Gå til innhold

Gjelder 350 kr grensa på pretty little thing?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, tenkte å bestille noken klær på pretty little thing, men er ikkje så altfor interessert i å måtte betale mange hundre kroner i toll. Har lest meg opp på tolletaten sine sider, og der står det at på noen nettbutikker gjelder fortsatt regelen om at viss du bestiller for under 350 kr så får du ikkje toll. Så det eg lurer på er om noken veit om pretty little thing er ein av dei sidene kvar du slepp toll? PS: noken som veit om pretty little thing sine returer er til å stole på, eller er det mykje styr og liten sannsynligheit for å få pengane tilbake?

xoxo💋

Anonymkode: 4674d...42a

Skrevet

Jeg måtte betale toll, men bestilte for over 350kr, for 46 euro måtte jeg betale 270 i toll...Forstått det sånn at man må selv betale frakten for returen, så det ble for mye styr for min del. Valgte å beholde det jeg bestilte selv om det ikke levde opp til forventningene 🥴

AnonymBruker
Skrevet

Ikke toll. Merverdiavgift! 

Anonymkode: 8e4a2...448

AnonymBruker
Skrevet

Hva betyr det, og hvordan regner man ut hvor mye det kommer på?

Anonymkode: aebf1...fcb

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hva betyr det, og hvordan regner man ut hvor mye det kommer på?

Anonymkode: aebf1...fcb

😳

Anonymkode: f6b4f...7d1

Skrevet

350 grensa er fjernet fra 01.04. Nå må du betale 25% moms på alt du kjøper inkl frakt fra utlandet. Samt et fortollingsgebyret på kr 149,- hvis butikken ikke har et system som fortoller og legger på 25% for deg. Ebay har fått det nå. Men ikke sett det andre steder. 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Morpheus said:

350 grensa er fjernet fra 01.04. Nå må du betale 25% moms på alt du kjøper inkl frakt fra utlandet. Samt et fortollingsgebyret på kr 149,- hvis butikken ikke har et system som fortoller og legger på 25% for deg. Ebay har fått det nå. Men ikke sett det andre steder. 

Men den er da ikke innført enda med tanke på varer over 350 kroner i butikker som ikke har registrert seg ...?

Anonymkode: 9ec84...1e9

AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, Morpheus said:

Ikke sett dette noe sted enda, inkludert ebay. La en gjenstand i kassen for å sjekke, står ingenting om moms der. Med mindre det legges på etter man har betalt? Man bør vel få se totalprisen før man trykker godkjenn? Samme på amazon, ingen tegn til det der heller selv om de skulle være med i ordningen. Men så lenge overgangsordningen varer slipper man vel gebyret uansett så lenge totalprisen er under 350. 

Anonymkode: 9e571...22f

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke sett dette noe sted enda, inkludert ebay. La en gjenstand i kassen for å sjekke, står ingenting om moms der. Med mindre det legges på etter man har betalt? Man bør vel få se totalprisen før man trykker godkjenn? Samme på amazon, ingen tegn til det der heller selv om de skulle være med i ordningen. Men så lenge overgangsordningen varer slipper man vel gebyret uansett så lenge totalprisen er under 350. 

Retter meg selv, fant det på ebay da jeg kom til siste steg for betaling.

• Liker 1
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Bestilte for 200 ca, ble levert etter kort tid, men fikk noen dager deretter tollklarering på 350,-. Så kjedelige greier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...