Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg kjøpte en parfyme på FINN som det sto skulle være helt ny i forseglet pakke. Taxfree vare. Det var ikke bilde av selve pakken, men et internett bilde av produktet. Hentet parfymen, den kommer i en papp lignende greie (?) altså ikke en original eske som naturlig ville fulgt med dersom dette virkelig var en Taxfree vare. Det var ikke en hel eske en gang :P 

Parfymen luktet jo godt, men lukten er ikke holdbar i det hele tatt. Den forsvinner omtrent rett etter du har sprayet med den. I tillegg står det ikke noe batch nummer på bunnen av den, noe det gjør på den andre parfymen jeg har hjemme. Disse er ikke samme merke, men hvis det virkelig var et ordentlig produkt så pleier det vel å være et batch nummer på? Jeg har vel gått på en smell her? Har jeg noen rettigheter? Dessverre har brukeren slettet annonsen før jeg fikk screenshottet den..

Anonymkode: 2272e...3d1

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har skrevet alt dette til brukeren nå og i tillegg lagt med bilde som tydelig viser falske bokstaver vs ekte flaske. Har bevis i chat der personen sier at den kommer i forseglet original eske. Kan jeg komme noen vei med dette hos FINN hvis jeg ikke får ordnet det selv?

Gjest Aniita
Skrevet

Hvilken parfyme er det og hvor mye betalte du for den? Jeg ble beskyldt en gang for å selge fake parfyme på finn jeg og, de kom ingen vei med det, parfymen var ekte Chanel. Hun sa til og med at hun gikk til parfymeriet og spurte dem som jobbet der og at de sa at den var fake. Skjønner ikke at det skal gå an.

Vet ikke om din er ekte, men det å kjøpe falsk parfyme er jo ikke så lett? Hvem selger det? Man kjenner jo på lukten med en gang om den er ekte. Er den fake, lukter den ikke godt. Og den lukter annerledes. Og billig.

Gjest Blondie65
Skrevet

Rapporter selgeren til FINN. 

Selvsagt skal ikke noen selge et fake produkt som ekte vare. Jeg vet ikke om det er så mye å hente (penger tilbake eller det ordentlige produktet tilsendt), men du kan jo sørge for at falskneren ikke fortsetter i samme stil?

AnonymBruker
Skrevet
40 minutter siden, Aniita skrev:

Hvilken parfyme er det og hvor mye betalte du for den? Jeg ble beskyldt en gang for å selge fake parfyme på finn jeg og, de kom ingen vei med det, parfymen var ekte Chanel. Hun sa til og med at hun gikk til parfymeriet og spurte dem som jobbet der og at de sa at den var fake. Skjønner ikke at det skal gå an.

Vet ikke om din er ekte, men det å kjøpe falsk parfyme er jo ikke så lett? Hvem selger det? Man kjenner jo på lukten med en gang om den er ekte. Er den fake, lukter den ikke godt. Og den lukter annerledes. Og billig.

400. Jeg tenkte ikke over det og betalte i god tro da jeg stoler på folk flest. Men siden lukten forsvant med en gang jeg sprayet den på da jeg kom hjem så ble jeg skeptisk.

20200501_125202.jpg

AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Blondie65 skrev:

Rapporter selgeren til FINN. 

Selvsagt skal ikke noen selge et fake produkt som ekte vare. Jeg vet ikke om det er så mye å hente (penger tilbake eller det ordentlige produktet tilsendt), men du kan jo sørge for at falskneren ikke fortsetter i samme stil?

Jeg skal gjøre det, verdt et forsøk å hindre personen i å lure andre! Har ikke fått svar fra vedkommende selv ennå. Spent på svar.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Aniita skrev:

Kjempemange selger falske parfymer. Det er et like stort marked for det som alt annet av fake designergreier. 

Anonymkode: 035d5...782

• Liker 1
Gjest Aniita
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

400. Jeg tenkte ikke over det og betalte i god tro da jeg stoler på folk flest. Men siden lukten forsvant med en gang jeg sprayet den på da jeg kom hjem så ble jeg skeptisk.

20200501_125202.jpg

Er det eau de toilette eller parfum? Eau de toilette pleier ikke å sitte så lenge, men den skal ikke gå bort med en gang. Noen ganger kan det oppleves at parfyme ikke lukter noe etter at en selv har hatt det på, skjer ofte med meg. Mens andre lukter det. Men du har sikkert erfaring med parfyme og kan vurdere det selv. Ja, rapporter brukeren. Men aner ikke om du får noe rett på penger tilbake. Det er det som er så dumt med finn. Får bare vente på svar. Men hva med å gå til et parfymeri og spørre?

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

20200501_125202.jpg

Jeg ser lett at denne flasken er fake.  Se på skriften bare, skeive bokstaver. 

Moren min kjøpte parfyme for meg engang på reise, men istedet for taxfree så kjøpte hun på gata i det sydenlandet hun var.  Parfymeflaska lignet ikke orginalfalska i det hele tatt, parfymen luktet ganske likt men lukten forsvant etter 5 minutter. 

Skrevet

Slik ser orginalflaska ut, rosa bakgrunn bak skriften. Ikke gjennomsiktig slik bildet av TS sin flaske er.  

Black Opium Eau de Toilette Yves Saint Laurent for women

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, Apocalypte skrev:

Slik ser orginalflaska ut, rosa bakgrunn bak skriften. Ikke gjennomsiktig slik bildet av TS sin flaske er.  

Black Opium Eau de Toilette Yves Saint Laurent for women

Den skal være gjennomsiktig. 

Anonymkode: 035d5...782

AnonymBruker
Skrevet

Huff, tusen takk folkens. Brukeren er rapportert inn til FINN nå. Nå når jeg studerer bilder på nettet og min falske flaske så lyser den jo fake.. Glasset skal vel heller ikke være sånn? 

20200502_094218.jpg

20200502_094801.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Liten oppdatering: fikk halvparten av pengene igjen dagen etter og mange dårlige bortforklaringer som ikke henger på greip.

Hun nektet retur, men ga 200 kr igjen for å være "grei" fordi vi begge hadde tapt på det i og med jeg hadde prøvd parfymen 🙄 Men med alt hun sier og har sagt før så er jo dette tydelig et bevisst salgt av en kopi, noe som er ulovlig på FINN (leste reglene).

Jeg tar dette som en lærepenge. Regner ikke med FINN hjelper noe særlig, men håper de er bevisst på denne brukeren slik at andre ikke går i samme fella. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...