AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Jeg holder på å strikke og kjøpt klær til baby i familien som kommer over de neste månedene. Sitter og lurer på om jeg bør få de sterilisert de på en eller annen måte. Blir jo litt koko av at corona virus kan overleve på klær og utstyr, som så baby skal bruke. Ingen av oss har virus eller symptomer på noe som helst. Så det er bare for å være på den sikre siden. Noen andre ideer? Anonymkode: a8f7a...47a
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 Viruset overlever ikke så lenge på klær og utstyr. Sett det unna i en ukes tid, så er man sikker på at det er corona-fri. Anonymkode: 5653c...b35 4
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Korona virus dør i klær etter noen dager. Så bare å være ferdig med å strikke eller at baby ikke bruker klærne før det har gått noen dager. Ville uansett vasket strikkeklærne sånn at de er klar til bruk. Kjøpe klær kan foreldrene få med lappen på og vaske selv. Anonymkode: 66239...42a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 https://www.businessinsider.com/how-long-can-coronavirus-live-on-surfaces-how-to-disinfect-2020-3?r=US&IR=T Det er ikke gjort så mange forsøk på hvordan det overlever på tøy, men fant denne linken som nevner det mer konkret. Alt de vet er at det mest sannsynlig ikke lever like godt som på "glatte" overflater som metall, plastikk, glass, etc. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt de i en eske, gitt de til foreldrene og bedt de om å la de ligge litt over en uke før de åpnes og blir tatt på av foreldrene. Da vil det ikke være igjen noe levende virus som kan gjøre skade. Viruset trenger heldigvis en vert, noe tøy ikke er. Be de så om å vaske det før bruk selv. Da slipper du at du risikerer å smitte dem/barnet med virus fra deg. Anonymkode: 00f94...8eb
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Korona virus dør i klær etter noen dager. Så bare å være ferdig med å strikke eller at baby ikke bruker klærne før det har gått noen dager. Ville uansett vasket strikkeklærne sånn at de er klar til bruk. Kjøpe klær kan foreldrene få med lappen på og vaske selv. Anonymkode: 66239...42a Ikke vask klærne med tøymykner og parfymert vaskepulver. Pga ikke alle liker det til baby og det er vanskelig å få vekk den lukten. Anonymkode: 66239...42a
Anbefalte innlegg