AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Var tilbake på kontoret denne uken- det samme var alle kollegaene mine. Umulig å holde noe smittevernregler. Alle tar jo på de samme håndtakene, skal vise hverandre noe på skjermen hvor folk tar på hverandres tastatur og mus. Det ble servert is og kake en dag, hvor folk tar på de samme skjeene og kakespadene. Virker som om folk har glemt alt. Riktignok ikke noen smittet der, men hvis alle arbeidsplasser holder på sånn, så er det vel ikke lange tiden før smitten eksploderer. Hvordan er det på din arbeidsplass? Jeg synes det er vanskelig. Anonymkode: 2404a...82b 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 Jeg jobber på sykehus, og her tar vi på samme dørhåndtaket f.eks. Kan ikke unngå det. Spriter oss ofte, før og etter pasientkontakt, før jeg bruker PC og tastatur og mus sprites hver dag. Anonymkode: 54e8c...b00
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Spriter alle kontaktflater (kraner, kjøleskapshåndtak, lysbrytere, dørhåndtak osv) rutinemessig tre ganger i løpet av en arbeidsdag. Spriter kopimaskin og kaffekanne osv etter kontakt. Møter med flere enn 5 foregår digitalt, og minst 1 meters avstand i fysiske møter/lunsjpause. Alle kontaktflater på kontor (tastatur, mus, kult etc) sprites også hver dag. Anonymkode: 318c5...9da
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Vi har fått beskjed om å innstille oss på hjemmekontor ut 2020. Men at 1/3 kan være på kontoret hver dag. Kontoret er åpent, men det er satt opp avstand mellom arbeidsstasjoner, og vaskepersonale desinfiserer hver morgen. Det er regler - kun en person i heisen samtidig, spriting av kaffemaskin mellom hver bruk, spriting kopimaskin, kun en person på kopirom om gangen. Vi har ikke lov å bruke kollektivtransport til/fra jobb. Kantina er stengt. Møterom skal ikke brukes annet enn til lunsj en og en. Og mye mer. Jeg synes dette er såpass i overkant at jeg holder meg til hjemmekontoret. Anonymkode: 8f2e8...537
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Alle som ikke må skal være på hjemmekontor. Kun 1 person pr kontor, max 5 i kantina, skal vi ha møter eller vise hverandre ting på PC så tar vi det på Teams. I produksjonen er det faste plasser og minimum 2 meter avstand. Faste toalett på gruppene, og spriteritualer. Vi må bl a sprite håndtak på toalettet når vi har vært på do. synes vi har et bra regime:) Anonymkode: 30e13...ff3 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var tilbake på kontoret denne uken- det samme var alle kollegaene mine. Umulig å holde noe smittevernregler. Alle tar jo på de samme håndtakene, skal vise hverandre noe på skjermen hvor folk tar på hverandres tastatur og mus. Det ble servert is og kake en dag, hvor folk tar på de samme skjeene og kakespadene. Virker som om folk har glemt alt. Riktignok ikke noen smittet der, men hvis alle arbeidsplasser holder på sånn, så er det vel ikke lange tiden før smitten eksploderer. Hvordan er det på din arbeidsplass? Jeg synes det er vanskelig. Anonymkode: 2404a...82b Mye det samme hos oss. Fullt kontor, fikk ikke ha hjemmekontor mer. Kunder flyr inn og ut som de vil. Felles lunsj/buffet, ikke alle vasker fingrene først. Folk går rundt og nyser og snører. En av kollgaene har hver helg i hele perioden hatt besøk eller reist til kjæresten i en annen kommune. Nå lurte han på om hun kunne låne en av arbeidsplassene. Folk er rett og slett dumme. Og jeg vurderer om jeg vil fortsette å jobbe under slike forhold. Anonymkode: 955cc...f7b 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 Jeg jobber i butikk (ikke matbutikk) og det er egentlig ikke noe forskjell her heller. Vi vasker ikke noe mer enn før fordi vi ikke rekker, er for underbemannet og det er alt for mange kunder hele tiden. Ja vi har pleksiglass foran kassa, men de aller fleste kundene lener seg rundt glasset for å snakke med oss eller gi oss kontanter eller se på skjermene våre mens de spør om prisen på varene... Vi har klistremerker på bakken som sier "hold 1 meter avstand", men ingen kunder følger det, de presser seg forbi hverandre "skal bare ha en pose", "skal bare forbi", "skal bare ha denne varen"... Folk går rundt og småplukker og tar på ALT selv om det står overalt at man ikke skal ta unødvendig på ting man ikke skal kjøpe. Noen tar på hansker vi har satt frem ved inngangen, men ofte finner vi disse brukte og skitne hanskene slengt fra seg i hyller oppå varene eller nedi handlevognene, ikke i en av de mange søppelkassene vi har satt frem Har ingen håp for menneskeheten, folk er seriøst idioter. Anonymkode: f13fb...983 7
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #8 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Var tilbake på kontoret denne uken- det samme var alle kollegaene mine. Umulig å holde noe smittevernregler. Alle tar jo på de samme håndtakene, skal vise hverandre noe på skjermen hvor folk tar på hverandres tastatur og mus. Det ble servert is og kake en dag, hvor folk tar på de samme skjeene og kakespadene. Virker som om folk har glemt alt. Riktignok ikke noen smittet der, men hvis alle arbeidsplasser holder på sånn, så er det vel ikke lange tiden før smitten eksploderer. Hvordan er det på din arbeidsplass? Jeg synes det er vanskelig. Anonymkode: 2404a...82b Det er fordi det er så mange molboer som ikke klarer å tenke lenger enn nesetippen sin. De tror alt er over før det egentlig har begynt... Anonymkode: f1483...4ea 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 Helt motsatt erfaring på min arbeidsplass. Vi var tidlig ute med hjemmekontor, og det vil fortsatt være en variant av det ut året. Kontorlokalene har blitt totatspritet etter at folk begynte å jobbe fra hjemmet. Det er begrenset hvor mange som kan være på kontoret samtidig. Antibac-stasjoner er satt ved alle heiser samt i lokalene. Møter skal foregå på zoom. Kantinen er omorganisert for å ivareta avstandsregler. Anonymkode: 47747...ccc
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #10 Skrevet 1. mai 2020 Jobber i helseinstitusjon, vi har spriting 3 ganger daglig, kun 1-1 i overlapping, kun 5 personer i fellesrom samtidig, smittevask av rom mellom hver overnattende. Vi bryter regelen om antall mennesker daglig.... Bygget er ikke laget for å spre oss på så mange forskjellige steder. Vi har fått arbeidsuniform, og vi har begynt med stelleforklær i tillegg. Anonymkode: 85853...6fd
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #11 Skrevet 1. mai 2020 Vi får ikke komme på kontoret før tidligst juni Anonymkode: 4965a...6e8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #12 Skrevet 1. mai 2020 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mye det samme hos oss. Fullt kontor, fikk ikke ha hjemmekontor mer. Kunder flyr inn og ut som de vil. Felles lunsj/buffet, ikke alle vasker fingrene først. Folk går rundt og nyser og snører. En av kollgaene har hver helg i hele perioden hatt besøk eller reist til kjæresten i en annen kommune. Nå lurte han på om hun kunne låne en av arbeidsplassene. Folk er rett og slett dumme. Og jeg vurderer om jeg vil fortsette å jobbe under slike forhold. Anonymkode: 955cc...f7b Har du ikke fått med deg at man har begynt å åpne opp? Det er jo ufattelig god kapasitet i helsevesenet for tiden, så hva er du redd for? Anonymkode: baf8a...66c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #13 Skrevet 1. mai 2020 Jobber i helsevesenet, så vi følger tiltakene i den grad det er mulig. Renholdere vasker oftere enn før, vi har delt inn avdelingen i ren/uren sone. Begrensninger på antall personer på vaktrom, pauserom og div. kontor. Ingen håndhilsing, 1m avstand så langt det går. Personalet bruker munnbind i all pasientkontakt, ved mistanke om smitte må pasientene også ha munnbind. Anonymkode: 94e52...a4b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #14 Skrevet 1. mai 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke fått med deg at man har begynt å åpne opp? Det er jo ufattelig god kapasitet i helsevesenet for tiden, så hva er du redd for? Anonymkode: baf8a...66c Jeg er redd for å havne på sykehus i lengre periode eller dø fordi jeg har risiko for å få et alvorlig forløp. Jeg er også redd for å smitte mine foreldre som begge er syke og i risikogruppe, men under 70 år. Jeg bor på en plass med et lite lokalsykehus der man enda har begrenset testmulighet på grunn av lite smittevernutstyr. Den ene pasienten her som måtte transporteres til et større sykehus for behandling måtte vente 10 timer på fly, så blir det flere er nok ikke kapasiteten så veldig god. Anonymkode: 955cc...f7b 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #15 Skrevet 1. mai 2020 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du ikke fått med deg at man har begynt å åpne opp? Det er jo ufattelig god kapasitet i helsevesenet for tiden, så hva er du redd for? Anonymkode: baf8a...66c Å åpne opp er forresten ikke ensbetydende med å leve som før. Man skal fortsatt unngå unødvendige fritidsreiser, man skal holde en meters avstand, det er fortsatt anbefalt at de som kan skal ha hjemmekontor. Arbeidsgiver skal gjøre tiltak for å unngå at folk er nærmere enn 1 meter hvis mulig. Og terskelen for å holde seg hjemme er fortsatt milde luftveissymptomer. Anonymkode: 955cc...f7b 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #16 Skrevet 1. mai 2020 Jobber på sykehus. Alle overflater (dørhåndtak, stoler, bord etc) sprites 3 ganger per vakt, altså 9 ganger i døgnet. Vi vasker og spriter oss nærmest kontinuerlig. Det handler egentlig bare om å få inn gode rutiner for vask av overflater Anonymkode: de8bb...068
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #17 Skrevet 1. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Var tilbake på kontoret denne uken- det samme var alle kollegaene mine. Umulig å holde noe smittevernregler. Alle tar jo på de samme håndtakene, skal vise hverandre noe på skjermen hvor folk tar på hverandres tastatur og mus. Det ble servert is og kake en dag, hvor folk tar på de samme skjeene og kakespadene. Virker som om folk har glemt alt. Riktignok ikke noen smittet der, men hvis alle arbeidsplasser holder på sånn, så er det vel ikke lange tiden før smitten eksploderer. Hvordan er det på din arbeidsplass? Jeg synes det er vanskelig. Anonymkode: 2404a...82b vi skal ha hjemmekontor frem til sommeren. Ledelsen holder på å planlegge en gradvis retur til kontoret, og det er tydelig noe de legger stort arbeid i, så jeg tipper vi får regler som ligner barnehage og skole. Det din arbeidsplass gjør virker jo ekstremt ignorant tenker jeg. Anonymkode: 5eab3...864 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #18 Skrevet 1. mai 2020 Hjemmekontor til i hvert fall over sommeren. Vi kan rent fysisk ikke inn, adgangskort er sperret. Noen veldig få fra IT-avdelingen jobber på kontoret men det er visst veldig pyton. Jeg hadde kontaktet verneombud. Barna går fremdeles ikke på skole, treningssenter er stengt og på jobb er smittekarusell i gang. Anonymkode: 673c1...422 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #19 Skrevet 1. mai 2020 3 hours ago, AnonymBruker said: Vi har fått beskjed om å innstille oss på hjemmekontor ut 2020. Men at 1/3 kan være på kontoret hver dag. Kontoret er åpent, men det er satt opp avstand mellom arbeidsstasjoner, og vaskepersonale desinfiserer hver morgen. Det er regler - kun en person i heisen samtidig, spriting av kaffemaskin mellom hver bruk, spriting kopimaskin, kun en person på kopirom om gangen. Vi har ikke lov å bruke kollektivtransport til/fra jobb. Kantina er stengt. Møterom skal ikke brukes annet enn til lunsj en og en. Og mye mer. Jeg synes dette er såpass i overkant at jeg holder meg til hjemmekontoret. Anonymkode: 8f2e8...537 Vil det si at de som ikke har noe alternativ til offentlig transport skal jobbe hjemmefra hele året? Jeg har savnet litt klarere regler for hva som menes med at alle som kan ha hjemmekontor skal det. For det er mange arbeidsgivere inkludert min, som tydeligvis begynner å gå lei nå og vil ha folk tilbake. Samtidig vet vi at det er innført restriksjoner som gjør at det blir plass til langt færre på offentlig transport. Kan det til slutt ende med at man får fyken hvis man ikke klarer å komme seg på jobb grunnet restriksjoner? Anonymkode: 63596...62b
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #20 Skrevet 1. mai 2020 På jobben tar man fremdeles hensyn, vi spriter oss, vasker av overflater osv, og prøver så godt vi kan å beskytte oss. Hadde en annen type opplevelse på privaten her en dag. Det dreide seg om en sammenkomst jeg ikke godt kunne unngå, men tenkte at det er jo snakk om voksne, oppegående folk, ikke veldig mange, så det går nok greit så lenge alle tar hensyn. Men hva skjer? Jeg er den eneste som tar hensyn, dvs. prøver å holde en viss avstand, ikke dele på alle mulige gjenstander osv, og jeg blir mer eller mindre gjort narr av på grunn av dette. Må innrømme at jeg klarer ikke å la være å håpe at de det gjelder får seg en smell ganske raskt. Anonymkode: 15beb...88c 1
Anbefalte innlegg