Gå til innhold

eiendomsgjerde

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har et gjerde som står i grensa mot nabo det har stått der siden lenge før noen av oss flyttet inn over 26 år i allefall. Naboen har plantet hekk som nå dekker dette gjerde og det har blitt skjevt og heller godt inn mot hekken. Hekken gjør det umulig og vedlikeholde og male gjerde og det er fullt av grønske så burde helt klart vært malt.

Hvem av oss har ansvar for evt rette opp gjerde? nå står det jo nesten bare hos naboen.

Kan han bare fjerne gerdet? 

På portstolpen er det montert et utelys som jeg har bryter på inne

Kan jeg kreve at han vedlikeholder sin side bak hekken?

Anonymkode: f6a25...8c2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Samme problem her! Tror vi ender med å sette opp nytt gjerde, og i samme slengen kappe iaf halve bredden av hekken fra vår side. Kanskje naboen har lyst på en ny hekk, da skal vi plante noe annet enn den massive varianten som er der nå.

Tenker at vi i så fall kan dele kostnaden med naboen - det er ingen av oss som har anlagt hverken nåværende gjerde eller hekk.

Anonymkode: 1ff78...0ec

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme problem her! Tror vi ender med å sette opp nytt gjerde, og i samme slengen kappe iaf halve bredden av hekken fra vår side. Kanskje naboen har lyst på en ny hekk, da skal vi plante noe annet enn den massive varianten som er der nå.

Tenker at vi i så fall kan dele kostnaden med naboen - det er ingen av oss som har anlagt hverken nåværende gjerde eller hekk.

Altså, dele på nytt gjerde, ikke på hekken om de vil ha det. Men ha dialog om hva de planter og Evt avstand til gjerdet! Her skal vi ha junisøtmispel inn til gjerde - den vokser bare oppover og ikke i bredden.

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vær så opptatt av hva du kan kreve. Ta heller en prat med naboen og bli enig om noe.

Anonymkode: c3233...ba2

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 1.5.2020 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Ikke vær så opptatt av hva du kan kreve. Ta heller en prat med naboen og bli enig om noe.

Anonymkode: c3233...ba2

Mest redd for at  han bare fjerner det siden det står mest mot han nå å hadde selvfølgelig satt pris på at det ble vedlikeholdt også på andre siden. Snakke med naboen går dårlig dessverre de som påpekte at det var for nære dem og at jeg hadde mye pass jeg ikke var beretiget. 

Anonymkode: f6a25...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...