ellapille Skrevet 13. september 2002 #1 Skrevet 13. september 2002 PÅ tv2 hjelper deg så kom det fram at flere butikker som h&m og kappahl selger klær med prislapper som gjelder svenske priser, danske og enda flere. Sånn som kursen er på svenske kroner i dag, så vil du faktisk tjene penger ved å handle med svensk valuta. Bare prøv, det er fult ut lovlig. Du betaler ca 79 kroner for å få 100 svenske kroner. Hvor vidt noen gidder vet jeg ikke, men skal man sette det på spissen så bør man se hvor lang i maska dessa butikkdamene blir. Det vil jo ikke lønne seg noe særlig hvis du ikke planlegger å bruke litt gryn da. Også spørs det om banken tar gebyrer for å ordne en annen valuta eller ikke. Men alikevel. :blunke: :blunke: :blunke:
Gjest Diva Skrevet 13. september 2002 #2 Skrevet 13. september 2002 Jøss, den vakkedum ? Det har jeg ikke tenkt på..... Kanskje jeg skulle veksla litt til neste klesraid. Du er sikker på at det er lov altså? Kattepus :D
Gjest Willa Skrevet 13. september 2002 #3 Skrevet 13. september 2002 jeg jobber på en av disse butikkene som har utenlandsk valuta på prislappen. Pga av allle turistene som handler tar vi imot dollar og euro, annen valuta er jeg ikke sikker på... Men problemet er at vi tar en annen kurs på dollar og euro (enn den de tar i banken) fordi vi må betale gebyr når vi veksler... så det spørs om det lønner seg.. :-? Men det er jo ikke sikkert dette gjelder alle de butikkene som har annen valuta på prislappen...
ellapille Skrevet 13. september 2002 Forfatter #4 Skrevet 13. september 2002 Hei kattepus. Ja det er lov, det ble tatt opp på TV 2 hjelper deg og så lenge de selger varer med de merkelappene, så går det. Det høres jo litt rart ut at det er bare turister som kan handle med valutaen sin og ikke vi. Vi kan jo bare gå i banken og ordne den samme valutaen som våre kjære svensker ikke sant. Jeg skal i alle fall prøve jeg.
Isla Skrevet 13. september 2002 #5 Skrevet 13. september 2002 Så lenge prislappen er også prist med svensk pris, skal du kunne betale den svenske prisen med svenskepenger (mye svensk og pris her...) På din sko +++ priser de med dette systemet. Damen i kassen kan i teorien ikke nekte deg å betale med dette. Men kanskje lettere om du også snakker svensk???
Mistyen Skrevet 14. september 2002 #6 Skrevet 14. september 2002 Eh....så lenge butikken opererer med forskjellige priser, skal man vel kunne betale med de valutaene som er representert på prislappen. Og i tillegg er det jo den prisen som står på man skal betale, uavhengig av vekslingsgebyrene butikkene har. Da burde det gebyret vært lagt inn i prisen da, og dersom det ikke står noe om ekstragebyr på prislappene, vel...da er det bare å betale med den valutaen man vil
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2002 #7 Skrevet 15. september 2002 STILIG!!! Dette skal jeg prøve, og jeg gidder ikke snakke svensk. En anne ting er som annonsen sier Ta tre, betal for to. For å sette denne setningen under lupen ( og på spissen) så menes det vel egentlig at du kan "ta tre" også betale for to andre.... Hadde vært spennende å prøvd....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå