AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Jeg har to nære venninner. La oss kalle de Marte og Silje. Vi er alle i 30-årene. Marte er litt "dramaqueen" og ikke redd for å si hva hun mener. Silje er mer lik meg, litt tilbaketrukket og holder oss unna drama. Disse to jentene har kun meg til felles, og henger ikke sammen på egen hånd. De hadde dog møttes på en fest i fjor, og Silje fortalte meg at de hadde snakket om meg. De hadde "bonda" over å klage over meg og at jeg prioriterer de så lite, osv. Ikke noe drittsnakk, bare litt klaging. Poenget er at Marte har snakka mye om meg til andre, så for en stund siden tok jeg det opp med henne, at jeg ikke liker at hun gjør det. Hun ville vite hvor jeg hadde det fra, og jeg ramset opp noen navn. Hun konfronterte de alle, utenom Silje, som hun ikke kjenner særlig godt. Men for litt siden, tok hun opp dette med meg igjen, at det er så dårlig av Silje å si til meg at de har snakket sammen, når hun var "like mye med på det" og blabla. Jeg sa "Kan vi la det ligge nå?" Dere møtes ikke likevel, så det er ikke noe å bry seg om." Men nå må hun absolutt få snakket ut med Silje om dette, og jeg synes det er så unødvendig og kommer til å skape ett tillitsproblem mellom meg og Silje, som jeg er nærmest. Marte mener også at Silje har sagt mer "stygge ting" om meg, enn hun selv gjorde. For å være helt ærlig, orker jeg ikke å bry meg. Ting skjer, ting blir sagt, livet går videre. Vi er voksne, og ja, jeg vet at ærlighet varer lengst. Så jeg burde jo ikke nevnt navnet til Silje, om jeg visste at hun kunne bli konfrontert med det. Jeg orker virkelig ikke drama, og jeg har ikke så mange gode venninner heller, så jeg trenger ikke dårlig stemning mellom noen av oss. Marte nekter å forstå hvorfor jeg synes dette er unødvendig drama. Hva synes dere? Anonymkode: 987e3...c0b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 Sorry, jeg datt helt ut... Anonymkode: f10de...d2a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Typisk jenter.. liker å sette andre i litt dårlig lys med sladder.. alt ender opp med at noen blir såret. Anonymkode: 56d78...0ae
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Marte skaper unødvendig drama. Men det gjorde dessverre du også ved å navngi Silje. Du får si til dem at egentlig er det utrolig hyggelig at de klaget over at du prioriterer dem for lite. Det motsatte alternativet, at de ikke ønsket å se deg, er mye verre. Du ble lei deg over at de snakket om deg bak ryggen din, men nå er det glemt og du ønsker bare at dere alle skal være venner. Anonymkode: 388d7...127
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 På 1.5.2020 den 14.40, AnonymBruker skrev: Jeg har to nære venninner. La oss kalle de Marte og Silje. Vi er alle i 30-årene. Marte er litt "dramaqueen" og ikke redd for å si hva hun mener. Silje er mer lik meg, litt tilbaketrukket og holder oss unna drama. Disse to jentene har kun meg til felles, og henger ikke sammen på egen hånd. De hadde dog møttes på en fest i fjor, og Silje fortalte meg at de hadde snakket om meg. De hadde "bonda" over å klage over meg og at jeg prioriterer de så lite, osv. Ikke noe drittsnakk, bare litt klaging. Poenget er at Marte har snakka mye om meg til andre, så for en stund siden tok jeg det opp med henne, at jeg ikke liker at hun gjør det. Hun ville vite hvor jeg hadde det fra, og jeg ramset opp noen navn. Hun konfronterte de alle, utenom Silje, som hun ikke kjenner særlig godt. Men for litt siden, tok hun opp dette med meg igjen, at det er så dårlig av Silje å si til meg at de har snakket sammen, når hun var "like mye med på det" og blabla. Jeg sa "Kan vi la det ligge nå?" Dere møtes ikke likevel, så det er ikke noe å bry seg om." Men nå må hun absolutt få snakket ut med Silje om dette, og jeg synes det er så unødvendig og kommer til å skape ett tillitsproblem mellom meg og Silje, som jeg er nærmest. Marte mener også at Silje har sagt mer "stygge ting" om meg, enn hun selv gjorde. For å være helt ærlig, orker jeg ikke å bry meg. Ting skjer, ting blir sagt, livet går videre. Vi er voksne, og ja, jeg vet at ærlighet varer lengst. Så jeg burde jo ikke nevnt navnet til Silje, om jeg visste at hun kunne bli konfrontert med det. Jeg orker virkelig ikke drama, og jeg har ikke så mange gode venninner heller, så jeg trenger ikke dårlig stemning mellom noen av oss. Marte nekter å forstå hvorfor jeg synes dette er unødvendig drama. Hva synes dere? Anonymkode: 987e3...c0b Sorry, men Silje er jo minst like dramadronning som hun andre. Hvorfor skal Silje fortelle deg alt dette? Hva skal Silje tjene på det? Om Marte prater om deg til andre så jaja, men det er jo Silje som drar det videre. Mulig Silje er sjalu på relasjonen deres og vil ødelegge det vennskapet for deg? Selvsagt skal du nevne navnet til Silje. Hun er først med på å baksnakke deg, så løper hun til for å sladre om det. Da må Silje kunne stå for eventuelle konfrontasjoner hun også. Spesielt siden Marte må stå for sine ord, så må jo Silje tåle det samme. Det er jo tydelig her at Silje ikke er så mild og god som du skal ha det til. Marte er åpen om hvem hun er, mens Silje er mer skjult, slik jeg ser det. Jeg var i mange år med i en jentegjeng på rundt 20 jenter. Så jeg har hatt min del av all mulig slaga drama. Anonymkode: 113b0...4eb 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Marte skaper unødvendig drama. Men det gjorde dessverre du også ved å navngi Silje. Du får si til dem at egentlig er det utrolig hyggelig at de klaget over at du prioriterer dem for lite. Det motsatte alternativet, at de ikke ønsket å se deg, er mye verre. Du ble lei deg over at de snakket om deg bak ryggen din, men nå er det glemt og du ønsker bare at dere alle skal være venner. Anonymkode: 388d7...127 Silje var jo ikke noe bedre hun heller? Anonymkode: 113b0...4eb
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 Alle jenter prater om alle, så fort de opplever oppmerksomhet for det de sier. De drar hvem som helst under gjørma for å oppleve å være i sentrum. Noen jenter er veldig åpen om hva slags person de er, mens andre skjuler det mer. De verste er de som sier de hater drama, de stikker seg mest frem når de får høre noe likevel. Selv de som fremstår som verdens beste venninner vil kunne ha noe å ta den andre på i rette stemningen. Anonymkode: 113b0...4eb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå