AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Del Skrevet 1. mai 2020 Hvor mange timer per dag leker du med barnet (barna), og hvilken alder har barnet (barna)? Hva regner du som lek? Tenker du på det som lek når du tar med 2, 3, 4- åringen på å henge opp tøy, lage mat, vaske mm? Anonymkode: dfde5...90f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Del Skrevet 1. mai 2020 Det er lite. Lekte masse med barna når de var spedbarn og frem til ca. 2 år. Da bygget vi Lego, togbane og var med i rollelek (som kjøkken). Etter 2 år har mine lekt mer selvstendig, og hatt søsken de har lekt med. Nå er de 4, 8 og 10. Det hender jeg er med å spiller ball, eller hjelper til med Lego, og brettspill, men ja. De leker mye selv og med hverandre. Kanskje en halv time om dagen. Litt mer i helgene. På hverdagen er de mye ute i hagen, bygger, snekrer med plankebiter, trampoline, sykkel etc, så er ikke så mye å leke med de. Anonymkode: 0226a...93e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Del Skrevet 1. mai 2020 Barnet er 2 år. Det blir vanskelig å svare på og jeg har aldri regnet på det, men det kommer jo an på om det er hverdag eller helg. En time eller to før barnehagen, og etter barnehagen spiser vi middag og leker frem til stell og legging. Det hender jo at jeg rydder noe kjapt her og der i mellom så da trekkes det kanskje fra? I helgene lekes det hele dagen, men barnet er med på husarbeid som å rydde inn/ut av oppvaskmaskin eller vaskemaskin, rydde og vaske osv, så det jo lages mat og vi skal jo også spise. Så går vi jo turer så jeg vet ikke om det skal regnes som lek, det gjør det nok ikke. Anonymkode: 5e24e...dbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 1. mai 2020 #4 Del Skrevet 1. mai 2020 Jeg leker ikke så mye, men stopper opp i hverdagen og utforsker, setter oss på gulvet for å se hva hun har funnet, leser en liten bok, sitter på fanget, later som vi spiser maten hun kommer med. Synger en sang. Alt litt innimellom. Også er vi jo ute sammen da, da er det mer for hennes del. Akkurat nå vil hun helst bare løpe rundt. Pappaen kan sitte på gulvet stort sett hele tiden med henne, han er ekstremt tålmodig og glad i å stable klosser 😂 Hun er 1,5 år ca. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Del Skrevet 1. mai 2020 Jeg prøver å leke mer rollelek med 3 åringen, men det er helt ærlig det kjedeligste jeg vet om. Jeg gjør heller husarbeid. Anonymkode: 668cc...a93 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Del Skrevet 1. mai 2020 Aner ikke. Føler jeg må være med i lek (noe ufrivillig haha) hele dagen her. Min er tre år... mamma se nå... se hva denne kan, mamma du er en bilbane, mamma kan du være rutsjebane, mamma se... jeg klarer å klatre helt opp på deg, mamma du er en trampoline haha men aktiv lek, som at jeg setter meg ned for å aktivt leke er ikke så mye, vi leser minst en bok pr dag, jeg prøver å pusle minst en gang, og utover det prøver jeg å få han til å leke mest mulig selv Anonymkode: 9e093...9d3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #7 Del Skrevet 1. mai 2020 Mitt barn er 6, og det er sjelden jeg leker med ham nå. Det hender vi bygger et legosett sammen når han har fått nytt til jul eller bursdag, men det er alt jeg kommer på. Han leker helst med venner. Men vi spiller brettspill, drar på sykkelturer, baker, lager mat, gjør husarbeid og ser filmer sammen, og (favoritten hans) tuller og forteller vitser. Og jeg leser for ham på senga. Vanskelig å beregne tid, for det blir litt sånn innimellom, men kanskje en halvtime i snitt på hverdager og 1-2 timer i helger og ferier. Anonymkode: 91157...707 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. mai 2020 #8 Del Skrevet 1. mai 2020 Vi er ute hele dagen i helger etc og da er vi ofte på lekeplass, går turer, mater fuglene og ser på det rundt oss og prater om det. Vi leker vel mer i den form at vi kaster ball, klatrer, løper litt og mer fysiske greier. Hjemme kaster vi også en del ball, leker med radiostyrte biler, leke gjemsel eller «mammatrollet som skal spise ungen»( veldig populært 😂) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Del Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, WhisperingWind skrev: Vi er ute hele dagen i helger etc og da er vi ofte på lekeplass, går turer, mater fuglene og ser på det rundt oss og prater om det. Vi leker vel mer i den form at vi kaster ball, klatrer, løper litt og mer fysiske greier. Hjemme kaster vi også en del ball, leker med radiostyrte biler, leke gjemsel eller «mammatrollet som skal spise ungen»( veldig populært 😂) Du virker som en god og dedikert mamma 😊 Anonymkode: 2dfd8...92e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. mai 2020 #10 Del Skrevet 1. mai 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du virker som en god og dedikert mamma 😊 Anonymkode: 2dfd8...92e Tusen takk ❤️🙏❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #11 Del Skrevet 1. mai 2020 Leker gjemsel, rollelek, leser bok, brettspill, bygger Lego o.l. kanskje en time totalt på hverdagene. Altså tid som er dedikert fullt til barnet. Litt mer i helgen. Det samme gjør pappaen. Barnet er 2,5 år. I tillegg kommer tid som jeg ikke akkurat vil definere som å leke med barnet, men som jo er aktiviteter vi gjør sammen. Feks klesvask, lage mat, stelle med babyen, være på lekeplassen, stelle i hagen osv. Anonymkode: 91f6b...f77 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #12 Del Skrevet 1. mai 2020 Det varierer veldig. Noen ganger nesten hele dagen og andre dager nesten ikke. Det kommer an på hvor mye de trenger min deltagelse, hvor mye annet som må gjøres og hvor mye overskudd jeg har. Jeg er stort sett med og rundt dem hele dagen mua de fem-seks timene de er i barnehagen. Det er mange andre ting utover lek som skjer i hverdagen. Bading, påkledning, måltider, levering og henting i barnehagen, aktiviteter, vennebesøk osv. Det viktigste er å være tilstede, ikke hvor mye man leker med barna. Anonymkode: d3cf1...fe2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #13 Del Skrevet 1. mai 2020 10 minutter med aktiv lek om dagen, maks. Synes det å leke med 3-åringen her det kjedeligste jeg vet. Anonymkode: 47f19...1aa 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geirfuglen Skrevet 1. mai 2020 #14 Del Skrevet 1. mai 2020 Heldigvis liker pappaen det, så de kan gjerne leke rollelek i en time av gangen. Jeg foretrekker heller å være hjelper, lese bok, hente vann til ham i sandkassa, gå på skogstur, lekeplassen, spille spill osv. Det gjør vi mye, for han leker lite selvstendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #15 Del Skrevet 1. mai 2020 Blitt mer og mer selvstendig lek på ungen de siste månedene, og det er deilig! Hun er 17 mnd. Vi leker likevel kanskje 2-3 timer totalt ila en dag. Leser bøker, bygger med klosser, sitter i sandkassa sammen osv. Synes det er ganske kjedelig, men hjelper med en god podcast i ene øret. Ellers går vi mye tur, særlig i helgen, men da er det lite ren lek. Har barnet 6 timer, 4 ganger i uken i barnehagen. Anonymkode: 730a7...b33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #16 Del Skrevet 1. mai 2020 Så flinke dere er, synes jeg! Jeg er født og oppvokst i Sør-Amerika og husker nesten ikke at foreldrene mine lekte med meg. Begge jobbet hele tiden, pappa var nesten som en fremmed, og jeg brukte storstett mesterparten av tiden min sammen med hushjelpen. Anonymkode: 878b8...239 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #17 Del Skrevet 1. mai 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så flinke dere er, synes jeg! Jeg er født og oppvokst i Sør-Amerika og husker nesten ikke at foreldrene mine lekte med meg. Begge jobbet hele tiden, pappa var nesten som en fremmed, og jeg brukte storstett mesterparten av tiden min sammen med hushjelpen. Anonymkode: 878b8...239 Jeg vokste opp med en pappa som lekte mye med oss barna. Han var alltid engasjert og elsket å være sammen med oss. Mamma ville aldri leke. Vi hadde mange fine stunder med henne også, men forholdet til pappa er mye, mye sterkere. Jeg elsker å leke med min 2-åring og kommer til å gjøre det så lenge han vil. Anonymkode: 91f6b...f77 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #18 Del Skrevet 1. mai 2020 10 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vokste opp med en pappa som lekte mye med oss barna. Han var alltid engasjert og elsket å være sammen med oss. Mamma ville aldri leke. Vi hadde mange fine stunder med henne også, men forholdet til pappa er mye, mye sterkere. Jeg elsker å leke med min 2-åring og kommer til å gjøre det så lenge han vil. Anonymkode: 91f6b...f77 Så koselig at du kommer til å gjøre det så lenge han vil! Jeg hadde søsken og følte at foreldrene mine hadde nesten ikke tid til meg. Jeg lurer på hvorfor de hadde tre barn når de ikke hadde tid til å være sammen med oss, eller kanskje de ville ikke det, rett og slett. Hvorfor ha flere barn når du må jobbe hele tiden for å betale for store kostnader, som privat skole, hushjelp? Jeg ønsker jeg hadde hatt mer tid sammen med dem. Vi har reist som familie bare to ganger i hele mitt liv. De "hadde ikke tid" til å ta fri til fritidsaktiviteter sammen med oss.Jeg føler et dypt savn enda, selv om jeg er 30 år. Det var et sjokk for dem da jeg ville flytte til Norge, for da skulle jeg plutselig "forlate dem". Men jeg har jo blitt forlatt som barn. Hushjelp er ikke det samme som mor og far. Anonymkode: 878b8...239 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chroma Skrevet 1. mai 2020 #19 Del Skrevet 1. mai 2020 Har ikke regnet på det, men det føles ut som jeg har lekt med dinosaurer i hele dag. 😄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #20 Del Skrevet 1. mai 2020 Varierer fra dag til dag. Prøver å få til 1-2 timer etter barnehagen. Jeg er alenemor. I helgene tilbringer vi mer tid sammen, da kan vi leke sammen hele dagen, selvsagt pause med mat og litt husarbeid. Tenker ca 5-6 timer med lek eller fysisk aktivitet 😊 han er 3 år gammel Anonymkode: e3abd...344 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå