AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #1 Skrevet 30. april 2020 Om egget fester seg sent, si 11-13 dager etter eggløsning. Vil det si at man mest sannsynlig blir flyttet tilbake når det gjelder termin? Eller vil egget utvikle seg når det ikke er festet enda? Tror nemlig jeg har hatt seeen festing, på grunn av sene positive tester (så vidt en strek på tidligtest 15DPO) og festeblødning tett opp mot IKM. Anonymkode: 5662c...df8
AnonymBruker Skrevet 30. april 2020 #2 Skrevet 30. april 2020 Nei, det påvirker ikke termin. Utviklingen begynner når egget blir befruktet. Anonymkode: 4a3ff...52a 1
Gjest Albbas Skrevet 30. april 2020 #3 Skrevet 30. april 2020 Når egget fester seg påvirker ikke utviklingen av embryo. Men egget fester seg ikke etter så lang tid.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #4 Skrevet 1. mai 2020 11 timer siden, Albbas skrev: Når egget fester seg påvirker ikke utviklingen av embryo. Men egget fester seg ikke etter så lang tid. Var legen min som sa hun trodde det festa seg 12DPO fordi jeg hadde blødning fra da og i 3 dager. Og fordi jeg ikke fikk svaaaak positiv test før tre dager etter blødningen 🤔 Nå er jeg over 5 uker og er gravid 🤷🏻♀️ (Målt HCG hos lege) Anonymkode: 5662c...df8 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #5 Skrevet 1. mai 2020 Er forskjellige måter å regne termin på, ein har menstermin og den vil bli uendret. Også kan man basert på UL i uke 12 eller uke 18 sette ein ultralydtermin basert på str av fosteret. Denne kan bli flyttet frem og tilbake etter hvor raskt/stor fosteret utvikler seg. Ofte ikke snakk om meir enn pluss/minus 1 uke. Men dette er meir for å få ein presis vurdering på prematur og overtid. Og dette avhenger ikke/i liten grad av når egget festet seg Muligens slipper egget litt seinere enn ein trur, og derfor fikk seinare positiv test. Og noen produserer HCG litt seinare. Anonymkode: 25622...487
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #6 Skrevet 1. mai 2020 Men jeg har ikke menstermin. Fikk aldri mensen etter pilleslutt. Kun positiv eggløsningstest å gå ut fra. Som du sier, anonym487, kan det jo være at egget slapp litt senere, og at kroppen min bare produserte HCG seint 🤷🏻♀️ Anonymkode: 5662c...df8
Gjest Albbas Skrevet 1. mai 2020 #7 Skrevet 1. mai 2020 9 hours ago, AnonymBruker said: Var legen min som sa hun trodde det festa seg 12DPO fordi jeg hadde blødning fra da og i 3 dager. Og fordi jeg ikke fikk svaaaak positiv test før tre dager etter blødningen 🤔 Nå er jeg over 5 uker og er gravid 🤷🏻♀️ (Målt HCG hos lege) Anonymkode: 5662c...df8 Tror kanskje ikke legen din har helt peiling. 😅 Blødning kan selvfølgelig komme flere dager etter egget har festet seg. Uansett har det ikke noe å si når egget festet seg, untatt for når man får hcg. Utviklingen er lik ellers, påvirker ikke termin.
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #8 Skrevet 1. mai 2020 Har du målt hcg med noen dagers mellomrom så du vet at det utvikler seg inni der? Hvis ikke kan det jo høres ut som du er på vei til å miste. Anonymkode: 4a3ff...52a 1
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #9 Skrevet 1. mai 2020 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du målt hcg med noen dagers mellomrom så du vet at det utvikler seg inni der? Hvis ikke kan det jo høres ut som du er på vei til å miste. Anonymkode: 4a3ff...52a Har tatt to blodprøver til lege. Får svar på den siste på mandag. Den første var innenfor normalen på hcg med tanke på hvor langt jeg er på vei. CB digital viste også 2-3 da jeg var 4+3 (17DPO). Altså 5 dager etter blødning startet. Anonymkode: 5662c...df8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #10 Skrevet 1. mai 2020 23 minutter siden, Albbas skrev: Tror kanskje ikke legen din har helt peiling. 😅 Blødning kan selvfølgelig komme flere dager etter egget har festet seg. Uansett har det ikke noe å si når egget festet seg, untatt for når man får hcg. Utviklingen er lik ellers, påvirker ikke termin. Nå kan det hende jeg feiltolka det legen sa. Kanskje jeg trodde hun mente det når hun sa det kunne være festeblødning. For i så fall er det jo nok som du sier, at blødningen har kommet flere dager etter det har festet seg Anonymkode: 5662c...df8
AnonymBruker Skrevet 1. mai 2020 #11 Skrevet 1. mai 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har tatt to blodprøver til lege. Får svar på den siste på mandag. Den første var innenfor normalen på hcg med tanke på hvor langt jeg er på vei. CB digital viste også 2-3 da jeg var 4+3 (17DPO). Altså 5 dager etter blødning startet. Anonymkode: 5662c...df8 Det høres bra ut 🙂 Anonymkode: 4a3ff...52a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå