AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Nettavisen avslører at Südøst holdt stengt i perioden 9. mars til 13. april grunnet oppussing. Nå har de søkt om coronastøtte for hele perioden på grunn av omsetningssvikt. Sammenligningsgrunnlaget er omsetningen i samme periode ifjor - da de holdt åpent. Hvor skamløse kan man bli? Det er garantert ikke første avsløring, og jeg håper innehaverne må betale dyrt. Jeg setter i alle fall ikke min fot der igjen. https://www.nettavisen.no/okonomi/fikk-en-halv-million-i-koronastotte---men-holdt-stengt-pa-grunn-av-oppussing/3423961015.html Anonymkode: 629b3...311 6
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Samme med denne: https://e24.no/naeringsliv/i/wP2Pvn/stengte-for-oppussing-fikk-355720-kroner-i-kontantstoette Anonymkode: 033ea...b60 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Samme med denne: https://e24.no/naeringsliv/i/wP2Pvn/stengte-for-oppussing-fikk-355720-kroner-i-kontantstoette Anonymkode: 033ea...b60 Ja, og de har ikke engang liksom-planer om uteservering å prøve å skylde på. Jeg blir så provosert! Anonymkode: 629b3...311
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 De strykes fra støtt de lokale listen min. Slike folk er griske og det jeg ønsker jeg ikke å støtte. Anonymkode: cea8c...385 8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Overraskende lite engasjement i denne tråden. Folk som utnytter krisen slik bør få høre at det er forkastelig ☹️ TS Anonymkode: 629b3...311 3
Druid Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 Jeg er ikke sikker på om jeg er enig. Ja, det er litt spekulativt, men serveringsbransjen er en marginbransje. Sluttproduktet er at de blir pusset opp, masse folk er sysselsatt i perioden og sydøst vil være bedre rustet til å åpne igjen med smitteverntitak, og sist gang jeg var på sydøst så det DYRT ut: det var rimelig tett mellom bordene og ville vært tilnærmet umulig å følge påleggene. Nøkkelen til at Norge skal komme noenlunde bra ut av dette økonomisk, er at vi er generøse med kontantbetalingene. Det blir tungt nok med de naturlige etterspørselsfallet, da må vi må sikre bedrifter og ansatte der etterspørselen kun er forsinket. 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 Jeg syns det er flaut at folk er så griske at de lett utnytter fellesskapet. Merkelig at de sier de "snakket om" å ha uteservering, derfor mener de at de er berettiget. På facebook sier de ingenting om uteservering så det er jo tydeligvis noen de la fra seg. De så muligheten til å få gratis oppussing, tenker jeg. Håper karma biter dem i rævva. Anonymkode: fdfe9...410 6
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #8 Skrevet 1. mai 2020 2 hours ago, AnonymBruker said: Overraskende lite engasjement i denne tråden. Folk som utnytter krisen slik bør få høre at det er forkastelig ☹️ TS Anonymkode: 629b3...311 Fordi det var ventet? Merker jeg ikke bryr meg Anonymkode: f7a86...fc5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 Hele korona krisen i seg selv er svindel 🌏 Anonymkode: ff2fa...661
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #10 Skrevet 1. mai 2020 Nodee Holding er ikke akkurat et selskap som driver små nabolagsrestauranter som vakler på randen av konkurs. Smakløst at de vil grafse til seg av fellespotten for en planlagt oppussing! Anonymkode: b90d1...ba9 5
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #11 Skrevet 1. mai 2020 2 timer siden, Druid skrev: Jeg er ikke sikker på om jeg er enig. Ja, det er litt spekulativt, men serveringsbransjen er en marginbransje. Sluttproduktet er at de blir pusset opp, masse folk er sysselsatt i perioden og sydøst vil være bedre rustet til å åpne igjen med smitteverntitak, og sist gang jeg var på sydøst så det DYRT ut: det var rimelig tett mellom bordene og ville vært tilnærmet umulig å følge påleggene. Nøkkelen til at Norge skal komme noenlunde bra ut av dette økonomisk, er at vi er generøse med kontantbetalingene. Det blir tungt nok med de naturlige etterspørselsfallet, da må vi må sikre bedrifter og ansatte der etterspørselen kun er forsinket. "litt spekulativt"? jeg skjønner hva du mener, men det er nå svindel uansett hvordan man vrir og vender på det Anonymkode: 3a959...e51 2
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #12 Skrevet 1. mai 2020 12 hours ago, Druid said: Jeg er ikke sikker på om jeg er enig. Ja, det er litt spekulativt, men serveringsbransjen er en marginbransje. Sluttproduktet er at de blir pusset opp, masse folk er sysselsatt i perioden og sydøst vil være bedre rustet til å åpne igjen med smitteverntitak, og sist gang jeg var på sydøst så det DYRT ut: det var rimelig tett mellom bordene og ville vært tilnærmet umulig å følge påleggene. Det du skriver gir ingen mening. Det er ikke "litt spekulativt", det er ulovlig, utenfor hensikten med støtten og svindel. Alle som driver i serveringsbransjen må pusse opp i ny og ne, men ingen av konkurrentene deres som gjør det utenfor coronatiden vil få subsidier mens de er stengt. Tvert imot vil de som pusser opp nå ha en fordel selv uten subsidier, siden konkurrentene ikke får dekket 100% av inntektsbortfallet. Anonymkode: 55328...218 2
Anbefalte innlegg