Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Trodde selv etter når jeg antatt hadde eggløsning at jeg skulle være 7+6 i dag, men ble satt tilbake til 5+3 på TUL! Var ganske sikker på eggløsningen, fordi det var siste dag med eggløsningsslim og før temp steg. Kan eggløsning ha vært senere, og uten eggløsningsslim men med lys rosa spotting og kremet utflod istedet? 😵 Hadde temp drop da også, så det er vel kanskje ikke umulig! Men fikk svak positiv test for litt over 4 uker siden😬

Noen som har blitt satt over 2 uker tilbake på TUL hvor det har gått bra?

Fikk se et bankende hjerte på UL! Skal tilbake om en uke for å se om det har vært noe utvikling! Er så nervøs for at dette er et negativt tegn! 😔 Please del deres erfaringer! 🙏

Anonymkode: 69748...209

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når fikk du positiv graviditetstest, det kan jo ha mye å si?

Anonymkode: 14ad8...294

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når fikk du positiv graviditetstest, det kan jo ha mye å si?

Fikk svak tidlig test første gang 31. mars, så det må jo ha vært før befruktning! 😖 

Fikk 2-3 uker på clearblue 14.april 🤔 Kan ikke forstå det😖😵

AnonymBruker
Skrevet

Man forholder seg kun til menstermin frem til ordinær ultralyd hvor man eventuelt blir flyttet.

Anonymkode: d5b7f...90d

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Hender embryo/foster utvikler seg i rykk og napp. Gikk selv to uker over tiden og ble satt igang, når baby var ute fikk jeg beskjed om at den godt kunne blitt der inne noen uker til. Dessuten skal du sikkert ha ordinær ultralyd der endelig termindato blir satt.

Anonymkode: 71be4...e6e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble i januar satt tilbake på tidlig ul fra uke 12 til uke 10. På oul klarte ikke jm å sette termin pga fosterets stilling, så kom tilbake etter en måned og ble ytterligere satt tilbake 3 dager, altså 2 uker og 3 dager kortere enn menstermin. Er nå i uke 31 og alle målinger/vekst er fine🙂

Anonymkode: e7b87...c09

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke umulig at eggløsning har vært senere! Men to uker og 3 dager er ganske mye.. Ville håpet på det beste, og forberedt meg på det verste om jeg var deg. Jeg ble satt tilbake noen dager på første TUL, også noen dager frem igjen på neste TUL. (Den ene i uke 8 og den andre i uke 12) så det hender de kan måle litt feil (en millimeter feilmåling kan utgjøre mye) og de kan vokse i rykk og napp i starten. 

Anonymkode: 06132...081

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg forholder meg til menstermin skulle jeg vært 9+1 nå, og det stemmer hvertfall ikke! Men hatt ustabile sykluser etter SA i desember! 😔

Uff, har en veldig dårlig følelse nå! 

Hvis jeg virkelig er 5+3 nå, sa hadde vi ikke hatt sex på 9 dager heller før angivelig eggløsningsdag😖

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hender embryo/foster utvikler seg i rykk og napp. Gikk selv to uker over tiden og ble satt igang, når baby var ute fikk jeg beskjed om at den godt kunne blitt der inne noen uker til. Dessuten skal du sikkert ha ordinær ultralyd der endelig termindato blir satt.

Anonymkode: 71be4...e6e

Nei, de utvikler seg på ingen måte i rykk og napp så tidlig. Alle vokser nøyaktig likt, det er snakk om ned til millimeteren.

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Fikk svak tidlig test første gang 31. mars, så det må jo ha vært før befruktning! 😖 

Da ville jeg nok innstilt meg på at dette dessverre ikke går rette veien 😔

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nei, de utvikler seg på ingen måte i rykk og napp så tidlig. Alle vokser nøyaktig likt, det er snakk om ned til millimeteren.

Da ville jeg nok innstilt meg på at dette dessverre ikke går rette veien 😔

Det kommer an på utstyret og kunnskapen til den som utfører UL også. Jeg var på tidlig ul i uke 12 hos ei som mente det var en gutt fordi hun «så noe der». Jeg vet at alle foster har «noe der» i uke 12. Jeg dro hjem, så på bilder fra ul, sammenlignet vinkler på «utstyret» med bilder på Google om tidlig undersøkelse av kjønn og skjønte at vi ventet jente og ikke gutt. Jeg hadde rett. 
Poenget mitt er at ikke alle med tilgang på ultralydutstyr har det kompetansen utstyret krever. 

Anonymkode: 8fe66...d22

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kommer an på utstyret og kunnskapen til den som utfører UL også. Jeg var på tidlig ul i uke 12 hos ei som mente det var en gutt fordi hun «så noe der». Jeg vet at alle foster har «noe der» i uke 12. Jeg dro hjem, så på bilder fra ul, sammenlignet vinkler på «utstyret» med bilder på Google om tidlig undersøkelse av kjønn og skjønte at vi ventet jente og ikke gutt. Jeg hadde rett. 
Poenget mitt er at ikke alle med tilgang på ultralydutstyr har det kompetansen utstyret krever. 

Anonymkode: 8fe66...d22

Utstyr og kompetanse har mye å si, men avviket er relativt stort. Det er snakk om over en cm i forskjell på 5+3 og 7+6, da skal man være rimelig ute å kjøre om man feilmåler med så stort avvik.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det skjedde med meg i første svangerskap, da ble terminene min justert over to uker tilbake. De spurte faktisk om det på ordinær ultralyd, men gjorde ingenting med termindatoen siden de mente at tidlig ultralyd var mer korrekt for beregning av termin. Jeg reflekterte ikke noe over det da, regnet med de hadde kontroll. 

Jeg fødte for tidlig, og noe av det første min erfarne jordmor kommenterte var at jeg måtte fått feil termindato. For aldri før hadde hun sett en så stor og "våken" baby født 3,5 uker før termin. 

Så vedkommende som tok min tidlig ultralyd gjorde nok en feil i målingene og beregningene av termindato. 

Krysser fingrene for at alt går fint med deg! 

Anonymkode: be45a...3ba

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd nøyaktig dette, og det gikk dessverre ikke bra. 😞 ble konstatert MA når jeg var på oppfølging. 

Anonymkode: 7fb02...846

Gjest Albbas
Skrevet

5+3 skal jo ikke hjertet slå en gang, så hvordan kunne det miles til det med slående hjerte? 

Hvor stort ble embryo målt til? 

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, Albbas skrev:

5+3 skal jo ikke hjertet slå en gang, så hvordan kunne det miles til det med slående hjerte? 

Hvor stort ble embryo målt til? 

Jo,hjertet begynner å slå 5+1.

Gjest Albbas
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Jo,hjertet begynner å slå 5+1.

Du har rett, jeg var borti en link før i dag som sa 5+4. 

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har opplevd nøyaktig dette, og det gikk dessverre ikke bra. 😞 ble konstatert MA når jeg var på oppfølging. 

Det er det jeg også frykter! 😢 Hatt en MA tidligere også😭

Hun sa det var akkurat innafor slik at man kunne se hjerteaktivitet derfor målte hun til ca 5+3-6, men at hjertet slo som normalt! Hun så både embryo og posen passet til 5+3.

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så du et bankende hjerte på TUL første gangen da du ble satt tilbake? 

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt vanlig, og har ingen påvirkning på om det går bra eller ikke. Det befruktede egget kan ligge i "dvale" litt, og vokse ujevnt.

Anonymkode: e2993...c1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt vanlig, og har ingen påvirkning på om det går bra eller ikke. Det befruktede egget kan ligge i "dvale" litt, og vokse ujevnt.

Anonymkode: e2993...c1b

Takk, håper det er det som har skjedd og at det fortsatt er håp 💕🤞🏼

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...