Gå til innhold

Ørevoks - hvilken type olje kan brukes?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Leser at man kan ha litt olje i øret og la virke natten over for å løsne voks. Hvilken type olje? Soya, oliven, solsikke?

Anonymkode: a09e9...7ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Aniita

Jeg har brukt olivenolje. Men det hjalp ingenting. Kjøpte på apoteket og den flasken var dyr. Har hørt man også kan bruke lunkent vann. Bruke en sånn pumpeflaske eller tilsvarende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingen betydning, olje er der olje. Men i følge legeråd vi gjør mot de som skal skylle ørene der, er det dryppe olje i øret 3 dager på rad. Virke ca 5-10 min hver gang.

BTW, s prøvde jeg dette hjemme også, og etter dag tre med olje fikk jeg skylt ut proppen med en slik sprøyt uten spiss med vann

Anonymkode: 5a787...6f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvilken som helst matolje kan brukes. Oljen mykner opp ørevoksen slik at det blir enklere å skylle den ut. Hvis du har mye anbefaler jeg å gå til legen for å skylle ut. De har større sprøyter som de får mer trykk i enn du gjør selv med de små ballongene man bruker hjemme.

Anonymkode: d85a6...591

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vanligvis bare spylt gjentatte ganger med så varmt vann som jeg tåler. Har funket som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Alle de du nevner kan brukes. Drypp i 3 dager og evt. skyll med en ballong (fås på apoteket). 

Anonymkode: 4ef27...e48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ørelegen min sa olivenolje (mes p.g.a øreeksem) 

Sitat

Jeg har vanligvis bare spylt gjentatte ganger med så varmt vann som jeg tåler. Har funket som bare det.

Dette gjorde jeg også tidligere, men fikk streng beskjed av øyelegen om å ikke gjøre det. Ørene skal egentlig holde seg tørre. 

Anonymkode: d0fc3...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Normalt skyller jeg bare med ballong fra apoteket. Dersom voksen sitter godt fast bruker jeg revaxør, som også fås kjøpe på apoteket og er for det formålet. 

Anonymkode: 3b21b...150

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gjør det hjemme! Jeg endte opp med tidenes verste ørebetennelse av det

Anonymkode: 5e06f...e0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...