. Jeg bare håper de kan svare snart, hvor forsvarlig dette er. Vårens turer til Polen er selvsagt avlyst. Synes alle 2005 modellene burde fått beskjed at turen blir avlyst.

AnonymBruker
Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Nei jeg håper de avlyser. Ønsker sterkt at de avlyser. Jeg bare håper de kan svare snart, hvor forsvarlig dette er. Vårens turer til Polen er selvsagt avlyst. Synes alle 2005 modellene burde fått beskjed at turen blir avlyst.

Det er vel ikke bare 05ere? Vi dro i 9 kl... Men det er lenge til høstferien, selvfølgelig avlyses det ikke nå.

Anonymkode: d2098...bfb

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel ikke bare 05ere? Vi dro i 9 kl... Men det er lenge til høstferien, selvfølgelig avlyses det ikke nå.

Anonymkode: d2098...bfb

De går i 9.nå, opp i 10.klasse i august.

De bør vurdere det. Dumt å betale inn så stor sum hvis de avlyser. Vil det gå fly 5.oktober? Og hva med hoteller de skal sove på. Nei, jeg håper de avlyser.

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er vel klin umulig. Siden dette krever 1 person pr 2 seter. Og så vidt meg bekjent finnes ingen buss med 100 seter. Selv ikke dobbeltdekkerne.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De går i 9.nå, opp i 10.klasse i august.

De bør vurdere det. Dumt å betale inn så stor sum hvis de avlyser. Vil det gå fly 5.oktober? Og hva med hoteller de skal sove på. Nei, jeg håper de avlyser.

Min datter skal også dette. Trinnet har allerede tjent inn alt de trenger. Planen har alltid vært å reise med buss og danskebåt. Jeg synes ikke de skal avlyse enda, for mye kan skje på et halvt år. Tenk så kjedelig om de hadde avlyst og de kunne ha reist! Jeg tviler på at de skal tidlig på høsten, men håper de får tatt turen. Dato er fleksibel.

41 minutter siden, Kjetil E skrev:

Er vel klin umulig. Siden dette krever 1 person pr 2 seter. Og så vidt meg bekjent finnes ingen buss med 100 seter. Selv ikke dobbeltdekkerne.

To busser?

Anonymkode: 0166c...f32

Skrevet (endret)

Nå er det en god stund til høstferien og ingen vet hvordan situasjonen vil være om 6 mnd. Og dermed så vil det være for tidlig å avgjøre dette innen 1 Juni, synes jeg. Mye kan forandre seg på 6 mnd. Er det mulighet for å få pengene refundert hvis det ikke blir noen tur? Så kan de bruke pengene på en tur senere eller noe annet.

Endret av Kittykat
  • Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min datter skal også dette. Trinnet har allerede tjent inn alt de trenger. Planen har alltid vært å reise med buss og danskebåt. Jeg synes ikke de skal avlyse enda, for mye kan skje på et halvt år. Tenk så kjedelig om de hadde avlyst og de kunne ha reist! Jeg tviler på at de skal tidlig på høsten, men håper de får tatt turen. Dato er fleksibel.

To busser?

Eneste mulighet, og prisen blir der etter.

Skrevet

Slik situasjonen er nå vil du ende opp i 14 dagers karantene. Det er vanskelig å si hvordan situasjonen er i høst, men det er en stor sannsynlighet for at man fortsatt har karantene. 

Polen har også begynt å innføre en del strenge regler:

Sitat

The new stricter rules on the nationwide coronavirus-lockdown have come into force. Following the new regulations, minors will only be allowed outside while accompanied by an adult while public parks, hair salons, tattoo and piercing studios will be forced to close.

"A significant portion of our police officers will carry out intensive patrol work on the streets of our cities and smaller towns. Today, 20,000 policemen set off on the streets, supported by 1,500 soldiers mainly from the Military Police” - the minister stated. He also stressed that the controls will only intensify in the following days.

Tvilsomt at det er noe gøy å tilbringe tiden sin på et hotellrom. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
16 timer siden, AnonymBruker skrev:

To busser?

Les svaret under her. 14 dager i karantene er ikke mulig. Turen blir nok avlyst. 

Skrevet

Høstferien?

Går jo ikke an å svare på det nå. Hvem vet hvilke retningslinjer som kommer til å gjelde da?

Jeg ville forsikret meg om at depositumet kan tilbakebetales dersom turen ikke kan gjennomføres. Og prøve å slappe av.

I disse tider er de viktig å ha fokus på det man kan gjøre noe med. Ting man ikke har kontroll over er det bare å prøve å tenke minst mulig på.

AnonymBruker
Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Les svaret under her. 14 dager i karantene er ikke mulig. Turen blir nok avlyst. 

Ja, hvis de skulle ha reist nå, så er jeg enig i at turen nok hadde blitt avlyst. Vi vet enda ikke hvordan det blir om et halvt år, så jeg ville ventet med å avlyse. Som sagt ikke veldig sannsynlig, men så lenge det er håp, vil jeg vente med å avgjøre.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, hvis de skulle ha reist nå, så er jeg enig i at turen nok hadde blitt avlyst. Vi vet enda ikke hvordan det blir om et halvt år, så jeg ville ventet med å avlyse. Som sagt ikke veldig sannsynlig, men så lenge det er håp, vil jeg vente med å avgjøre.

Men penger skal inn om 3 uker. De skal booke fly, buss, hoteller. Polens grenser er stengt ut mai i første omgang. De har fått en pris, men dette var før corona kom.

• Opprett ny...