Gå til innhold

Hvordan holde motivasjonen oppe i et usunt arbeidsmiljø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har jobbet i et dårlig arbeidsmiljø som har noen gode råd og tips om hvordan man holder motivasjonen oppe mens man søker seg andre veier? 
Situasjonen på arbeidsplassen har de siste 6 månedene blitt så dårlig at jeg har vært sykemeldt en tur, og er redd jeg ikke er langt unna neste smell. Jeg søker etter nye jobber, men jeg regner med det kan ta en stund før jeg får napp, og får skiftet arbeidsplass. 
Alle tips mottas med takk 👍🏼

Anonymkode: 7dda5...0ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En bekjent av meg hadde som taktikk at hun passet på å ha aktiviteter på fritida som hun gledet seg til. Konsert, kino, middag med venner, foredrag osv. Hun fylte fritida med hyggelige ting som motvekt mot kjip arbeidsdag. 

Kan du holde deg mest mulig for deg selv iløpet av arbeidsdagen? Fokusere på de interessante arbeidsoppgavene? Bygge kompetansen i form av å ta kurs/videreutdanning på si så du kanskje lettere får napp med ny jobb? Analysere nærmere HVA som er kjipt med arbeidssituasjonen din, slik at du bryter det ned og ser at faktor A og B er noe bra, C , D og E er nøytralt/ ok, mens F og G er noe dritt. Og så se hvordan du kan unngå/endre/minimere F og G. 

Ellers enkle ting som å ha god lunsj på jobb, holde det fint og ryddig på kontoret (hvis kontorjobb), skyve på arbeidstid hvis mulig for å forkorte tida sammen med usunne elementer.

Lykke til i jakten på ny jobb 😊

AnonymBruker
Skrevet

Jeg pleier bare å tenke at "jeg skal ikke bli her for alltid" og fortsette å stå på for å komme til neste mål. Du gjør det ikke for noe andre enn deg selv, og du gjør ditt beste, for deg selv. Motgang bygger karakter og du kan ta med deg erfaringene videre. 

Anonymkode: 85aee...c17

Skrevet

Litt vanskelig å si uten å vite hva det er på arbeidsplassen som er usunt? Noen ting går an å gjøre noe med, andre ting må man bare ignorere og holde ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...