Smørblomsten Skrevet 23. juni 2005 #1 Skrevet 23. juni 2005 Noen som har en forklaring på hvorfor jeg først fikk beskjed om at jeg hadde tilgode litt over 24.000 kr, mens nå viser det seg at jeg får igjen 'bare' 8900 kr?? Den eneste endringen som er foretatt på selvangivelsen min, er å endre beløpet for renter jeg/vi har betalt på vårt boliglån...Det står nemlig på meg, men samboer betaler jo samme beløp, og vi splittet derfor beløpet i 2 både når det gjelder renter vi har betalt, samt lånebeløpet som står igjen på boligen vår... Buuhuu....Litt nedtur, og hadde ikke trodd det ble MER enn halvert...
Gjest Madeline Skrevet 23. juni 2005 #2 Skrevet 23. juni 2005 Hvis dere har delt rentene mellom dere så får vel du igjen mindre og samboeren din mer vil jeg tro.
Smørblomsten Skrevet 23. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 23. juni 2005 Hvis dere har delt rentene mellom dere så får vel du igjen mindre og samboeren din mer vil jeg tro. Hvorfor det? Skjønner ikke Vi har jo betalt like mye i avdrag/lån/renter hver mnd...
Gjest Gjesta Skrevet 23. juni 2005 #4 Skrevet 23. juni 2005 Men hvis alt først stod på deg, og han nå har fått overført halvparten, vil jo han få mer igjen og du mindre.
Gjest Skattebetaler'n Skrevet 24. juni 2005 #5 Skrevet 24. juni 2005 Skatteetaten har trodd du har betalt alt - og gitt deg alt fratrekket. Nå sier du at dere har delt dette og da deler de trekket. Altså får ikke du like mye trekk. Men det du får mindre, det får sambo'n din mer i trekk. Tilsammen går det ut på ett. Her er det jeg som sitter på det meste av lånet, skattemessig sett. For jeg får alltid baksmell. Med mye lån og mye renter, går jeg så og si i null. Mannen får alltid igjen. Men i realiteten så er det mannen som betaler alt på lånet.
Gjest Jalla Skrevet 24. juni 2005 #6 Skrevet 24. juni 2005 Bare 8900 igjen. . Heldig du ikke fikk bare 24.000 i restskatt...
Gjest Minnas Skrevet 26. juni 2005 #7 Skrevet 26. juni 2005 Hvorfor det? Skjønner ikke Vi har jo betalt like mye i avdrag/lån/renter hver mnd... Du har jo fått massevis av fradrag som du ikke har vært berettiget til, i og med at han skulle hatt halvparten. Da er det klart det blir mer i skatt også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå