AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Hei, Har fått sånn inkassovarsel. Sendte for 2 uker siden at jeg hadde fryst abonnementet mitt og nekter å betale en eneste krone. Men denne har blitt ignorert. Det handler ikke så mye om pengene. Men det er så frekt at jeg heller vil ha pengene mine uansett. Dette er dokumentasjon. 27.mars sender jeg inn en fryssøknad og får en mail 6.april om at jeg skulle besvart en mail 30.mars: Anonymkode: 35f7e...81c
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #3 Skrevet 1. mai 2020 Dette sto det om i vg eller aftenposten for noen uker side.. Sats var sykt slue. Først sender de en haug med reklamemail og "stå på, vi klarer det sammen mail". og så kommer det en mail som er helt lik de forrige så ingen gidder å lese den. Men helt nederst i mailen står det i liten tekst at man må trykke her innen et par dager for å fryse medlemskapet, ellers blir det gjort om til digitalt medlemskap som koster 199 per måned... Anonymkode: d06a1...067 9
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 Og når ble originalfakturaen sendt deg? Anonymkode: 64432...7ab
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Hvorfor tenker du at de er slue? Jeg leste mailen min, frøs abonnementet og fikk ikke avtalegiro for april. Jeg syns det har fungert veldig fint. Anonymkode: a17dd...6e8 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei, Har fått sånn inkassovarsel. Sendte for 2 uker siden at jeg hadde fryst abonnementet mitt og nekter å betale en eneste krone. Men denne har blitt ignorert. Det handler ikke så mye om pengene. Men det er så frekt at jeg heller vil ha pengene mine uansett. Dette er dokumentasjon. 27.mars sender jeg inn en fryssøknad og får en mail 6.april om at jeg skulle besvart en mail 30.mars: Anonymkode: 35f7e...81c Jeg sa opp hele abonnementet mitt der for noen år siden fordi de rotet med faktureringen. Instruktørene og de som jobbet der var veldig flinke og dyktige mennesker. Det adminstrative i det selskapet fungerer ikke. Anonymkode: a44cc...ce7 3
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg sa opp hele abonnementet mitt der for noen år siden fordi de rotet med faktureringen. Instruktørene og de som jobbet der var veldig flinke og dyktige mennesker. Det adminstrative i det selskapet fungerer ikke. Anonymkode: a44cc...ce7 samme har jeg også oppleved,ca 1300 kr i dass. inkassoselskapet rådet meg til betale, selv om det var sats som hadde rotet🤷♀️så ønsker ikke være mdl på sånne ting. ellers er senterene topp, hyggelige ansatte osv. Anonymkode: a5fea...5da
solmåneogstjerner Skrevet 1. mai 2020 #8 Skrevet 1. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: samme har jeg også oppleved,ca 1300 kr i dass. inkassoselskapet rådet meg til betale, selv om det var sats som hadde rotet🤷♀️så ønsker ikke være mdl på sånne ting. ellers er senterene topp, hyggelige ansatte osv. Anonymkode: a5fea...5da Selvsagt 'råder de deg' til det. Håper ikke at du tror at inkassoselskapene fungerer som en slags personlig rådgiver for deg. 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 1 time siden, solmåneogstjerner skrev: Selvsagt 'råder de deg' til det. Håper ikke at du tror at inkassoselskapene fungerer som en slags personlig rådgiver for deg. selvfølgelig ikke. jeg hadde kontakt med sats og prøvde å bestride kravet, men kom ingen vei. og orket ikke bruke mer energi siden jeg var ganske syk på det tidspunktet. Anonymkode: a5fea...5da
Gjest Fallabella Skrevet 1. mai 2020 #10 Skrevet 1. mai 2020 Jeg har sendt Mail til mitt treningssenter om at jeg sier opp medlemskapet mitt. Ikke fått noen tilbakemelding så jeg aner ikke hva som skjer. Lite fornøyd ihvertfall å tenker mange av sentrene forsøker å lure til seg medlemskontingenter nå for å overleve.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #11 Skrevet 1. mai 2020 Bare trening stoppet midlertidig medlemskapet til alle sine medlemmer automatisk. Måtte bare betale til datoen før de stengte. Anonymkode: 0184b...dbf
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #12 Skrevet 1. mai 2020 Du kan jo ikke sende mail 27. mars og si at du fryser abonnementet fra 23. mars. Da skulle du gitt beskjed tidligere, ikke 4 dager etterpå. Anonymkode: d6254...282 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #13 Skrevet 1. mai 2020 Hva er vilkårene for frys av medlemsskapet da? Får inntrykk av at de ikke er oppfylt. Anonymkode: 2b75c...207
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #14 Skrevet 1. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan jo ikke sende mail 27. mars og si at du fryser abonnementet fra 23. mars. Da skulle du gitt beskjed tidligere, ikke 4 dager etterpå. Anonymkode: d6254...282 Poenget er at det må gå ann å fryse uten å sitte å gå inn på masse detaljer. Korona-viruset er ikke en ting som rammer meg, men hele samfunnet. Dessuten ville de at man skulle bekrefte i en mail som kom 3-4 dager senere. På mitt andre treningssenter fitness24/7, var det ikke noe styr, her ble abonnement automatisk stoppet. Anonymkode: 35f7e...81c 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #15 Skrevet 1. mai 2020 Synes den mailen var ryddig jeg. Men det fordrer jo at du leste den og ikke bare overskriften. De tilbyr deg alternative løsninger mtp betaling, og målet deres med det er vel at de skal ha økonomi til å være der etter krisa også. Anonymkode: a9e4d...711
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #16 Skrevet 5. mai 2020 På sats sine sider står det at man kan søke om å få fryst abonnementet, noe ts gjorde. Det står og at du skal motta skriftlig svar på søknaden innen 14 dager etter. Den masse-produserte mailen sats har sendt ut tviler jeg på holder som et svar til søknaden, ettersom den ikke viser til den innsendte søknaden Ts sendte, og den sier heller ingenting om konklusjonen på søknaden. Dvs at mailen sats sendte ut retter seg mot de som ikke allerede hadde søkt om frysing på tidspunktet mailen ble sendt. Jeg ville sendt en klage, og samtidig klaget til Forbrukerrådet. (Ts: du kan selvsagt ikke be om frysing av abonnementet for tidspunkt før søknaden du sendte.) Anonymkode: 3096c...c85
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #17 Skrevet 5. mai 2020 Treningssenteret mitt, som er et lite foretak drevet av to tøffe damer, fryser alles abonnementer inntil videre, og gjøre det heller slik at de som ønsker å fortsette å betale sier ifra. Mye ryddigere måte å gjøre det på, og det gjør jo at jeg får lyst til å være støttemedlem i denne vanskelige tiden. De er også flinke til å kjøre live-trenigner på facebook som er gratis og tilgjengelig for alle som måtte ønske. Anonymkode: a8f86...607
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2020 #18 Skrevet 5. mai 2020 Jeg tok en titt på frysvilkårene til sats og noe av det første som står er at det må søkes på forhånd og at det ikke er mulig å fryse med tilbakevirkende kraft. Allerede her bryter jo søknaden din med vilkårene til sats da du har søkt om frys for en periode før søknaden ble sendt. Vil tro det er pga dette at søknaden er blitt stoppet og at de deretter bare har limt inn et standardsvar i disse koronatider. Anonymkode: 89e61...c1a
Imperfectionibus Skrevet 5. mai 2020 #19 Skrevet 5. mai 2020 På 1.5.2020 den 0.27, AnonymBruker skrev: Hei, Har fått sånn inkassovarsel. Sendte for 2 uker siden at jeg hadde fryst abonnementet mitt og nekter å betale en eneste krone. Men denne har blitt ignorert. Det handler ikke så mye om pengene. Men det er så frekt at jeg heller vil ha pengene mine uansett. Dette er dokumentasjon. 27.mars sender jeg inn en fryssøknad og får en mail 6.april om at jeg skulle besvart en mail 30.mars: Anonymkode: 35f7e...81c Ring inkasso selskapet og gi beskjed.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå