Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!
Jeg er litt nysgjerrig. Hvorfor har du lyst på barn? Eller hvorfor ville du ha barn før du fikk barn?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi hadde lyst på barn? 🤔 Ville ha egen familie. Nå har vi to og er fornøyd med det. 

Anonymkode: 85a65...554

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi vi hadde lyst på barn? 🤔 Ville ha egen familie. Nå har vi to og er fornøyd med det. 

Du ville bare ha det? Er man ikke en familie uten barn?

Anonymkode: 33ad3...ca7

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Ønsket å videreføre genene mine. Være viktig for noen. Jeg følte at livet mitt ikke hadde noe betydning uten barn. 

Men etter jeg fikk barn så fikk jeg et helt annet syn. Å sette et barn til livet er mye ansvar. Et ansvar som man har resten av livet. Det er et menneske og har en egen framtid. Du skal guide de fram til den dagen de er klare til å gå selv. Deres valg som voksne har du ikke kontroll på. Det er forbanna skummelt å tenke på. 

Anonymkode: 7655b...f41

• Liker 3
Skrevet

Fordi jeg hadde lyst på barn, bli en familie og å oppleve alt som hører til det å ha barn.

Personlig mener jeg forøvrig at en familie må inneholde minst to generasjoner og at et par uten barn dermed ikke utgjør en familie i seg selv, men andre må jo gjerne definere seg som de vil. :)  Å pirke på definisjonen av en familie er uansett helt uvesentlig i forhold til hvorfor man ønsker barn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du ville bare ha det? Er man ikke en familie uten barn?

Anonymkode: 33ad3...ca7

Det er vel derfor man får barn som regel, fordi man har et ønske om det. Jeg hadde ikke kalt bare meg og mannen en familie, men vi hadde familie uten barn også (foreldre, søsken osv). Bare ikke en egen familie. 

• Liker 1
Skrevet

Ønske om egen familie. Jeg hadde ikke sterke bånd eller tett familie mens jeg vokste opp, så jeg vil oppleve det å ha en familie.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket meg ikke barn. Men ble gravid på p-pillen da jeg var 19 år, og tok da abort. Så ble jeg gravid igjen på p-pillen da jeg var 25 år, da hadde jeg jo samboer, bolig, fast jobb osv. Samboeren min ønsket seg barn veldig, så da valgte vi og beholde. Og noen år senere så planla og ønsket vi begge barn nummer 2. Og nå kan jeg jo ikke forestille meg livet uten barn, jeg elsker de jo så utrolig høyt.

Anonymkode: dfdfb...5ad

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har ønsket meg barn helt siden jeg gikk i barnehagen! :P Det å ha et lite nurk i armene, amme, kysse og kose er bare helt nyyydelig! Det første smilet, de første ordene, alle milepæler man skal igjennom. At man kan gi alt overskudd med omsorg og kjærlighet til et annet menneske. Mitt lille menneske. Det føles bare riktig og helt fantastisk! ❤️ Man blir knyttet til barna sine på en helt unik måte. Det går ikke an å beskrive. Livet får på en måte en annen mening. Jeg gleder meg mer over ting med dem i livet mitt. Gleder meg til helg, og bare være med dem, finne på ting, være litt barnslig selv og se barna glede seg over de samme tingene. Mannen og jeg hadde ikke vært de samme sammen uten barna våre. Vi var sammen 10 år før vi fikk barn, og hadde det fint:) Men etter at barna kom ble alt komplett. Tror alle disse tingene var noe jeg visste før jeg fikk barn, og derfor valgte jeg å få dem. Men har også en nær venninne som ikke ønsker barn, og hun koser seg med det. Folk er jo veldig forskjellig, men for meg var dette helt riktig valg! Det er mye mer kos, lek og latter i livet vårt nå ❤️ 

Anonymkode: 712c4...5a5

• Liker 4
Skrevet

Tusen takk for at dere deler historiene deres med meg! Det setter jeg stor pris på!♥️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lyst på barn fordi jeg ønsker å gi noen en best mulig oppvekst. Å få oppleve det å oppdra noen fra start - på både godt og vondt. Tanken på å lage noen som er 50 % meg og 50 % mannen min er for meg fint å tenke på. ❤️ Mange sier at livet får en annen mening, og den biten er jeg veldig nysgjerrig på.😊

Anonymkode: 391f4...01f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenkte at det er begrenset hvor lenge man kan trives med å bare tenke på seg selv. Leve livet med fest og reising,utdanning, karriere, kjøpe bolig etc er noe man gjør som relativt ung, men hva gjør man resten av livet? For meg var det en selvfølge at det å få egen familie og se noen vokse opp og ha noen å følge opp, var det som kunne gi livet mening etter at jeg hadde gjort alle de egoistiske tingene der fokuset var på meg. Jeg brukte 20-årene på meg selv, og så var jeg klar for å ta ansvaret for å fokusere 100% på noen andre i 30-årene.

Anonymkode: baccf...fa6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tenk å ha en dårlig dag når du kommer hjem fra jobbX så kommer søte barnet for å gi deg kos😍

tror ikke det er mulig å ha dårlig dag når man får barn😍

Anonymkode: 7e3c3...292

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenkte at det er begrenset hvor lenge man kan trives med å bare tenke på seg selv. Leve livet med fest og reising,utdanning, karriere, kjøpe bolig etc er noe man gjør som relativt ung, men hva gjør man resten av livet? For meg var det en selvfølge at det å få egen familie og se noen vokse opp og ha noen å følge opp, var det som kunne gi livet mening etter at jeg hadde gjort alle de egoistiske tingene der fokuset var på meg. Jeg brukte 20-årene på meg selv, og så var jeg klar for å ta ansvaret for å fokusere 100% på noen andre i 30-årene.

Anonymkode: baccf...fa6

Kunne ikke sagt det bedre selv. Livet er langt. Hvor gøy er det å dra på byen når man begynner å dra på årene og anses som gammel? Finnes det i det hele tatt nok reisemål til å underholde seg et helt liv med det? Å bygge karriere kan være spennende, men i 40 år? 

Anonymkode: d4e38...c87

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler det er litt som å spørre hvorfor man vil forelske seg, eller oppleve stor kjærlighet. Fordi det er noe av det største livet kan by på! 

Anonymkode: 5eac6...cdf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært glad i barn, er utdannet og jobber med barn og er en omsorgsperson som liker å ta vare på noen. 
jeg ønsket meg barn fordi jeg var i et stabilt og godt forhold, fordi jeg ønsket meg en familie. Fordi jeg vet jeg har mye å gi og livet føles mer komplett ved å ha barn. 

Anonymkode: fcc15...72d

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...