Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er pensjonist, så det er kun av nysgjerrighet jeg spør: Det snakkes både om å spisse CV'en og om hull i CV'en. Det første er viktig, det siste er en ulempe. Men når man spisser en CV, lager man da ikke hull i den? 

Anonymkode: 84c36...ac0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min personlige oppfatning er at det er enten/eller. Enten spisser man, eller så tetter man hullene. 

Jeg har inntrykk at det er først og fremst i lavtlønnsyrker man snakker om "hull" i CV'en, fordi arbeidsgiver har så mange søkere å velge mellom og helst vil unngå å ansette folk som har vært mye ute av arbeidslivet av diverse obskure grunner. De ser et hull og tenker "psykisk syk" eller "fengsel", der kandidaten egentlig var på backpacking i India. For eksempel.

Å spisse CV'en gjør man dersom man sikter på en karriere innenfor et bestemt felt. Altså at man har en spesiell kompetanse man vil få frem, og ikke bare "jeg er blid og grei og forsover meg nesten aldri".

AnonymBruker
Skrevet

Ah, takk, det gir mening! (Det var forresten en annen tråd du deltok i som minte meg på det, men jeg har lurt mye på det opp igjennom.) For en fin oppklaring. Jeg rakk/husket/klarte aldri å spørre noen veiledere mens jeg ennå prøvde meg i yrkeslivet, men det at jeg ble bedt om både å tette og å spisse, understreker jo bare at og hvorfor jeg falt mellom alle stoler.

Anonymkode: 84c36...ac0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...