AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Del Skrevet 30. april 2020 Hvor lenge bløtlegger dere kikerter? Og hvor lenge må dere da koke dem etterpå? Anonymkode: a3673...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2 Del Skrevet 30. april 2020 Jeg legger de over natten, ca 10-12 timer og koker dem i ca en time. Anonymkode: e3791...bdf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Del Skrevet 30. april 2020 Leste «bøtlegge kikkerter» og trodde det skulle handle om noen som fulgte med deg med kikkert 😂 Men kikerter bruker jeg å bløtlegge over natten Anonymkode: 32f79...adf 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #4 Del Skrevet 30. april 2020 Jeg vil prøve meg på å koke kikerter, men jeg er litt usikker på hvordan de skal være når de er ferdig. Blir de helt myke som feks poteter eller med mer tyggemotstand som feks nøtter? Anonymkode: a3673...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #5 Del Skrevet 30. april 2020 Viktig å koke dem nok på grunn av et stoff jeg ikke husker men leste om en familie som ble lagt inn på sykehuset på grunn av forgiftning. Jeg bruker mye kikerter men er redd for dette. Ikke meningen å skremme men noen som vet noe om dette? 😮 Anonymkode: aabfa...094 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #6 Del Skrevet 30. april 2020 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg vil prøve meg på å koke kikerter, men jeg er litt usikker på hvordan de skal være når de er ferdig. Blir de helt myke som feks poteter eller med mer tyggemotstand som feks nøtter? Anonymkode: a3673...e8d Poteter. Anonymkode: 58f78...131 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #7 Del Skrevet 1. mai 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Leste «bøtlegge kikkerter» og trodde det skulle handle om noen som fulgte med deg med kikkert 😂 Men kikerter bruker jeg å bløtlegge over natten Anonymkode: 32f79...adf 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg legger de over natten, ca 10-12 timer og koker dem i ca en time. Anonymkode: e3791...bdf Hvor kjøper dere disse?🙂 Anonymkode: a3673...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #8 Del Skrevet 1. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hvor kjøper dere disse?🙂 Anonymkode: a3673...e8d Asiabutikk. Anonymkode: ad35a...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Del Skrevet 1. mai 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Asiabutikk. Anonymkode: ad35a...b8a Hvilken pleier du å kjøpe?🙂 så kan jeg se etter den samme hvis jeg kommer meg dit en dag😊 Anonymkode: a3673...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #10 Del Skrevet 1. mai 2020 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilken pleier du å kjøpe?🙂 så kan jeg se etter den samme hvis jeg kommer meg dit en dag😊 Anonymkode: a3673...e8d Jeg kjøper denne. Anonymkode: ad35a...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #11 Del Skrevet 1. mai 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjøper denne. Anonymkode: ad35a...b8a Og den holder det å koke en time etter 12 timer bløtlegging?😊 Anonymkode: a3673...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #12 Del Skrevet 1. mai 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og den holder det å koke en time etter 12 timer bløtlegging?😊 Anonymkode: a3673...e8d Mye kortere tid. Jeg bløtlegger i 12 timer og koker dem ca en halvtime. Kokelengde har visstnok mye med hvor ferske kikertene er. Anonymkode: ad35a...b8a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #13 Del Skrevet 1. mai 2020 Dere er klar over at dere ikke har kontroll på hvor mye sprøytevernmidler det er i slike importerte produkter som ikke engang norske dagligvarebutikker er villige til å ta inn og selge? Kikerter i norske butikker er mye tryggere. Bare til opplysning. Anonymkode: c35a1...2a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #14 Del Skrevet 1. mai 2020 21 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dere er klar over at dere ikke har kontroll på hvor mye sprøytevernmidler det er i slike importerte produkter som ikke engang norske dagligvarebutikker er villige til å ta inn og selge? Kikerter i norske butikker er mye tryggere. Bare til opplysning. Anonymkode: c35a1...2a5 De har jo ikke tørre kikerter Anonymkode: a3673...e8d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 1. mai 2020 #15 Del Skrevet 1. mai 2020 Jeg har kjøpt denne, -kjennes ut som de er i noe lake / vann når jeg rister på boksen. Regner med att de da ikke trenger å legges i bløt ..? Noen som har tips vdr. koketid, -og om jeg f.eks. kan bruke det i tomatsuppe, -andre forslag..? a. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #16 Del Skrevet 1. mai 2020 Eldorado sine er hermetiske og ferdigkokte. Skyll dem godt før bruk, og de er klare til å spises. Bruk dem f.eks i supper, salater, mos dem til hummus eller bønnemos (som potetmos bare med bønner). Anonymkode: 60b5b...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #17 Del Skrevet 1. mai 2020 Bønnemos er veldig godt, forresten. Her er den laget med hvite bønner, med bruk samme metode med kikerter: https://hurtigmiddag.wordpress.com/2018/01/16/orret-og-bonnemos/ Anonymkode: 60b5b...12f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sliten&kjørt52 Skrevet 1. mai 2020 #18 Del Skrevet 1. mai 2020 (endret) 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Skyll dem godt før bruk, og de er klare til å spises. Bruk dem f.eks i supper, salater, mos dem til hummus eller bønnemos (som potetmos bare med bønner). Tusen takk for nyttige svar. a. Endret 1. mai 2020 av Sliten&kjørt52 ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #19 Del Skrevet 1. mai 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Mye kortere tid. Jeg bløtlegger i 12 timer og koker dem ca en halvtime. Kokelengde har visstnok mye med hvor ferske kikertene er. Anonymkode: ad35a...b8a Hvordan får du de ferdige så fort?😮 Anonymkode: a3673...e8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #20 Del Skrevet 1. mai 2020 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan får du de ferdige så fort?😮 Anonymkode: a3673...e8d Aner ikke. Men jeg kjenner på dem og må faktisk ta dem så fort, eller så koker de sønder og sammen. Mulig det er kombinasjonen lang bløtlegging og veldig ferske kikerter. Anonymkode: ad35a...b8a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå