Gå til innhold

Oslo folkens - skjerpings!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag var jeg i Oslo i forbindelse med jobb. Det er første gangen jeg har vært i byen siden MDG tok over. Jeg har egentlig boikottet byen av samme grunn, men måtte ta en tur i dag.

Hva driver Oslo befolkningen med? Det var fult i gatene i sentrale strøk og selv om enkelte grupper mennesker så veldig like rusmisbrukere o.l. ut der hvor de sto tett i stort antall, så jeg veldig lite om noe avstand mellom folk. Hvor er politiet? Hvor er de som skal minne folk om at det egentlig skal holdes avstand og ikke samles 10-15-20 stk sammen?

Og nå skal det bli lov å åpne barer og sånt og servere alkohol? Og 50 stk kan være sammen?

Steng Oslo før hele landet blir syk. Makan til en møkkaby.

Anonymkode: a1d0c...322

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet

Det er ikke bare i Oslo det er sånn altså. Over hele landet er det folk som gir faen.

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dag var jeg i Oslo i forbindelse med jobb. Det er første gangen jeg har vært i byen siden MDG tok over. Jeg har egentlig boikottet byen av samme grunn, men måtte ta en tur i dag.

Hva driver Oslo befolkningen med? Det var fult i gatene i sentrale strøk og selv om enkelte grupper mennesker så veldig like rusmisbrukere o.l. ut der hvor de sto tett i stort antall, så jeg veldig lite om noe avstand mellom folk. Hvor er politiet? Hvor er de som skal minne folk om at det egentlig skal holdes avstand og ikke samles 10-15-20 stk sammen?

Og nå skal det bli lov å åpne barer og sånt og servere alkohol? Og 50 stk kan være sammen?

Ta en spasertur på tøyen eller grønland... da føler du at det virkelig er en møkkaby..

Anonymkode: 2f101...0e6

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er tydelig at det er lenge siden du har vært i Oslo. Vi som bor her kan fortelle at jo, det ER faktisk langt mindre folk enn normalt. Mindre folk i gatene, mindre folk på trikker og busser, nesten ikke folk i butikkene.

At du er vant med to meters avstand mellom folk i gågata di betyr ikke at det er normalen overalt, og særlig ikke i landets største by. Du kan prøve å holde to meters avstand mellom byggearbeidene og trikkeskinnene i Thorvald Meyers gate om du absolutt vil, men jeg anbefaler det ikke. 

Anonymkode: 05667...e8b

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Det er ikke bare i Oslo det er sånn altså. Over hele landet er det folk som gir faen.

De færreste plasser har samme antall smittede per 100000. I tillegg bor Oslofolk mye tettere. De i Oslo burde absolutt gjøre en større innsats for å dempe smittetrykket. Resten av Norge har dette ganske greit under kontroll og da har tiltakene lite effekt. 

Anonymkode: ffe36...d45

• Liker 2
Skrevet

Kanskje du skal fortsette denne boikotten. Vi trenger ikke deg og dine sure oppstøt.

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Du bryr deg om korona, men ikke om miljøet? Det gir mening..

Anonymkode: 41aac...d9a

• Liker 3
Gjest Tobias Juul Grythe
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De færreste plasser har samme antall smittede per 100000. I tillegg bor Oslofolk mye tettere. De i Oslo burde absolutt gjøre en større innsats for å dempe smittetrykket. Resten av Norge har dette ganske greit under kontroll og da har tiltakene lite effekt. 

Oslo er Norges største by også med mange folk må du huske. 

AnonymBruker
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ta en spasertur på tøyen eller grønland... da føler du at det virkelig er en møkkaby..

Anonymkode: 2f101...0e6

Nei, takk. Det frister lite. Det lille jeg så i sentrum var mer enn nok.

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det er tydelig at det er lenge siden du har vært i Oslo. Vi som bor her kan fortelle at jo, det ER faktisk langt mindre folk enn normalt. Mindre folk i gatene, mindre folk på trikker og busser, nesten ikke folk i butikkene.

At du er vant med to meters avstand mellom folk i gågata di betyr ikke at det er normalen overalt, og særlig ikke i landets største by. Du kan prøve å holde to meters avstand mellom byggearbeidene og trikkeskinnene i Thorvald Meyers gate om du absolutt vil, men jeg anbefaler det ikke. 

Anonymkode: 05667...e8b

Det er irrelevant hva som er normalt for Oslo. At det er færre i gatene enn før kan ha mange forklaringer, også feilslått bypolitikk av den nye byregjeringen, færre parkeringsplasser og mindre tilgjengelighet bortsett fra de som bor helt helt i sentrum og ikke trenger bil i hverdagen. Men at det er fortsatt for mange og for tett med tanke på smittevern har fint lite med alt dette å gjøre. Trange gater med lite plass er 1 ting, men det er mer enn god plass på Karl Johan for eksempel. Det handler om å bry seg og om å ikke gi faen.

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Oslo er Norges største by også med mange folk må du huske. 

Nemlig, derfor er det fornuftig at der er skjerpet retningslinjer til smitten blir mer under kontroll. Eller steng hele byen slik resten får leve som normalt.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Kågebruker skrev:

Kanskje du skal fortsette denne boikotten. Vi trenger ikke deg og dine sure oppstøt.

Jeg er født og oppvokst i Oslo, men er enig med TS. Det har blitt et forbanna rottereir. Og endringer trengs! Så det du kaller "sure oppstøt" er viktige fakta. Ikke f*en om MDG skal få vinne enda et kommunevalg. Du får ha din mening, så kan vi få ha vår mening.

Anonymkode: 9cd37...7a8

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel et fåtall av hysterikere som holder seg hjemme ute på bygda, er vel på tide å pakke sammen hysterisekken og leve som før? Som alle vi andre har gjort siden påske.

Anonymkode: 6cce6...2a1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Tobias Juul Grythe skrev:

Kurvene viser jo at folk på ingen måte «gir faen». Tvertimot.

Anonymkode: c6699...ea7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Så deilig av vi blir først ferdig med viruset her i Oslo da. 

Anonymkode: 8fe7f...f4b

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men ta det nå litt med ro da...
Det har vært mast om trengsel i byene med medfølgende smittetopp siden påske, og jeg har enda til gode å se denne påsketoppen. Nå er det jo over to uker siden. Må man vente enda to uker altså?
Viruset er ikke så smittsomt. Det er beregnet at uten tiltak smitter hver person i snitt 2-3 andre. Gitt at man er smittespreder i 2-3 uker, tenk hvor mange mennesker gjennomsnittspersonen møter i denne perioden når man lever normalt, på jobb, skole, ved innkjøp, sosiale sammenkomster og fritidsakriviteter. Likevel blir bare et fåtall av disse smittet. 
Da er det lite trolig at det er noen smittespredning av betydning ved at folk passerer tilfeldige fremmede på gata. Det meste skjer nok gjennom personer en har vesentlig mer og nærmere kontakt med.

Anonymkode: 9ce48...6da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi var også i sentrum i går og det er relativt folketomt til å være Oslo sentrum. 
Muligens det ser veldig mye ut om man kommer utenfra, og er vant til langt mindre folk. :) 

Anonymkode: 12e69...bbd

• Liker 2
  • Opprett ny...