AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Jeg og min eks klarer ikke å samarbeide eller kommunisere. Vi har et barn sammen. Det er så ille at vi knapt kan møtes. Jeg oppfører meg hyggelig de gangene vi møtes og han er bare kald og frekk. Jeg ønsker at vi kan prate sammen og være hyggelig med hverandre. Det fortjener sønnen vår. Jeg ønsker ikke at han skal vokse opp med foreldre som er bitre fiender. Prøvde å sette opp et møte med familievernkontoret, men det ønsker ikke eksen min. Han mener familievernkontoret kun tar min side. Det er typisk han når folk ikke er 100% på hans side til en hver tid og når han ikke får viljen sin. Han sa at skulle ta kontakt med et familievernkontor utenfor kommunen for han ville ikke møte de i vår kommune. Han liker heller ikke helsesøster eller familieterapeuten vi gikk til før bruddet. Jeg begynner seriøst å gi opp den mannen. Han snur ryggen til alle som prøver å guide han eller å gi han beskjed om at han ikke kan holde på sånn han gjør. Mistet mange jobber fordi han er uenig med sjefen og tåler ikke å få tilsnakk. Føler at det har et mønster. Hva kan jeg gjøre? Anonymkode: d9c0a...428
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 Si ja til et møte på et annet familievernkontor utenfor kommunen. De er sikkert fornuftige de også, selv om han helt sikkert kommer til å klage på at de tar din side. Men da har han ihvertfall valgt kontoret selv. Kommer han til å se sammenhengen? Neppe. Sånne folk med narcissistiske trekk evner ikke å se egne feil. Anonymkode: f276d...f8f
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Si ja til et møte på et annet familievernkontor utenfor kommunen. De er sikkert fornuftige de også, selv om han helt sikkert kommer til å klage på at de tar din side. Men da har han ihvertfall valgt kontoret selv. Kommer han til å se sammenhengen? Neppe. Sånne folk med narcissistiske trekk evner ikke å se egne feil. Anonymkode: f276d...f8f Er bare så frustrende til tider. Virker som han skal jobbe imot alle som ikke er enige med han. Alle er inkompetente. Blir ikke utkommet slik han ønsker så vraker han alle. Lagt familien min for hat og snakker ikke med halve familien sin. Hatet alle vennene mine og har ingen venner selv. Endte med at jeg knapt hadde kontakt med noen av frykt av at han skulle snakke negativt om de etter besøk. Så det at jeg føler motstand med han når det kommer til samarbeid var egentlig ventet. Vært en kamp hele veien. Han er super hyggelig når ting blir gjort på hans måte. Får han ikke et godt inntrykk til noen så snakker han negativt om de. Jeg vet liksom ikke om det har narsissistiske trekk eller om han er konfliktsky. Kjent den mannen i 5 år og forstår meg fortsatt ikke på han. ts Anonymkode: d9c0a...428
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er bare så frustrende til tider. Virker som han skal jobbe imot alle som ikke er enige med han. Alle er inkompetente. Blir ikke utkommet slik han ønsker så vraker han alle. Lagt familien min for hat og snakker ikke med halve familien sin. Hatet alle vennene mine og har ingen venner selv. Endte med at jeg knapt hadde kontakt med noen av frykt av at han skulle snakke negativt om de etter besøk. Så det at jeg føler motstand med han når det kommer til samarbeid var egentlig ventet. Vært en kamp hele veien. Han er super hyggelig når ting blir gjort på hans måte. Får han ikke et godt inntrykk til noen så snakker han negativt om de. Jeg vet liksom ikke om det har narsissistiske trekk eller om han er konfliktsky. Kjent den mannen i 5 år og forstår meg fortsatt ikke på han. ts Anonymkode: d9c0a...428 Jeg jobber i et sånt type yrke, hvor vi stadig får høre at vi er inkompetente om vi ikke er enig med foreldrene. Det er helt vanlig forsvarsmekanisme, selv om jeg har full forståelse for at det er frustrende når du må forholde deg så nært med en sånn person. Det du kan gjøre er å få din egen veileder hos familievernkontoret, så kan i det minste du få veiledning og støtte i ulike utfordringer i samarbeidet med eksen din. For det er ikke sikkert at du vil få med deg han på noe som helst med det første iallfall, og det er vanskelig å hjelpe noen med en problem som de ikke innser selv. Anonymkode: 13207...adf 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Har dere fastsatt fordeling da? Dere er ikke sammen lenger, så du er ikke ansvarlig for ham. Hvordan han gjør det på jobb har ingenting med deg å gjøre. Det er veldig mange som ikke har et godt forhold til eksen - brudd er vanskelig, slik er det bare. Kjæresten min har barn fra før, og hans ekskone er mye sur. De holder kontakt per sms for praktiske ting, og det er egentlig det. Han unngår å møte henne så godt det lar seg gjøre. Dagene med bytte leverer den ene på skolen og den andre henter. De har bursdager hver for seg. Så er han snill og god med barna når han er sammen med dem, det er alt han har kontroll over. Anonymkode: ca665...8f2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 (Jeg er stemor) Samarbeidet mellom mor og far her er kjempe dårlig! Jeg har vært sammen med far i 10 år, og forholdet deres har gått fra å være turbulent dårlig til "likegyldig" dårlig. De ser hverandre ikke og snakker ikke sammen på telefon. Alt foregår over sms. De har veldig liten kontakt. Men en ting jeg har lært ut av dette, er at man må svelge mange kameler, og man kan ikke irettesette den andre forelderen. Man har egentlig ingenting man skulle sagt i den andres samværsuke. Blir det for galt må man kontakte en tredjeperson (barnevern foreks.) Men viktig å tenke nøye igjennom det før man kommer dit. Hvis han får seg ny dame, kan du jo forsøke å få til en god kontakt der. Vi har gjort det sånn. Av en eller annen grunn snakker eksen til samboeren min mye bedre med meg. Blir aldri utskjelling eller krangel. Det fungerer for oss. Anonymkode: c6da2...cf4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå