Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Nå tenkte jeg at jeg bare måtte sette meg ned og høre om noen har lignende erfaringer og kanskje kan hjelpe meg litt. 

Jeg sluttet på cerazette for 13 dager siden, mens jeg gikk på den hadde jeg litt varierende menstrasjon, har heller ikke oversikt over hvordan den var. Eneste jeg har å forholde meg til er at jeg fikk mens 11 mars, sluttet på pillen 18 april og allerede 19 april startet mensen og jeg hadde den i 7 dager. Jeg har etter dette hatt mye ubehag og smerter i magen, kjennes som at el og mens er rett rundt hjørnet hele tiden. Har siden mandag 26 april tatt el tester pga jeg har følt at jeg hvert øyeblikk får el. Testene har vært negative i varierende grad, men i går var de sterkere enn noen gang (selvom jeg vet at dette ikke betyr noe, syklus dag 11). Fikk litt el slim( tror det var det) etter sex på tirsdag ( dag 10). Vi bruker kondom ved sex fordi vi har litt lyst å prøve på en liten gutt og vil prøve å ha sex på el dagen og ikke i mange dager før. Vet det kan ta tid før syklus er på plass og at mye kan være kluss nå i ettertid. Hadde 28 dagers syklus før pillene om det har noe å si. Tenkte siden jeg fikk mens så fort og hadde den i så mange dager, at dette var en (ekte) mens og at jeg burde ha el snart nå. Men usikker på om kroppen plutselig har en lengre syklus nå og jeg bare må smøre meg med tålmodighet. Setter veldig pris på råd/tilbakemeldinger, håper virkelig el er like rundt hjørnet! 

Anonymkode: 96f44...3bf

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Blødningen du hadde etter pilleslutt var en bortfallsblødning og har dessverre lite med mensen å gjøre. Slimhinnene i livmoren samler opp en del blod og slim når den pga hormonet blir hindret i å blø ut. Når du så slutter kommer denne blødningen. 

Det kan ta lang tid før du får EL og mens etter pilleslutt. For noen kan det ta ett år, for andre noen måneder. Felles for de fleste er at man sjelden hopper rett inn i 28 dagers syklus. Smør deg med tålmodighet!

Men hvorfor i alle dager har dere kun ubeskyttet samleie på selve EL-dagen? Hva har dette med å ønske seg en gutt å gjøre? :klo:

Anonymkode: dc2b6...b40

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Åkei, jeg leste om mange som hoppet rett inn i riktig syklus etter cerazette, siden det ikke er en kombinasjonspille. Så tenkte siden jeg hadde samme lengde på denne blødningen som vanlig mens, at det var det. Men da får jeg bare vente og se :( lønner det seg å el teste en god periode da? Nå kan jo el eller mensen dukke opp når som helst egentlig. Myter og metoder sier man kan prøve ulike ting for å enten få jente eller gutt, selvom det selvfølgelig ikke er noen garantier for det. Eks shettlers metoden. Men vi ønsker å teste da vi har 2 jenter fra før og jeg selv har 2 venninner som har gjort dette begge ganger og fått det kjønnet de ønsket. 

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åkei, jeg leste om mange som hoppet rett inn i riktig syklus etter cerazette, siden det ikke er en kombinasjonspille. Så tenkte siden jeg hadde samme lengde på denne blødningen som vanlig mens, at det var det. Men da får jeg bare vente og se :( lønner det seg å el teste en god periode da? Nå kan jo el eller mensen dukke opp når som helst egentlig. Myter og metoder sier man kan prøve ulike ting for å enten få jente eller gutt, selvom det selvfølgelig ikke er noen garantier for det. Eks shettlers metoden. Men vi ønsker å teste da vi har 2 jenter fra før og jeg selv har 2 venninner som har gjort dette begge ganger og fått det kjønnet de ønsket. 

Samme hva du gjør har du ikke mer enn 50% sjans for å få ønsket kjønn. Det er dessverre fakta. EL kan dukke opp når som helst, men det er tvilsomt at det skjer allerede nå, selv om det har forekommet for noen kvinner. Hvis ønsket er å bli gravid ville jeg hatt ubeskyttet samleie som normalt uten å ofre det en tanke. Plutselig er du gravid. Lykke til :)

Anonymkode: dc2b6...b40

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For mange kommer EL tilbake innen 6 mnd etter pilleslutt. Raskere hos noen, og senere hos andre.

Jeg har fått tilbake EL 2 uker etter pilleslutt begge gangene jeg har prøvd, så jaggu klaffa spiren på første forsøk begge gangene også. Men dette har jeg skjønt ikke er det vanligste, for å si det sånn. 

Fortsett å test, og lykke til! :) 

(og ha sex oftere uten kondom om du virkelig vil bli gravid. Ingen kan bestemme kjønn uansett).

Anonymkode: 1731f...aa3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg sluttet på Cerazette 15 januar og fikk første mens 13 februar. Ble gravid etter dette, men mistet i uke 9. 

Anonymkode: 685c2...70e

AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd og informasjon ☺️ Enda ingen antydning til El, håper syklusen snart er stabil og grei å forholde seg til. Man blir jo fryktelig opphengt og stressa 👎👎

AnonymBruker
Skrevet
På 1.5.2020 den 23.43, AnonymBruker skrev:

Jeg sluttet på Cerazette 15 januar og fikk første mens 13 februar. Ble gravid etter dette, men mistet i uke 9. 

Anonymkode: 685c2...70e

Huff, det var leit å høre! Håper en spire snart sitter igjen ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Ville bare oppdatere og si at jeg fikk positiv el test i dag. Så da krysser jeg fingrene 🥰

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...