Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i dag i en privat bedrift og har ca. 630k i året. Jeg har privat pensjonssparing så det er ikke like bra som i det offentlige. Jeg er ikke sikret livet ut.

Jeg har søkt på en jobb i det offentlige der spennet ligger fra 530k-590k så litt lavere lønn, men samtidig frister den offentlige pensjonen veldig. Da  er man sikret pensjon så lenge man lever. 

Hvordan bør jeg veie dette, lever jeg lenge er jo den offentlige pensjonen gull? 

Anonymkode: 0d909...3b3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

God pensjon er viktigste, bare pass på at du ikke dør tidlig. Da er alt bortkastet!

Anonymkode: 847bd...986

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du får 590k i året vil det i alle fall lønne seg. Men det er flere faktorer å tenke på - hvor gammel du er, AFP, opptjeniningstid i SPK, andre goder i det offentlige (for eksempel ved permisjoner, spesielt hvis du kommer over 6G i lønn), uførepensjon i SPK, muligheter for lønnsutvikling videre, både privat og offentlig... 

Anonymkode: 840ff...cce

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor forhandler du ikke bedre prosenttrekk i pensjon der du er? Eller sparer mer til pensjon selv? Det er ikke bare lønn man kan forhandle med arbeidsgiver om. Pensjon, dekket barnehage, telefonutgifter osv er det mange som har.

Anonymkode: bc637...87d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...