mikrofon Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Hei, jeg er ny her og føler meg ganske vågal, da jeg nå spør om noe litt personlig. For en tid tilbake, ryddet jeg i vennelista mi. Alle jeg ikke hadde hørt fra til tross for gjentatte meldinger fra min side, røk først. Så fulgte et par venninner som stadig var frekke i kjeften på en sånn sårende måte. Det kunne være små stikk og kommentarer som gang på gang såret og som jeg sa ifra om at såret. Fikk beskjed om å ikke være så følsom og sutre, de to ble hevet ut fra vennelisten. Den siste, var en venninne som jeg en tid kunne snakke med alt om, vi var nære og kjære. Kunne ikke tenke seg et liv uten. Så begynte hun å bli mer religiøs, mer rød og feminist. Ti slutt gikk det ikke an å si noen ting, uten at det ble tunge diskusjoner hvor jeg ble belært og snakket ned til. Jeg orka ikke sånne moralprekener hver gang jeg hadde behov for venninna mi. Jeg har generelt problemer med folk som endrer seg så mye og så fort på en måte som gjentatte ganger blir grunnlag for konflikt og polarisering. Spesielt ikke sånne som sier at min mening ikke får finnes, bare fordi de selv er uenig. Da er det ikke på sunne premisser lenger, så hun ble også hivd på sjøen. (ikke bokstavelig) Var det riktig av meg, eller vel dramatisk? 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 mer religiøs, mer rød, mer feminist? Litt uvanlig kompinasjon... Anonymkode: 3adc0...548 9
Gjest AthenaRavenLuna Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Høres ut som dette var personer som er bra å bli kvitt.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #4 Skrevet 30. april 2020 2 minutter siden, mikrofon said: Så begynte hun å bli mer religiøs, mer rød og feminist. Den der skjønte jeg ikke. Anonymkode: 0c014...0ea 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #5 Skrevet 30. april 2020 Jeg tenker at alle kan ha dem de vil på sin venneliste. Det bestemmer du helt selv. Jeg er av den typen at hvis noen sletter meg, så har de slettet meg for godt. Jeg godtar ikke venneforespørsler av folk som har slettet meg og angrer etterpå. Så hvis du ønsker å slette noen, så må det være for alltid. Da er det helt i orden! Anonymkode: bba49...797 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #6 Skrevet 30. april 2020 Høres dramatisk ut. «Slette fra vennelista»? Hvor gammel er du? Det vanlige er å bare fade venner ut når man vokser fra hverandre, det er ikke noe vits i å ta noe «oppgjør». Eller er det du som er ustabil og driver å splitter? Anonymkode: f41a5...0e2 4
mikrofon Skrevet 30. april 2020 Forfatter #7 Skrevet 30. april 2020 Det med religion, rød og feminist, var en beskrivelse. endringene i personens meninger, tanker, levesett osv, ble for ekstreme og for annerledes enn utgangspunktet
mikrofon Skrevet 30. april 2020 Forfatter #8 Skrevet 30. april 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Høres dramatisk ut. «Slette fra vennelista»? Hvor gammel er du? Det vanlige er å bare fade venner ut når man vokser fra hverandre, det er ikke noe vits i å ta noe «oppgjør». Eller er det du som er ustabil og driver å splitter? Anonymkode: f41a5...0e2 jeg har ikke følelsen av at jeg driver med splittelse eller er ustabil, bare følte at det var ferdig vokst fra hverandre.. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #9 Skrevet 30. april 2020 Helt enig med deg Ts! Velg din nære sirkel med omhu. Folk som gir deg dårlige vibes trenger du ikke i livet ditt! Anonymkode: 014db...95e 2
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #10 Skrevet 30. april 2020 Så bra du kvitta deg med dem ! Da slipper du å bli lei deg eller bruke energi på dem!! Dødsbra👏🏼🙌🏼😅😇😍 Anonymkode: 4f76a...d37 1
mikrofon Skrevet 30. april 2020 Forfatter #11 Skrevet 30. april 2020 Det hører med til historien at jeg ga hver og en av dem ganske mange sjanser. Jeg spurte hvordan de hadde det, ingen svar etter 3 forsøk Jeg sa ifra at jeg følte enkelte kommentarer var sårende, flere ganger og fikk frekke svar. Og hun som forandret seg for mye tråkket over noen av mine grenser så til de grader, at etter fem sånne tilfeller, gadd jeg ikke mer sånn ovenfra og ned holdning fra den kanten.. synd men.. og jeg angrer ikke. 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #12 Skrevet 30. april 2020 15 minutter siden, mikrofon skrev: Det hører med til historien at jeg ga hver og en av dem ganske mange sjanser. Jeg spurte hvordan de hadde det, ingen svar etter 3 forsøk Jeg sa ifra at jeg følte enkelte kommentarer var sårende, flere ganger og fikk frekke svar. Og hun som forandret seg for mye tråkket over noen av mine grenser så til de grader, at etter fem sånne tilfeller, gadd jeg ikke mer sånn ovenfra og ned holdning fra den kanten.. synd men.. og jeg angrer ikke. Det er jo helt greit, du har strekt deg langt for disse vennskapene. Men hva med å bare slutte å ta kontakt, og avvise høflig dersom de faktisk ønsker å møtes. Om så bare finne på en unnskyldning. Jeg forstår ikke behovet for å avslutte vennskapet så dramatisk? Syns egentlig det høres ut som vennskapene allerede var avsluttet, så hvorfor lage drama og sette folk på plass? Anonymkode: f41a5...0e2
mikrofon Skrevet 30. april 2020 Forfatter #13 Skrevet 30. april 2020 noen ganger kan selv den usynlige ha behov for å markere seg..
Mons Skrevet 30. april 2020 #14 Skrevet 30. april 2020 23 minutter siden, mikrofon skrev: noen ganger kan selv den usynlige ha behov for å markere seg.. Poetisk sagt! Helt riktig å kutte ut de som tømmer deg og heller satse på de som gir deg et påfyll i tilværelsen. 1
Sunnys Skrevet 30. april 2020 #15 Skrevet 30. april 2020 Godt valg og fade ut de som ikke gir deg noe.. men det å slette fra vennelisten og fb synes jeg er litt barnlig. Du kan fint begrense de, da ser du ikke deres oppdateringer, men er fortsatt venner på fb. Det er mange jeg har begrenset kontakt med fordi jeg trenger avstand, men det å ta et «oppgjør» og brenne mange broer er ikke jeg en tilhenger av.
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #16 Skrevet 30. april 2020 Slette fra «vennelista»: Mener du bare slette fra facebook? Det er vel også i overført betydning du mener? At du ikke skal ha kontakt og treffe dem mer? Eller er dette «bare venner» du har på facebook? Facebook-venner trenger jo ikke være så nære akkurat. Anonymkode: 8a707...26f 1
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #17 Skrevet 30. april 2020 Jeg har selv gjort dette tidligere. Sletta en tidligere nær venninne, og hun ble veldig lei seg. Vi kom ikke overens akkurat i den tiden, og jeg visste ikke hvordan jeg skulle takle det så jeg sletta henne for jeg hadde allerede nok problemer som det var. Hun er tilbake på vennelista nå. Tror nok venninna di kanskje har blitt såra selv om hun har vert litt "slitsom" i det siste så er du kanskje fortsatt en viktig person for henne. Det beste hadde vert å helle ta opp det at hun hadde forandra seg/fått ekstreme meninger, og at du ikke likte diskusjonene. Kanskje går hun gjennom en periode nå og dere kunne ha funnet tilbake til vennskapet seinere. Jeg har også venner på face som poster mye politisk drit som jeg ikke orker å følge, men vi er fortsatt venner for det. Gidder bare ikke å se eller å engasjere meg i det. Anonymkode: 06db2...075
Gjest førstedamen Skrevet 30. april 2020 #18 Skrevet 30. april 2020 (endret) Folk må slutte å ta Facebook så seriøst. Er man barnslig og dramatisk fordi man sletter folk? Jeg slettet nylig 150 på vennelista. Har 46 igjen jeg beholdt. Hater stappfull feed på Facebook med gamle naboer og tidligere kollegaer og venner fra studietiden. Slettet alle jeg og har nå kun venner jeg snakker med ukentlig og nærmeste familie. Slettet en haug familiemedlemmer jeg ikke har kontakt med også. Prosessen var ikke dramatisk. Og fade ut folk over tid synes jeg derimot er veldig barnslig. Endret 30. april 2020 av førstedamen
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #19 Skrevet 1. mai 2020 12 timer siden, førstedamen skrev: Folk må slutte å ta Facebook så seriøst. Er man barnslig og dramatisk fordi man sletter folk? Jeg slettet nylig 150 på vennelista. Har 46 igjen jeg beholdt. Hater stappfull feed på Facebook med gamle naboer og tidligere kollegaer og venner fra studietiden. Slettet alle jeg og har nå kun venner jeg snakker med ukentlig og nærmeste familie. Slettet en haug familiemedlemmer jeg ikke har kontakt med også. Prosessen var ikke dramatisk. Og fade ut folk over tid synes jeg derimot er veldig barnslig. Det blir jo ikke det samme, det du har gjort er jo bare å rydde litt. Hun sletter folk hun ser på som nære venninner for å «slå opp» med de på en dramatisk måte. Det er barnslig jo. Anonymkode: f41a5...0e2
Hakadaki Skrevet 1. mai 2020 #20 Skrevet 1. mai 2020 Det er jo litt interessant at du mener såpass «mange» fra din nære krets ikke duger lenger. Du begrunner det enten med manglende/lite respons eller endring i personlighet hos dem. Det sies at hvis man går inn i ett rom og tenker at alle andre er idioter så er det mest sannsynlig at du selv er den største idioten av de alle. Nå mener jeg ikke at du er en idiot, men har du gjort deg noen tanker på om du selv kanskje har endret deg og at det kan forklare hvorfor nære mennesker rundt holder avstand? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå