AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Selv bor jeg i en mindre by et par timer fra Oslo. Flyttet hit fordi jeg fikk jobb, skulle bare bli et par år. Men så fikk jeg kjæreste og barn, og så ble det slutt, og nå har jeg bodd her i snart seks år. Jeg trives helt greit, men om jeg ikke var bundet til stedet pga barn ville jeg nok søkt jobb i Oslo. Eller kanskje Bergen, som jeg alltid har likt. Savner følelsen av å bo i en større by og ha flere valgmuligheter, både hva angår kultur og folk. Hva med deg? Hvor ønsker du helst å bo i Norge, og hvorfor? Hva stopper deg, eventuelt? Anonymkode: 46725...6e7 1
Kågebruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 Jeg bor i Oslo og trives med det. Kunne bodd i Bærum, Oppegård, men litt usentralt. Ellers så virker Arendal hyggelig. Har sjekket ut Tromsø på Street view. Fint der oppe i nord.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #3 Skrevet 2. mai 2020 Skjønner deg TS. Jeg vil helst bo i Bergen for jeg synes byen er fin og folkene er greie, samtidig er det den største byen på vestlandet. Jeg bor der nå, men må sannsynligvis flytte til et mindre sted pga jobb😔 Jeg er nyutdannet og det er lettere å få jobb i en mindre kommune. Anonymkode: ca1fd...bc7
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 2. mai 2020 #4 Skrevet 2. mai 2020 Grenlands området. Bor på sør-vestlandet.
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #5 Skrevet 2. mai 2020 Bor i Oslo og kommer til å bli boende her. Trives med kort vei til jobb, godt utbygd kollektivtrafikk, mange kulturtilbud og fritidsaktiviteter til barna. Byene langs Sørlandskysten er vakre, men det frister ikke egentlig å flytte, vi har det veldig bra der vi er. Anonymkode: 1e9e1...60e 1
Tibbie Skrevet 2. mai 2020 #6 Skrevet 2. mai 2020 Det samme som deg. Jeg kunne gjerne tenkt meg å bo i Oslo, eller eventuelt i nærheten. Både for flere reisemuligheter, jobb, flere folk og mer liv. Nå bor jeg i nord med samboer. Han kunne også tenkt deg å bo i osloområdet, men vi kan ikke flytte fordi han har barn her 😕 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 Dette spørsmålet kom opp i en samtale med mannen i dag. Dersom penger ikke var noe problem; Hvor i Norge ville vi helst ha bodd? 🤔 Jeg tror jeg helst ville ha bodd på Bygdø eller Snarøya (litt skeptisk til sistnevnte pga. trafikk inn og ut) men mannen syntes det er fint her vi bor (uspesifisert sted i Bærum ) Men her er det for dyrt for oss å bli boende, da jeg vil ha enebolig. Mannen ville nok helst bare ha oppgradert til et større rekkehus og blitt boende, men jeg setter ned foten hver gang han drar meg med på visning Anonymkode: a1c48...5bc
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 Jeg vil nok helst bo på Sørlandet, Rogaland eller Vestlandet, men er da stuck her I Oslo for mannen er herfra og vil ikke flytte Oslo er ok, men Marka er den fineste bydelen Savner hav, litt mer vær, litt mer plass, litt mer laidback, mindre folk, fjell og fjord. Anonymkode: 777ca...67d 4
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #9 Skrevet 3. mai 2020 Trondheim. Bor der også. Anonymkode: da5ea...438 1
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2020 #11 Skrevet 3. mai 2020 Jeg bor i en by i Finnmark og trives godt. Flytter til Tromsø til høsten for å studere, men håper på å få meg jobb et sted i Finnmark etter endt utdanning. Gjerne i en annen by enn den jeg er fra, for å oppleve noe nytt før jeg eventuelt slår meg til ro i hjembyen. Grunnen til at jeg helst vil bo i Finnmark er naturen, frisk luft, kulturen, avslappende livsstil, lite regn og gode turmuligheter. Skiløypa har jeg rett utenfor huset, kan kjøre med scooter, nesten alle har hytte og drar dit gjerne hver helg. Vil at mine fremtidige barn skal få vokse opp her og få samme frie barndom som jeg har hatt her oppe. Har også bodd i Bergen, men ble for mye regn for min del og for mange mennesker, mye stress. Men gode kulturtilbud og flere fine steder litt utenfor sentrum. Anonymkode: 64396...58a 4
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #13 Skrevet 6. mai 2020 Jeg bor på Majorstua i Oslo og kunne maks flyttet til Bislett😄 Anonymkode: b6382...7d3 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #14 Skrevet 6. mai 2020 Finnmark. Bur nå i Lofoten. Savner avstand til andre mennesker og lettgådd natur med godt jaktterreng og fine fiskevatn. Lofoten er fint, men lei toppturer med slitte stiar og kø av folk. Anonymkode: 61f7b...d82
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2020 #15 Skrevet 6. mai 2020 Jeg bor i Oslo og kunne godt ha bodd et eller annet sted på strekningen Gjøvik-Fredrikstad. Men jeg trives veldig godt i Oslo, så jeg blir nok her. Anonymkode: cca16...e7f
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #16 Skrevet 10. mai 2020 I Oslo, hvis jeg måtte bodd i Norge. Nå bor jeg i utlandet. Jeg bodde i Oslo før. Anonymkode: 769d1...27f
Gjest bienvilleparish Skrevet 10. mai 2020 #17 Skrevet 10. mai 2020 Ville helst bodd mer øde og landlig. 1 time fra der jeg bor nå, men får dessverre ikke gjort det siden jeg har barn her og barnefaren eier hus her..
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2020 #18 Skrevet 10. mai 2020 Jeg bor på Vestlandet, men kunne godt tenke meg å bo på Sørlandet. Anonymkode: 34413...32a
Gjest Alkoholist Skrevet 10. mai 2020 #19 Skrevet 10. mai 2020 Kunne godt ha bodd på en plass med masse natur. På fjellet f.eks. Gjør ikke det nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå