AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #1 Skrevet 1. mai 2020 Blir så redd for sånn ringorm. Ingen av oss andre har noe tegn, det virker ikke som det plager han heller. Han har litt tør hud på magen ellers, og reagerer kanskje på vaskemiddel vi har brukt. Skal til helsestasjonen på mandag. Noen som kjenner dette igjen? Anonymkode: ffc01...f20
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #2 Skrevet 1. mai 2020 Kan se ut som ringorm Anonymkode: bf71f...9e5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Jeg hadde en sånn på beinet, mye større enn det der, soppmiddel fra apoteket hjalp hos meg, men forhør deg med lege eller helsestasjon før du smører noe på babyen ❤️ Anonymkode: c05b4...599
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Btw det var ringorm hos meg, jeg ble kjemperedd for jeg trodde det var mark, men det er ikke det altså, det er sopp:) Anonymkode: c05b4...599
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Ser veldig ut som ringorm, ikke farlig og lett å behandle Anonymkode: f4255...c07
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 Dakars liten.. Hvordan i alle dager kan han ha fått dette? Det var nesten borte i dag. Bilde tok jeg i går kveld. Ts Anonymkode: ffc01...f20
Gjest WhisperingWind Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 Årsak til ringorm Ringorm skyldes flere ulike typer sopp, men den mest vanlige er sopp av typen dermatofytter. Sopp lever av døde hudceller på overhuden, og ved en soppinfeksjon reagerer kroppen på soppens metabolske avfallsstoffer med betennelsesreaksjoner. Ringorm oppstår når soppen formerer seg og det oppstår en lokal betennelsesreaksjon i huden på det berørte området. Soppen brer seg utover i et ringformet mønster, og bekjempes fra midten av infeksjonsstedet og utover, herav det karakteristiske utseende som ofte ses, spesielt ved ringorm på kroppen. De forskjellige formene for soppinfeksjon kan gi forskjellige grader av betennelsesreaksjoner. For eksempel, så vil ofte fotsopp gi en mildere reaksjon, noe som kan føre til at kroppen ikke reagerer sterkt nok til å bekjempe infeksjonen. Da kan infeksjonen kreve medisinsk behandling for å bli borte, eller bli kronisk og smitte andre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå