Gå til innhold

Hvorfor tok han tyske økonomen selvmord pga korona?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forstår han var bekymret for landets økonomi. Men selvmord?!

Anonymkode: 40577...61f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var vel redd for å dø da sikkert. Pines ihjel.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Hr. Aktiv said:

Var vel redd for å dø da sikkert. Pines ihjel.

Han tok selvmord etter hva jeg forstod pga bekymring for landets økonomi, ikke egen helse (han hadde ikke korona heller). 

Skrevet

Som finansminister i delstaten Hessen hadde Thomas Schäfer jo ansvar for hele statens økonomi, og det kan hende han følte at oppgavene ble for overveldende i lys av koronakrisa. 

• Liker 6
Skrevet (endret)
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Han tok selvmord etter hva jeg forstod pga bekymring for landets økonomi, ikke egen helse (han hadde ikke korona heller). 

Hva tror du skjer hvis økonomien kollapser? Da er det mange som pines ihjel. Med ett går det opp for oss at selve pandemien var en vits i forhold og den lille tua som fikk lasset til å velte. 

Endret av Hr. Aktiv
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han var finansminister i en delstat og hadde stått på dag og natt for å få hjelpe folk og bedrifter gjennom økonomisk krise. Jeg kan jo bare gjette, men vil tro at han fikk en akutt depresjon midt oppe i det hele, hvor han tenkte at alt var håpløst.

Anonymkode: 42130...679

Skrevet

Trodde dette var en vits da jeg leste tittelen, og at svaret var "Fordi han hadde satt alle pengene i Heineken", eller noe sånt.

AnonymBruker
Skrevet

Er det han som ble funnet med 2 skudd i hodet og slengt i jernbanesporet? Det var ikke selvmord uansett hvor mye de påstår det. Ryktene sa det var drap.

Anonymkode: c976a...4ed

Skrevet

Huff, så trist. Det kan godt være at han ikke hadde det så bra før koronakrisen også. Da dette kom så ble det kanskje for mye for han. Det er vanskelig med sånnt fordi man aldri kan vite sikkert hva en person tenker og føler😢

AnonymBruker
Skrevet
32 minutter siden, Ny medlem said:

Huff, så trist. Det kan godt være at han ikke hadde det så bra før koronakrisen også. Da dette kom så ble det kanskje for mye for han. Det er vanskelig med sånnt fordi man aldri kan vite sikkert hva en person tenker og føler😢

Ja, det er litt det jeg tenker også. At dette var dråpen over en allerede vanskelig mental helse. For selv om han hadde stort ansvar var ikke korona på hans kappe på noen måte. 

• Liker 1
Skrevet
42 minutter siden, blasfeminist skrev:

Trodde dette var en vits da jeg leste tittelen, og at svaret var "Fordi han hadde satt alle pengene i Heineken", eller noe sånt.

Unnskyld, dette er ikke passende men

hahaha, den var fin! 

• Liker 1
  • Opprett ny...