Prelunia Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Hei ! Hva slags frukt og bær har dere i hagen ? Hvor vanskelig / lett er det du har å holde liv i, fritt for sykdommer og dyr , og få god "avling" fra ? Og hva bruker dere det til? Har et plommetre , ripsbusk og jordbær og er ute etter en / to sorter til. Noen med tips ?:) Legger til at jeg bor på Østlandet.
Ullvott Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 Hvis du liker solbær, så anbefaler jeg det Det jeg leser om solbær er at de skal beskjæres hvert år, men vi gjør det bare av og til. Det kommer godt med bær likevel, så jeg synes de er både lette å holde liv i og lite arbeid med. Hos oss har det ikke vært noe sykdomsplager, men om det er tilfeldig vet jeg ikke. Vi har moreller også, men det kan jeg ikke anbefale, for det er omtrent umulig å holde fugler unna. Kirsebær, derimot, er tydeligvis ikke særlig populært blant trost og skjærer. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Har rips, solbær, stikkelsbær og bringebær. Beskjærer av og til men ellers kommer det bær på uansett, nok til mitt bruk . Anonymkode: d0298...9d7
Prelunia Skrevet 1. mai 2020 Forfatter #4 Skrevet 1. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har rips, solbær, stikkelsbær og bringebær. Beskjærer av og til men ellers kommer det bær på uansett, nok til mitt bruk . Anonymkode: d0298...9d7 Hva bruker du stikkelsbær til ?:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå