AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Hva hadde du gitt en veldig god vennine av deg som gave i bryllupet hennes? hvor mye penger brukte du på gaven? Ps: trenger forslag og ideer fordi min bestevenninna gifter seg om noen uker. Vil se hva som er «normalt» og hva folk gir Anonymkode: fba9a...ca1
Pillarguri Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Du må nok gi litt flere opplysninger. Skal du være forloveren hennes? Skal det være stor bryllupsfest med alt inkludert? Trenger så mange detaljer som mulig for å kunne gi deg et godt råd.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 1 minutt siden, Pillarguri skrev: Du må nok gi litt flere opplysninger. Skal du være forloveren hennes? Skal det være stor bryllupsfest med alt inkludert? Trenger så mange detaljer som mulig for å kunne gi deg et godt råd. Liten fest med kun få venniner. Hun feirer i utlandet og jeg får ikke blitt med så jeg skal egentlig bare gratulere henne med gaven. dette er en veldig god vennine jeg har kjent 4-5 år Anonymkode: fba9a...ca1
Pillarguri Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 Da tenker jeg at en gave til 5-600 kr er greit. 4
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #5 Skrevet 30. april 2020 Gå på christiana glassmagasin, der kommer du til å finne noe fint. Anonymkode: b7f37...84d
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 To av mine beste venninner er gift, men jeg har valgt to ulike løsninger fordi situasjonen jo var ulik. Det første paret hadde en veldig klassisk, stor bryllupsfeiring med påfølgende bryllupsreise. Da booket jeg parmassasje og middag på stranden til dem på hotellet de skulle bo på under bryllupsreisen, og ga dem en eske med gavekortene samt to små flasker sprudlevin. Det andre paret giftet seg i utlandet og ønsket seg bare at vi kunne være med. Så at vi deltok var eeegentlig gaven. Men ettersom vi satt på så mange fine bilder fra utdrikningslagene æ, bryllupet og vennefesten de hadde i etterkant, så gikk vi i den nærmeste vennegjengen sammen og laget ei fotobok til dem i etterkant. Anonymkode: cd55e...8bd 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #7 Skrevet 2. mai 2020 En magnumflaske med god rødvin. Husker ikke helt prisen. Anonymkode: 318fe...7ed
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #8 Skrevet 2. mai 2020 Du gir etter hva lommeboken din tillater! Om det er 200kr eller 1500kr har jo ikke noe å si! Det er tanken som teller! Anonymkode: 51811...8b8 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #9 Skrevet 2. mai 2020 Brudeparet ønsket seg penger til bryllupsreise, så jeg ga 1000 kroner. Det var det jeg hadde råd til i mitt budsjett. Bakte også en kake - ikke at det var noe voldsomt, men følte at jeg bidro litt med det i hvert fall. Anonymkode: 75318...196 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #10 Skrevet 2. mai 2020 På 1.5.2020 den 0.40, AnonymBruker skrev: Hva hadde du gitt en veldig god vennine av deg som gave i bryllupet hennes? hvor mye penger brukte du på gaven? Ps: trenger forslag og ideer fordi min bestevenninna gifter seg om noen uker. Vil se hva som er «normalt» og hva folk gir Anonymkode: fba9a...ca1 Den ene gav jeg det hun ønsket seg fra ønskeliste (finnes det ønskeliste skal en alltid bruke den). Gavens verdi var vel rundt en tusenlapp. En skal alltid, uansett hvor raka fant en er, gi kuvertpris om en ikke må reise lange distanser. Kuvertpris med alkohol kan du regne er en tusing per pers. Har du ikke råd til å legge ut i rene penger kan du legge ut i manuell innsats. Aka dugnad eller håndarbeid. Den andre fikk null og niks, bare en overnattingsgjest med jetlag på sofaen et par dager som nygift, fordi jeg som raka fant dro halve jorden rundt for å feire henne. Anonymkode: 4e378...804 1
Anim92 Skrevet 2. mai 2020 #11 Skrevet 2. mai 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Den ene gav jeg det hun ønsket seg fra ønskeliste (finnes det ønskeliste skal en alltid bruke den). Gavens verdi var vel rundt en tusenlapp. En skal alltid, uansett hvor raka fant en er, gi kuvertpris om en ikke må reise lange distanser. Kuvertpris med alkohol kan du regne er en tusing per pers. Har du ikke råd til å legge ut i rene penger kan du legge ut i manuell innsats. Aka dugnad eller håndarbeid. Den andre fikk null og niks, bare en overnattingsgjest med jetlag på sofaen et par dager som nygift, fordi jeg som raka fant dro halve jorden rundt for å feire henne. Anonymkode: 4e378...804 Man skal slettes ikke alltid. Jeg pleier å tenke samme tanken dersom jeg har råd. Har jeg ikke råd, har jeg ikke. Om jeg en dag ber 100 gjester til mitt bryllup, er det ikke de som er ansvarlige for at jeg har råd til det, eller at jeg ikke skal gå i minus. Jeg ville ALDRI tenkt tanken på at noen ikke dekket kuvertpris. Det viktigste er at folk kommer. Det er ikke en bedrift som skal gå i pluss her. 6
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #12 Skrevet 2. mai 2020 jeg ville gått for en gave til rundt 500 kroner Anonymkode: 38c91...b13 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #13 Skrevet 2. mai 2020 9 minutter siden, Anim92 skrev: Man skal slettes ikke alltid. Jeg pleier å tenke samme tanken dersom jeg har råd. Har jeg ikke råd, har jeg ikke. Om jeg en dag ber 100 gjester til mitt bryllup, er det ikke de som er ansvarlige for at jeg har råd til det, eller at jeg ikke skal gå i minus. Jeg ville ALDRI tenkt tanken på at noen ikke dekket kuvertpris. Det viktigste er at folk kommer. Det er ikke en bedrift som skal gå i pluss her. Helt uenig. Anonymkode: 63792...f66
Anim92 Skrevet 2. mai 2020 #14 Skrevet 2. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt uenig. Anonymkode: 63792...f66 Så brudeparet skal tjene på at de gifter seg..? 1
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #15 Skrevet 2. mai 2020 På 1.5.2020 den 0.40, AnonymBruker skrev: Hva hadde du gitt en veldig god vennine av deg som gave i bryllupet hennes? hvor mye penger brukte du på gaven? Ps: trenger forslag og ideer fordi min bestevenninna gifter seg om noen uker. Vil se hva som er «normalt» og hva folk gir Anonymkode: fba9a...ca1 Som noen sa til meg i en lignende situasjon «hva med brudgommen da? Skal ikke han også få noe? Brullupsgave er jo til begge parter?» 😅 Planen min var å kjøpe er fint smykke, men nå står jeg fast. Brullupet blir nok utsatt til neste år, så har selv enda litt tid til å tenke heldigsvis 😅 Anonymkode: 7a568...65c 1
Pal Fungi Skrevet 2. mai 2020 #16 Skrevet 2. mai 2020 Jeg ga disse i gave, og brudeparet ble meget fornøyde 😊 https://www.lagerhaus.no/kjokken-servering/glass-porselen/glas/vinglas-melodia-27-cl
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #17 Skrevet 2. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Som noen sa til meg i en lignende situasjon «hva med brudgommen da? Skal ikke han også få noe? Brullupsgave er jo til begge parter?» 😅 Planen min var å kjøpe er fint smykke, men nå står jeg fast. Brullupet blir nok utsatt til neste år, så har selv enda litt tid til å tenke heldigsvis 😅 Anonymkode: 7a568...65c Et fint smykke synes jeg blir helt feil i bryllupsgave. Gaven skal være til begge, altså til brudeparet. Et fint smykke kan du kjøpe til venninnen din til jul eller bursdag. Anonymkode: 38c91...b13 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #18 Skrevet 2. mai 2020 Spør om ønskeliste, så velger du utifra lommeboka! Sånn gjør jeg det på alt. Jeg kan desverre ikke gi langt over evne. Anonymkode: 5e6ff...ea1 2
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #19 Skrevet 2. mai 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Den ene gav jeg det hun ønsket seg fra ønskeliste (finnes det ønskeliste skal en alltid bruke den). Gavens verdi var vel rundt en tusenlapp. En skal alltid, uansett hvor raka fant en er, gi kuvertpris om en ikke må reise lange distanser. Kuvertpris med alkohol kan du regne er en tusing per pers. Har du ikke råd til å legge ut i rene penger kan du legge ut i manuell innsats. Aka dugnad eller håndarbeid. Den andre fikk null og niks, bare en overnattingsgjest med jetlag på sofaen et par dager som nygift, fordi jeg som raka fant dro halve jorden rundt for å feire henne. Anonymkode: 4e378...804 For noe vås! Gjestene skal jo ikke sørge for at brudeparet går «i pluss» ved å gi gaver til samme pris som kurverten koster! Det er det dummeste noen har spydd ut her i dag! En skal gi etter økonomien sin og thats it! Og du, håndarbeid er ikke gratis! Anonymkode: 51811...8b8 5
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2020 #20 Skrevet 2. mai 2020 36 minutter siden, AnonymBruker skrev: Et fint smykke synes jeg blir helt feil i bryllupsgave. Gaven skal være til begge, altså til brudeparet. Et fint smykke kan du kjøpe til venninnen din til jul eller bursdag. Anonymkode: 38c91...b13 Jo jeg forstår jo det. Er nok litt da jeg aldri har møtt denne mannen før, så jeg tenkte automatisk bare på min venninne. Utenlands studeier og ja, har ikke rukket å få møte ham så da tenkte jeg bare på at hun min venninne skulle få en gave. Men som jeg skrev i innlegget så har jeg nå da endret tankene bort fra det og må tenke på begge to. Ikke vet jeg hva jeg skal gi, men ja, blir ikke et smykke til henne. Men tanken var på et smykke da jeg kommer til å bruke 16000kr++ på fly, hotell og opphold. Og har ikke akkurat plass til et servis i kofforten 😅 Men ja som jeg skrev, er helt enig nå, når jeg bare har tenkt meg om 😅 Anonymkode: 7a568...65c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå