AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Det er en fyr jeg jobber med som er helt ekstrem på å rette andre, eller fortelle "bedre" historier. Når jeg mener å rette på noen, så gjør han det følgende: Dersom dere diskuterer noe, så kommer noen med et utsagn - som kan være helt korrekt - men denne fyren brytere enten av personen, eller tilføyer at det jo "ikke er helt korrekt" o.l., for så å nesten ordrett si det samme, med noen små endringer, eller tilføye en ekstra detalj. Poenget er at dette virker å være en sær måte å rette på folk, for så å virke mer opplyst / smartere selv. Hadde det nå bare vært et sjeldent fenomen, så hadde det ikke gjort noe, men fyren driver på slik hele jævla tiden. Hver gang det er noen som diskuterer nyhetene eller ting som skjer, så bryter fyren inn, og skal rette. Når det kommer til jobbrelaterte samtaler, så kan han være enda verre. Vi jobber med teknologi, og han er flink på sitt fagfelt, men han er sånn type som aldri skal ta feil, og kan gå veldig langt for å bevise at han har "rett". Det kan være helt trivielle saker. Poenget er at om han har en mening om noe, så er det fasiten. punktum. Han er som sandpapir i en flytende samtale. Alt bare stopper opp, og du føler at du hele tiden må "forsvare" alle utsagn, uansett hvor rett de skulle være. Du kan si at himmelen er blå, og da kommer han med "Nei, det er ikke helt korrekt - det som skjer er atmosfæren blablabla så himmelen er teknisk sett blablabla" Anonymkode: 95cf6...21b
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Kommer an på hvem personen er. Som regel prøver jeg å overse det så lenge jeg kan. Når jeg ikke klarer lengre, sier jeg tydelig ifra. Kusina mi var helt jævlig på det med å rette på folk en periode, hun var såpass ille at hun rettet på da/når-feil mens folk fortalte om noe tungt. Overså det i et års tid før jeg ikke klarte mer og begynte å rette på alt hun sa som var feil. Til hver minste detalj. Hun ble sur og sa det var frekt å rette sånn på folk, og da spurte jeg henne hvorfor hun gjør det hvis det er frekt. Etter et halvt familieselskap sluttet hun å rette på folk. 😂 Anonymkode: cc325...734
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå