Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, Diamant20 skrev:

Da bør man være sikker på at katten har et hjem, så den ikke blir gående ute klissvåt. 

Dette!

Ja hvordan skal man finne ut at det tenkte du? Spørre katten om den har en eier? Jeg hadde kastet vann på den uansett. De er dyr. Og er de hjemløse så er det nok en haug av andre ting i verden som skader dem mer enn en vannskvett. 

Anonymkode: 8b77a...bf0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor i stort rekkehus borettslag, og her er det mange katter som går rundt. Og vi kan aldri ha putene til hagemøblene ute, da blir de fort tisset på. Jeg er og svært allergisk mot katt, så hadde jo heller ikke vært fint om den lå i hageputene jeg skal sitte på. Så bæsjer de en del her og, snodig at de gjør det rett utenfor hoveddøra. 

Ene katten her, har og sneket seg inn i boligen vår så mange ganger, og blir jo kastet ut hver gang. Men må jo og si at den katten er utrolig sjarmerende, for den er så kosete og skravlete. 

Anonymkode: 419d1...470

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja hvordan skal man finne ut at det tenkte du? Spørre katten om den har en eier? Jeg hadde kastet vann på den uansett. De er dyr. Og er de hjemløse så er det nok en haug av andre ting i verden som skader dem mer enn en vannskvett. 

Anonymkode: 8b77a...bf0

Man kan snakke med naboene feks.

• Liker 1
Skrevet

Helvetes kattene.. har slitt med det samme. Vi måtte kjøpe skyvedører til utestuen vår og bygge ned taket for å få det helt tett for å slippe at naboenes katter pisser ned hagemøblene. Det er helt greit å spyle de med hageslangen eller legge ut middel for å holde kattene unna.. 

• Liker 1
Skrevet
6 timer siden, Diamant20 skrev:

Man kan snakke med naboene feks.

Ikke noe å gjøre med katter, eierene kan ikke være ute sammen med de og de går som de vil.. 

Skrevet
7 timer siden, Sunnys skrev:

Ikke noe å gjøre med katter, eierene kan ikke være ute sammen med de og de går som de vil.. 

Nei, men poenget her var at en katt uten et hjem å gå til skulle slippe å bli klissvåt også måtte være ute om natten feks. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Alle dere som sier "helvetes katter".. Liker dere mus og rotter? For det er alternativet deres når man bor i borettslag hvor det gjerne er unger som kaster fra seg og mister matsøppel ute, søpleskur osv. Hvis dere titter rundt så ser dere gjerne små metallbokser med hull i. Dere kan jo gjette hva de er til 😅 hadde det ikke vært for katter så hadde sånne vært hver meter! 

Anonymkode: 00e9f...85c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle dere som sier "helvetes katter".. Liker dere mus og rotter? For det er alternativet deres når man bor i borettslag hvor det gjerne er unger som kaster fra seg og mister matsøppel ute, søpleskur osv. Hvis dere titter rundt så ser dere gjerne små metallbokser med hull i. Dere kan jo gjette hva de er til 😅 hadde det ikke vært for katter så hadde sånne vært hver meter! 

Anonymkode: 00e9f...85c

TS her:) bor i enebolig! Når det er sagt så elsker jeg alle dyr og kunne jo tenkt oss katt selv med tiden. Derfor dette er vanskelig!

Når det er sagt sjenerer en metallboks her og der meg mindre enn kattepiss og drit i sko, oppå biltak, under veranda, på veranda, i møbler, på plenen osv.

Anonymkode: 55b2f...249

AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på byggefelt og har bodd på forskjellige byggefelt hele livet, aldri har jeg hørt om at katter klorer og ødelegger utemøbler. En katt som er ute vil drite i sand eller jord, ikke på en pute, terrasse eller lignende. At katter legger seg i møblene dine eller driter i bedet ditt kan godt hende og jeg tror ikke du trenger bruke mye penger. Det finns midler du kan sprute litt rundt på terrassen så kattene ikke ønsker å være der og du kan ha for eksempel pepper i bedet ditt... du kan også prøve å skremme kattene så de ikke ønsker å være der mer. Jeg har selv katt og har hatt det i snart 20 år og jeg har aldri opplevd at noen har kommet å sagt til meg at kattene ødelegger ting på deres eiendom, eller driter hos de for den saks skyld. 

Anonymkode: dec15...5be

AnonymBruker
Skrevet
På 30.4.2020 den 20.30, AnonymBruker skrev:

Bare det å lese at det finnes en fornuftig eier gjorde ting veldig mye lettere for meg å akseptere:) takk for det!

Har vurdert å skaffe oss katt selv i fremtiden, så dette vil potensielt angå oss også.

Når det er sagt så pleier jeg å hvese dem bort, samtidig så synes jeg de er så sykt søte og har jo lyst å kose med dem.

Derfor jeg tenkte at det kanskje finnes noe som vil gjøre så de ikke ønsker å komme innom.

De har tisset på bilen en gang også. Og på sko som stod ute.

Ingen har dødd, men det koster med tiden penger. 

Det er ingenting som er mer hyggelig enn en søt katt som kommer tuslende og spesielt om den vil hilse, men ja....er ulemper ved det også!

Nei huff nå føler jeg meg fæl og slem også, men vi blir oppgitte når vi kjøper utemøbler til 25.000 og katter tisser og bæsjer i det:/

Anonymkode: 55b2f...249

Vi hadde et stort problem med katter som pisset i hagen og markerte på utemøbler. 

Vi fikk oss en hankatt (tok 2 år før han var stor nok til å holde de andre kattene borte, og et par dyrlegebesøk). Problemet forsvant.

Da denne katten døde kom problemet tilbake igjen. 

Anonymkode: 3173d...cd1

Skrevet

Ryddet for forherligelse av lovbrudd, og svar til dette. 

_popcorn_, mod

Skrevet

Jeg kjøpte en billig parfyme på Vita som luktet kraftig. Denne sprutet jeg overalt i hagen, gjerne der de tidligere har tisset og bæsjet. Dette har funket for meg. 

Også opprettholder jeg dette hvert år, med forskjellige type parfymer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...